vad har du för andra djur?

Jag har 12 marsvin, två möss, en guldhamster + en hund. :-)
japps
jag diggar verkligen din pappilon (stavning?) jag vill ha en sån men vi har 3 st hundar det får räcka. sen vill jag bara berätta att Troja är rädd för Afganer haha.. någon mer som har en hund som är rädd för någon annan hund??
Jag har bara Mexx (hunden) fast jag är medryttare på en häst, ett töntigt och stönigt islandssto.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag älskar Islandshästar min mamma har sagt att jag kanske får en islänning till våren då jag sålt mitt gotlandsruss

Jag har 6 katter, 3 kaniner, 4 undulater, 3 akvarier och 2 möss. Och så hunden så klart
2 belgiska vallhundar, malle och terv och 2 katter, maine coon och norsk skogkatt, hoppas på tillökning av norsk skogkatt då jag letar hane till Bella, och så tillökning av en pomeranian i framtiden…

Jag har:
2 hästar
1 hund
4 katter
5 illrar
Och antagligen åker jag på ett marsvin i kväll. Kan inte lämna stackaren där h*n är.
Men så får jag känna mig som en djurplågare med ett marsvin istället. Jag som hatar sådant.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
nåå men du kan adoptera en hane elr hona från ett omplacerings hem till de marsvinet

Jahapp så vart finns det sådana då?
Lite urket att behöva inhandla ett marsvin som sällskap till ett marsvin man skaffar för att rädda den. hihi
Audiatur et altera pars
haha ja du kanske inte är så intreserad av marsvin som jag är. var bor du?
här finns bara lusse, hade en mus-husmus hmm hehe näpp fantasi man har ibland, aja den dog för ett tag sen så nu e d bara en hund..o en massa dammråttor.. =)
Skorpan är dörädd för golden retriver, gafflar som en galning enda tills hon skriker…och jag lovar den hunden kan skrika =)

#11: Var massor med år sedan jag hade marsvin själv. Så själva djuret är inte nytt för mig. men det känns lite fel i mitt illergäng liksom ;-)
Jag bor i Älvkarleby.
Audiatur et altera pars
#5 Skoj. :) Det är himla härliga hästar. Fast stona kan vara förj-vliga ibland..
Men det kan jag med, så det är det jag gillar mest med dem egentligen. Haha. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har siameser och en oriental. En grå Jako, en kanin och koikarpar + lite annan dammfisk.

kan du inte offra dig åsa….
Du bor i stället, och marsvinet i din säng!!
Tror kalle skulle….uppskatta det…..
moahhahahaha
Haha jag tror jag döööööör…….Mohahaaaha
Vad roligt att alla har så mycket djur!
Vi har på gården 2 islänningar, 2 shettisar (ett med fölis i magen!), 2 minigrisar, 3 kindahöns, 1 queen silviahöna, 1 "vanlig" gammal höna, 2 bondkatter, 1 sibirisk dvärghamster (Håkan!) och ett gäng klövsjöfår, roslagsfår samt "saligblandrasfår" som lammar just nu! =D
#3 Inte en hund som var rädd för hundar, men vi hade en BordeCollie som var rädd för får framifrån sedan lammen jagat henne runt köksbordet… *oops*
Men när de visade rumpan till gick det bra att valla! ;)
hehe.. men du Åsa kolla vilken lokaförenig du tillhör på smfs hemsida. sen kan du kolla efter uppfödare eller så kan du ju faktiskt fråga någon uppfödare ifall dom vill ha marsvinet. att fråga kostar ingenting.
#19 Hihi vilken skön hund! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha sicken rolig vovve 19#

Jag har 1 shettis, 2 hundar, 1 kanin, 2 katter och så avlar jag tydligen på silverfiskar och pälsängrar, de försvinner aldrig.
Just ja, jag har ju även en muterad spindel under badkaret. Den rör sig aldrig och enda sättet att ta reda på om den fortfarande är kvar är att sätta sig på knä och kika in under karet. Då tittar den tillbaka på mig och blinkar…. hua!
hum.. mammsen och ja har fem katter tillsammans och en hund, sen har ja min ecko..
Har tyvärr inga fler:P
Härligt att du är här och tittar in, Real! :) Hur har du det i Norge? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jaa du.. I norge är det fint och absolut inte lika kallt som här hemma:P
Jag är faktist tyvärr hemma igen.. Vännen som bor där sa att de var säsong för de ja ville jobba med.. men när ja kom dit var säsongen visst i augusti..så kanske åker tillbaka då:) men de var en upplevelse.. och saknade ecko för mycket;)
Förutom mina 2 hundar, så har jag 4 st. Gotlandsruss och 2 st. stallkatter.
oj sorry hade denna bilden i en annan tråd bara
#26 Jasså där ser man.. Men om du åker då istället så är ju Ecko lite äldre, så det kanske bara är positivt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jahapp så nu har man ett marsvin här också :-)
Audiatur et altera pars
en tok-hund och en rödörad sköldis som heter lotta, som konstant fräser åt mig när jag ska ge henne mat :-)))),plus en sugfisk kvar eftersom lotta käkade upp den andra

