Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3829 ggr
_Anna93
0

vad har du för andra djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja vad har du för andra djur förutom hund?

jag har  3 stycken hästar , 10 st marsvin med ungarna, 5 katter , 6 kaniner , 3 möss, 2 ormar,3 hundar  och min syrrars vandrande pinne får också vara med.

(bilden) (trötta Pech passions Caramel Chew Chew)

Lotta
0

Hej Anna! Här hemma har vi 1 katt Doris, 1 hund Skorpan och så har vi ju Maqtildas marsvin som du säkert känner igen Melvis och Blondie

Chippers
0

Jag har 12 marsvin, två möss, en guldhamster + en hund. :-)

_Anna93
0

japps Skrattande jag diggar verkligen din pappilon (stavning?) jag vill ha en sån men vi har 3 st hundar det får räcka. sen vill jag bara berätta att Troja är rädd för Afganer haha.. någon mer som har en hund som är rädd för någon annan hund??

Alex
0

Jag har bara Mexx (hunden) fast jag är medryttare på en häst, ett töntigt och stönigt islandssto.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

_Anna93
0

jag älskar Islandshästar min mamma har sagt att jag kanske får en islänning till våren då jag sålt mitt gotlandsruss

Prizma_o_Kristall
0

Jag har 6 katter, 3 kaniner, 4 undulater, 3 akvarier och 2 möss. Och så hunden så klart

Sandra76
0

2 belgiska vallhundar, malle och terv och 2 katter, maine coon och norsk skogkatt, hoppas på tillökning av norsk skogkatt då jag letar hane till Bella, och så tillökning av en pomeranian i framtiden…Skrattande

Faxlin
0

Jag har:
2 hästar
1 hund
4 katter
5 illrar

Och antagligen åker jag på ett marsvin i kväll. Kan inte lämna stackaren där h*n är.
Men så får jag känna mig som en djurplågare med ett marsvin istället. Jag som hatar sådant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

_Anna93
0

nåå men du kan adoptera en hane elr hona från ett omplacerings hem till de marsvinet

Faxlin
0

Jahapp så vart finns det sådana då?
Lite urket att behöva inhandla ett marsvin som sällskap till ett marsvin man skaffar för att rädda den. hihi

Audiatur et altera pars

_Anna93
0

haha ja du kanske inte är så intreserad av marsvin som jag är. var bor du?

Malin-A
0

här finns bara lusse, hade en mus-husmus hmm hehe näpp fantasi man har ibland, aja den dog för ett tag sen så nu e d bara en hund..o en massa dammråttor.. =)

Lotta
0

Skorpan är dörädd för golden retriver, gafflar som en galning enda tills hon skriker…och jag lovar den hunden kan skrika =)

Faxlin
0

#11: Var massor med år sedan jag hade marsvin själv. Så själva djuret är inte nytt för mig. men det känns lite fel i mitt illergäng liksom ;-)
Jag bor i Älvkarleby.

Audiatur et altera pars

Alex
0

#5 Skoj. :) Det är himla härliga hästar. Fast stona kan vara förj-vliga ibland.. Skrikandes Men det kan jag med, så det är det jag gillar mest med dem egentligen. Haha. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Celia
0

Har siameser och en oriental. En grå Jako, en kanin och koikarpar + lite annan dammfisk.

TinaH
0

kan du inte offra dig åsa….

Du bor i stället, och marsvinet i din säng!!

Tror kalle skulle….uppskatta det…..

moahhahahaha

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Haha jag tror jag döööööör…….Mohahaaaha

[LinneaDahlberg]
0

Vad roligt att alla har så mycket djur!

Vi har på gården 2 islänningar, 2 shettisar (ett med fölis i magen!), 2 minigrisar, 3 kindahöns, 1 queen silviahöna, 1 "vanlig" gammal höna, 2 bondkatter, 1 sibirisk dvärghamster (Håkan!) och ett gäng klövsjöfår, roslagsfår samt "saligblandrasfår" som lammar just nu! =D

#3 Inte en hund som var rädd för hundar, men vi hade en BordeCollie som var rädd för får framifrån sedan lammen jagat henne runt köksbordet… *oops*
Men när de visade rumpan till gick det bra att valla! ;)

_Anna93
0

hehe.. men du Åsa kolla vilken lokaförenig du tillhör på smfs hemsida. sen kan du kolla efter uppfödare eller så kan du ju faktiskt fråga någon uppfödare ifall dom vill ha marsvinet. att fråga kostar ingenting.

http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/

Alex
0

#19 Hihi vilken skön hund! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

_Anna93
0

haha sicken rolig vovve 19#

Zebben
0

Jag har 1 shettis, 2 hundar, 1 kanin, 2 katter och så avlar jag tydligen på silverfiskar och pälsängrar, de försvinner aldrig.

