hur gjorde ni ?
hej på er!
får hem om ca en vecka en dalmatiner mix som ska introduceras med våran amstaff hane på 6 månader, hur har ni gjort som har fler hundar när dom ska få träffas för första gången? har tänkt låta dalmatinen sova ensam en natt med oss så han får vila upp sig.. sen tänkte vi ta dom båda till ett stort fält där dom får träffas (och förhoppningsvis leka med varandra) rätt eller fel ? vad ska man tänka på.. ge oss alla tips! :)
// Vanessa
bästa är att ha hundarna lös och va avslappnad , min hund kan vakta mig mot nya hundar osv och då ger jag han all uppmärksamhet och då är det botra på 2 dagar eller gånger :P
och det bästa är om ni tar en promenad med hundarna för så dom inte möts mot varandra utan bara går brevid varann där hundarna inte kan nå varanndra och sedan om promenaden går bra så släpp ihop dom och ha dom lösa
och lycka till :D
Jag har alltid tagit ut hundarna utanför hemmets lugna vrå vid första mötet, och sedan som ovan säger tagit en liten prommis och så innan jag tagit in dem,men har aldrig behövt sära på dem på natten för det;-)