Vilken ras ska jag välja?
Jag vill ha en liten hund (max 30 cm) som är lätt att ta med när man åker bort eller som man lätt kan ta upp i famnen. Det ska vara en lekfull och livlig hund. Den ska tycka om långa promenader och vara sällskaplig. Den ska vara ganska stark för sin storlek och gärna vara lite självsäker.
Nån som har ett bra tips? jag har hittills varit inne mycket på terrier som westie, norfolk, cairn, norwich och borderterrier.

Någon typ av terrier?

jackrussel kanske?
Haha nog för att jag har tipsat flera om de här raserna.. Men Lhasa Apso, Bichon, Coton de tuléar, Shih tzu? haha Jag har en blanding mellan shih tzu och coton de tulér! Och hon är så glad lättlärd, snäll och sååå mysig! :)
Det är ju "pälsraser" men vi har klippt ner våran då och då så ibland långhårig och ibland korthårig.. Så de kan man ju göra om man inte vill ha en långhårig ( så de blir mkt att borsta :)) Fast ska jag säga det själv så tkr jag att det mysigt att sitta borsta !! =)
Vad gillar du för hund?Du borde ta någon som du gillar och som är liten och bra och så.Du kanske kan titta i någon hundbok elr något och titta lite på hundar,elr så kan du ju söka på internet,kanske hittar du någon hund du tycker mkt om som är över 30cm.Lycka till med letandet! :)