Just ja, jag har ju även en muterad spindel under badkaret. Den rör sig aldrig och enda sättet att ta reda på om den fortfarande är kvar är att sätta sig på knä och kika in under karet. Då tittar den tillbaka på mig och blinkar…. hua!

Real
0

hum.. mammsen och ja har fem katter tillsammans och en hund, sen har ja min ecko..
Har tyvärr inga fler:P

Alex
0

Härligt att du är här och tittar in, Real! :) Hur har du det i Norge? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

Jaa du.. I norge är det fint och absolut inte lika kallt som här hemma:P
Jag är faktist tyvärr hemma igen.. Vännen som bor där sa att de var säsong för de ja ville jobba med.. men när ja kom dit var säsongen visst i augusti..så kanske åker tillbaka då:) men de var en upplevelse.. och saknade ecko för mycket;)

Kristina-
0

Förutom mina  2 hundar, så har jag 4 st. Gotlandsruss och 2 st. stallkatter.

_Anna93
0

nåå jag har också ett gotlandruss min granne har 9 st små russ Kyss 

till vänster är mitt lilla russ

(obs! samma bild som innan)

_Anna93
0

oj sorry hade denna bilden i en annan tråd bara

Alex
0

#26 Jasså där ser man.. Men om du åker då istället så är ju Ecko lite äldre, så det kanske bara är positivt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Jahapp så nu har man ett marsvin här också :-)

Audiatur et altera pars

lena1
0

en tok-hund och en rödörad sköldis som heter lotta, som konstant fräser åt mig när jag ska ge henne mat :-)))),plus en sugfisk kvar eftersom lotta käkade upp den andraSkrattande

Faxlin
0

haha, testa att döpa om henne. Lotta bara namnet gör att hon blir hopplös. ;-)

Audiatur et altera pars

lena1
0

hahaha ja det har du ju rätt i hihi….förbaskad reptil är hon i alla fall hehehe…

Maja
0

Först så är det ju lilla Nero.. :P Sedan så har vi fem tråkiga guldfiskar som bara simmar runt, runt, runt, runt….runt, runt, runt….ja, ni fattar.. Ehhh.. Sedan så har jag en vattenagam som äter maskar.. ;D

_Anna93
0

35# vad är en vattenagam?? har du någon bild??

Maja
0

En ödla.. :P Har dock inga bra bilder, men såhär ser arten ut:
http://www.zoomassan.se/reptiler/leguan.jpg

Alex
0

Vad jobbigt det måste vara att skaffa mat till den, Juve.. Måste gå ut och leta i jorden varje gång det regnar..Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport

_Anna93
0

jaha okej :D

Maja
0

#38 - Haha.. För att inte tala om vintern med snö.. XP

*viskar* Eller så köper man dem.. ;) Lättare!! :P

Alex
0

Va? Vaddå? Köpa..? Köpa maskar!? När de finns att plocka helt gratis utomhus! Ut och leta mask med dig och ge de sparade pengarna till mig istället.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Det finns bara hundar i den här hundtokiga familjen.

Min Alfons. Äldsta dotterns råtta Diva (tax) o schäfern Arras. Och Elins Quila rottis/am.staff.

Lotta
0

#33: Kan ju tala om för damen att alla som bär namnet Lotta är tvärsmarta…så det så!!! *S*

Faxlin
0

#43: Bitchiga om inte annat och slängd i munnen :-)

Audiatur et altera pars

lena1
0

430ch44 Haha ja min lotta kan man likna med en ilsken terrier trots att hon är en reptil :-))))

agamer tycker jag är jätte söta ;-).

Maja
0

#41 - Haha.. Han är kräsen.. Zoophobaslarver ska det vara och inget annat.. Han är rädd för syrsor.. ;)

Alex
0

Hahahahaha vad skön! En ödla osm är rädd för syrsor.. Det var nåt nytt. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Puzzel
0

Har för tillfället bara

1 häst, 2 hundar, 1 kanin, 1 marsvin o 1 hamster. men det kommer bli fler så småningom när man ramlar över rätt.

Qabang
0

Jag har inga mer djur än Kiwi, eller jo om dammråttorna räknas :)

Maja
0

#47 - Han blundar och tror att de inte ser honom.. De är ju stoooora och elaka.. ;P

Robinsnel
0

fyra illerkorvar men ingen vovve… :P

Chippers
0

Naaaw, illrar är så söta <3 ;P vill ha ju …. !

_Anna93
0

48# har du bara ett marsvin?? ta inte illa upp men marsvin är flock djur och finns lag sen 2003 att marsvin ska var minst 2 och 2. fast ditt marsvin kanske inte gillar andra marsvin eller??