haha, testa att döpa om henne. Lotta bara namnet gör att hon blir hopplös. ;-)
Audiatur et altera pars
hahaha ja det har du ju rätt i hihi….förbaskad reptil är hon i alla fall hehehe…
Först så är det ju lilla Nero.. :P Sedan så har vi fem tråkiga guldfiskar som bara simmar runt, runt, runt, runt….runt, runt, runt….ja, ni fattar.. Ehhh.. Sedan så har jag en vattenagam som äter maskar.. ;D
35# vad är en vattenagam?? har du någon bild??
En ödla.. :P Har dock inga bra bilder, men såhär ser arten ut:
http://www.zoomassan.se/reptiler/leguan.jpg
Vad jobbigt det måste vara att skaffa mat till den, Juve.. Måste gå ut och leta i jorden varje gång det regnar..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jaha okej :D
#38 - Haha.. För att inte tala om vintern med snö.. XP
*viskar* Eller så köper man dem.. ;) Lättare!! :P
Va? Vaddå? Köpa..? Köpa maskar!? När de finns att plocka helt gratis utomhus! Ut och leta mask med dig och ge de sparade pengarna till mig istället.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det finns bara hundar i den här hundtokiga familjen.
Min Alfons. Äldsta dotterns råtta Diva (tax) o schäfern Arras. Och Elins Quila rottis/am.staff.
#33: Kan ju tala om för damen att alla som bär namnet Lotta är tvärsmarta…så det så!!! *S*

#43: Bitchiga om inte annat och slängd i munnen :-)
Audiatur et altera pars
430ch44 Haha ja min lotta kan man likna med en ilsken terrier trots att hon är en reptil :-))))
agamer tycker jag är jätte söta ;-).
#41 - Haha.. Han är kräsen.. Zoophobaslarver ska det vara och inget annat.. Han är rädd för syrsor.. ;)
Hahahahaha vad skön! En ödla osm är rädd för syrsor.. Det var nåt nytt. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har för tillfället bara
1 häst, 2 hundar, 1 kanin, 1 marsvin o 1 hamster. men det kommer bli fler så småningom när man ramlar över rätt.
Jag har inga mer djur än Kiwi, eller jo om dammråttorna räknas :)
#47 - Han blundar och tror att de inte ser honom.. De är ju stoooora och elaka.. ;P

Naaaw, illrar är så söta <3 ;P vill ha ju …. !
48# har du bara ett marsvin?? ta inte illa upp men marsvin är flock djur och finns lag sen 2003 att marsvin ska var minst 2 och 2. fast ditt marsvin kanske inte gillar andra marsvin eller??
Anna det är en rekomendation inte en lag, men helt klart så tycker jag ett dom ska ha en kompis eller flera =)
okej många säger att de är en lag så jag trodde det nu har man lärt sig nått nytt 

Lotta det är en regel och bryter man mot regeln så kan man straffas och få upp till 2-års fängelse eller böter om man inte har anledning (en BRA anledning
) till att ha ensamt marsvin .. tycker det är bra att man ska ha minst två marsvin … 

#51: Underbart, Har du hittat in hit. :-)
Nu får vi skärpa oss tjejer, nu kommer det en kille hit. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag brukar säga att det är lag på det. Lag/regel, spelar väl ingen roll va man säger, eller?

Åsa vi kan inte skärpa oss till 100 % inte ens om en kille kommer ;P
Ja som jag sagt tídigare så tycker jag att det är helt rätt att man ska ha två eller fler tillsammans :)
jo, ja skulle inte må bra av o bo ensam, självklart vill man ha en kompis :)
Japp!!! Jag hatar att vara ensam *urk*

#53 jodå flick marsvin går bra med honom det jobbiga är att man får så många då, han bor med kaninen och de gillar varandra jätte bra, frågade uppfödaren ang det och hon sa att det funkar att ha kanin o marsvin men att de inte ska vara ensamma men ev ska han kastreras då kan han bo med fler marsvin hoppas jag frågan är bara om han får ställas ut då.
Ja det borde det ju göra för man ser ju på zoo att dom har dom tillsammans :)

Jag har också bara ett marsvin :-)
#59: haha, jag tror dig. ;-)
Audiatur et altera pars
Ja plus en hel hög med andra djur…som snart blir tofflor *ASG*

#63 Kanin kan ej bytas ut istället för en marsvinskompis. Marsvin ska bo med marsvin, alltid minst två.
Vi vet det nu, jag lovar. Men dom tar inte skada av att vara med kaniner det var det vi menade ;)

Jooo Lotta där har du allt fel!!!! Hihi. En kanin kan skada ett marsvin rejält med sina starka bakben, har hänt många ggr …
Sen äter de ju olika o s v
Jag skulle aldrig ha kanin och marsvin ihop, marsvin ska vara med marsvin, som sagt
Gaaaaaa du är hopplös Chippers, gå och lägg dig!! ;)

#19 det finns inget som heter sibirisk dvärghamster det är bara vad djuraffärena brukar kalla dem de heter egentligen Vintervit dvärghamster(?)

Vi har förutom hund 2 perserkatter…

Förutom hunden har vi 3 st huskatter och en massa dammråttor
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En hund , tre katter , en häst , en kanin och en papegoja har vi :)
Jag har 4 (blir snart fler, 1 vuxen plus väntat kull) kaniner och en guldhamster, pojkvännen är det som har vovven vår.
Jag har inga andra djur förutom mina hundar. Har haft marsvin men inte sen i December… =(
hundar ,katt , råttor hmm msn kan tro att det är ett jäkla liv här ;P fast råttorna bestämmer

2 marsvin. :)
förutom Åskar har jag 1 Norsk Skogkatt "Razzlan" 3,5 år, 1 huskatt "Tut" 8 månader, några dammråttor åldrar okända & 2 2-benta "odjur" på 15 resp. 12 år
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag kan inte minnas om jag svarat i den här tråden förr =S Vi har iaf tre hundar, två katter och tre hästar, men hästarna ska säljas nu till sommaren.
Jag har ingen hund, men däremot två hästar, två kaniner och en katt.