Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2866 ggr
kerstinjo
0

Bästa hundförsäkringen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns en uppsjö av olika hundförsäkringar, tilläggsförsäkringar osv. Men när man läser vidare så finns det alltid undantag då försäkringen inte gäller.

Någon som har tips på en bra "allroundförsäkring".

Kerstin 

AnneN
0

Bästa försäkringen enligt mig är Agria plus extra veterinärvård

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SparklingTindra
0

Enya kommer att ha Agria så därför ska jag byta från IF till Agria på Tindra också. Jag är jättedålig på sånt där men jag tycker att Agria verkar bättre. =)

ingann
0

Jag tycker IF veterinär extra är den bästa. (snabbast tillsammans med folksam på direktreglering oxå enligt en vet.klinik) IF har till skillnad från de andra bolagen en fast självrisk på 2 500 kr vilket gör att jag vet vad vetbesöket max kommer kosta… kostar en op 35 000 betalar jag med IF 2 500 kr, med Agria 1 500kr + 20 %(vid den %satsen) = 8 200 kr(1500+6700).

Perfekt för mig med garantipension o inga rika släktingar;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kerstinjo
0

# 4 På Agria kan man välja fast eller rörlig självrisk.

Jag har tidigare haft IF, men då var anledningen att andra bolag ej var villiga att försäkra min Töntbull.

Kerstin 

Tezza
0

#4 Betalar man utöver 25oo kr i självrisk även en viss procent av beloppet? Jag har nämligen If på mina och kommer nu att få använda försäkringen för första gången då min tik ska opereras den 24/4. Hittar inte någon info på deras hemsida ang detta.

Cerrolyn
0

Håller med.

**MVH Cerrolyn