Lotta
0

Anna det är en rekomendation inte en lag, men helt klart så tycker jag ett dom ska ha en kompis eller flera =)

_Anna93
0

okej många säger att de är en lag så jag trodde det nu har man lärt sig nått nytt Skrattande

Chippers
0

Lotta det är en regel och bryter man mot regeln så kan man straffas och få upp till 2-års fängelse eller böter om man inte har anledning (en BRA anledningGlad) till att ha ensamt marsvin .. tycker det är bra att man ska ha minst två marsvin … Glad

Faxlin
0

#51: Underbart, Har du hittat in hit. :-)

Nu får vi skärpa oss tjejer, nu kommer det en kille hit. ;-)

Audiatur et altera pars

Chippers
0

Jag brukar säga att det är lag på det. Lag/regel, spelar väl ingen roll va man säger, eller?Räcka ut tunganOskyldig

_Anna93
0

Åsa vi kan inte skärpa oss till 100 % inte ens om en kille kommer ;P

Lotta
0

Ja som jag sagt tídigare så tycker jag att det är helt rätt att man ska ha två eller fler tillsammans :)

Rubiinen
0

jo, ja skulle inte må bra av o bo ensam, självklart vill man ha en kompis :)

Lotta
0

Japp!!! Jag hatar att vara ensam *urk*

Puzzel
0

#53 jodå flick marsvin går bra med honom det jobbiga är att man får så många då, han bor med kaninen och de gillar varandra jätte bra, frågade uppfödaren ang det och hon sa att det funkar att ha kanin o marsvin men att de inte ska vara ensamma men ev ska han kastreras då kan han bo med fler marsvin hoppas jag frågan är bara om han får ställas ut då.

Lotta
0

Ja det borde det ju göra för man ser ju på zoo att dom har dom tillsammans :)

Faxlin
0

Jag har också bara ett marsvin :-)

#59: haha, jag tror dig. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja  plus en hel hög med andra djur…som snart blir tofflor *ASG*

floran_pro
0

här på gården bor en varghund, en jack russel, en röd långhårskatt, tre marsvin samt nio travare (shettisar.russ,kall och varmblod)

Chippers
0

#63 Kanin kan ej bytas ut istället för en marsvinskompis. Marsvin ska bo med marsvin, alltid minst två.

Lotta
0

Vi vet det nu, jag lovar. Men dom tar inte skada av att vara med kaniner det var det vi menade ;)

Chippers
0

Jooo Lotta där har du allt fel!!!! Hihi. En kanin kan skada ett marsvin rejält med sina starka bakben, har hänt många ggr …Gråter

Sen äter de ju olika o s v

Jag skulle aldrig ha kanin och marsvin ihop, marsvin ska vara med marsvin, som sagt

Lotta
0

Gaaaaaa du är hopplös Chippers, gå och lägg dig!! ;)

SoffanIsSmiling
0

#19 det finns inget som heter sibirisk dvärghamster det är bara vad djuraffärena brukar kalla dem de heter egentligen Vintervit dvärghamster(?)

Millan1971
0

Vi har förutom hund 2 perserkatter…

AnneN
0

Förutom hunden har vi 3 st huskatter och en massa dammråttor

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

J-Parnebo
0

En hund , tre katter , en häst , en kanin och en papegoja har vi :)

Zvintos
0

Jag har 4 (blir snart fler, 1 vuxen plus väntat kull) kaniner och en guldhamster, pojkvännen är det som har vovven vår.

SparklingTindra
0

Jag har inga andra djur förutom mina hundar. Har haft marsvin men inte sen i December… =(

[countess]
0

hundar ,katt , råttor  hmm msn kan tro att det är ett jäkla liv här ;P fast råttorna bestämmer

Liss
0

Ja numera har jag ju en kisse katt med. En cornish rex katt vid namn Mori.

bitchslap av mori

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Vargnatt-]
0

Har en kissekatt som heter Mori :)

Johanna-
0

En kanin, stampe ;)

Wiizy
0

2 marsvin. :)

Ascot
0

Jag har 2 st undulater. Förutom hund.

ingann
0

förutom Åskar har jag 1 Norsk Skogkatt "Razzlan" 3,5 år, 1 huskatt "Tut" 8 månader, några dammråttor åldrar okända & 2 2-benta "odjur" på 15 resp. 12 år

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Therese_Melberg
0

Jag kan inte minnas om jag svarat i den här tråden förr =S Vi har iaf tre hundar, två katter och tre hästar, men hästarna ska säljas nu till sommaren.

wewwa
0

Jag har ingen hund, men däremot två hästar, två kaniner och en katt.

Thenightwof
0

Jag har 2 gerbiler som heter Aozame och Roze också.Aozme betyder blåhaj på Japanska,tyvärr har jag inte några bilder på dem så jag sätter in en på min hund istället.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.