Huch. Vad är det?
http://www.blocket.se/vi/15747782.htm?ca=13_s
11.000 för oreggade valpar.
Skulle du betala det?
Jag har ju iof ingen aning om vad de kostar med stamtavla, men 11.000 utan skulle jag då inte betala.
De menar Hooch eller hur det stavas från filmen, Turner och Hooch :D
En reggad kostar väl 14 000 ungefär :)
Skulle aldrig köpa en oreggad sådär ändå..
Håller med Sparkling_Tindra.
Jag hade inte köpt en oreggad valp.
Har blivit lurad innan.

Aha!
Är det en sån som var med i filmen "Turner och Hooch" 
Haha, hunden i filmen är ju bara för skön när han käkar upp allt och dregglar.

jag har en kompis som har en blandis mellan sharpei och rottis, och den är kanonlik hoch, lika dregglig och läpparna fladdrar överallt när han kommer springandes haha ser skit kul ut;-), men han är svart…
9,vill du kan du kolla in honom på min hemmis,där det står snoddens kompisar;-). http://snoddens.zoomin.se hans namn är ceasar
De kommer få dem sålda. Finns mängder med folk som inte bryr sig om utställningar och dyl. Så de behöver ju egentligen inte stamtavla, alltså kommer de köpa hund ändå. De inser inte att stamtavla är bra för mer.
Skulle aldrig falla mig in att köpa en så kallad renrasig hund utan stamtavla. Men det finns gott om lättlurade männislor som tror att dom gör en bra affär när uppfödaren/säljaren skriver t.ex reducerat pris på grund av att valparna inte är reggade .
En seriös uppfödare reggar sina valpar i Skk med deras köpeavtal och även tre års doldafelförsäkring ska ingå.
har hittat värre näöstan 20 000 för oreggade Chihuahua valpar :S

Fast doldafelförsäkring ska man som köpare inte behöva tänka på. Dn ska uppfödaren ha för sin egen skull. Är det fel på en valp åker uppfödaren på det, om det är medfött dvs, oavsett om de har försäkring eller ej.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Varför dom är oreggade om de har så fin stam och mamman o pappan finns att få se, undrar jag..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#15 Du har så rätt så , men jag tycker man visar att man är seriös när man reggar i skk och använder sig av deras köpeavtal och även talar om att dom är försäkrade mot dolda fel.
#14 Jo det är nog ganska vanligt, det brukar ju vara ganska mkt smuggel med små hundar så som Chihuahua.

Jag har oxå sett oreggade chihuahuavalpar för uppåt 20 000kr…Men sen är det faktiskt upp till köparna om de köper den valpen eller ej…För länge sedan blev jag erbjuden en chihuhuavalp för 6000kr,när jag kom til ägrna såg jag direkt att det var dvärgpinchervalpar som kanske var 5 veckor gamla;( Blev jättearg på ägaren och till slut kröp det fram att det inte var hennes valpar utan hennes morbrors som man inte kunde få tag på pga utlandsresa…dagen efter var annonsen borta från blocket…Tjejen bodde inte på adressen som vi var till heller utan det tillhörde en bekant till hennes såkallade morbror…tjejen visste ej vad någon av dom hette igentligen,kunde heller ingen bra svenska…MYCKET skumt! Tyckte sååå synd om dom stackars valparna;( Hoppas att dom kom till bra hem iallafall…detta hände nu för 4 år sedan…

Skulle väl aldrig komma på tanken att köpa en hund som inte har stamtavla för 11.000:-. Jag tycker priserna för blandraser har gått till överdrift helt och hållet, jag har absolut inget imot blandisar jag har en själv…hon är en renrasig utan papper men henne köpte jag för 2500:-
Kan det verkligen finnas folk som betalar den summan för dom hundarna när dom kan få en hund med stamtavla, för mig låter det ju helt sjukt…även om jag inte skulle ha hunden för utställning så är det fruktansvärt dyrt.
skulle aldrig betala så mkt för en hund utan papper! åskar e ju blandning o honom gav jag 4 500 för vilket jag tycker är helt ok…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Att köpa en DDBX utan att kunna kolla bakgrund är vansinne med tanke på vad rasen lätt drabbas av.
Man kan verkligen fråga sig varför inte kullen är reggad?
knappast att man är för snål eller? kan det finnas en avelsspärr?
≧◔◡◔≦