Berätta lite smått
Jaha så har de gått en tid igen..
Och jag är SÅ stolt över Ecko! Visst tusan har han fortfarande sina dåliga dagar, men de har vi väl alla. Och startar dagen med något jobbigt förstörs tyvärr hela dagen..
Men nu mera skäller han jätte sällan på hundar och annat. Jag klickar och han kommer. Jag skaffade godare godis, så de funka bättre efter de^^
Men som sagt.. han lystrar och kommer till mig ist och de går så bra så. De är ibland då han kan dra lite men inte mer än så..
samma sak med barn osv.. Dock var de igår som han skällde igen på en unge, men de var mer för att ungen provisera honom.. så jag brydde mig faktist inte, var inte mycket att göra åt^^
Han blir väldigt uppjagad när vi är hos mamma dock! Vet inte vad de är.. att han känner att han måste stå på sig när Lufsen är med (mammas vovve) Så då skäller han mycket mer tyvärr och de går inte riktigt att få kontakt med honom. Så drar han som en oxe när vi är där också..
Men de går ju absolut framåt.. och i helheten är jag otroligt stolt över honom:) *puss på min eckofjärt*
För den som orkar läsa lite allmänt såhär.. Min mor fyller 50 år den 2:e arpil! Och hon ska ha världens partaj nästa Lördag. Så vi syskon ska ta kort imorrn på oss och sen få de utskrivet på stan i ett stort kort och rama in det. och så tänkte vi oss några mindre roligare bilder, där vi kanske gör nått mer knas än att bara sitta rakt upp och ner.
Sen på måndag ska jag ner på stan med min syster så ska vi som sagt fixa bilderna och ram..
Känns bara så kul! för jag är aldrig med mina syskon.. känns otroligt kul bara att gå på stan med min syster!:) De konstiga är ju att vi alltid har jätte kul ihop, men ändå syns vi aldrig.
Jaja, så imorrn måste man se bra ut^^ Hur nu det ska gå till.
Hoppas ni haft en bra dag! Kram på er från "duktiga" Ecko o Mig.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kul att läsa Lisette :) Hoppas du får det kul med dina syskon!!
Roligt att läsa att det går så bra med Ecko! :) Och hoppas du får kul med syskonen :)
Tack så mycket! Ja de är väldigt kul med syskonen så:) Nångång som vi åtminstone ses och gör något tillsammans. Blir ju även ännu en gång på mammas fest:) Men efter de får jag väl inte träffa dem fören någon av dem fyller igen…
Ja Ecko ÄR smart.. bara han förstår de så:P och bara han VILL själv;) En stolt matte är jag iaf, när de går framåt..
Visst är det kul när man känner att man gör framsteg :)
Klicker är ju toppen, är så tråkigt att jag inte kan använda det på Eros.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja visst! Herre min je, klicker är ju typ värsta mirakel grejen! förstår inte alls varför jag inte kört me de förut^^ så mycket enklare allt blir då.. både trix och lek och allvar. :)
Jaa, men jag hade en väldigt låg som inte hörs så bra.. Men fick en ny av Zebben som lät myyycket högre. För ecko lyssna inte ist på den låga. Kan du inte ha en sån låg då?
Jag provade köpa en med ställbart ljud och ha på det lägsta, men han tycker inte om det ändå :( Går ju att köra med t.ex. en penna (haha) men det blir liksom inte samma sak ;) Gå runt med en bläckpenna, folk tror man är kokko
Men har ju andra hundar att klicka och det blir verkligen så mkt lättare att träna med det, som du säger :) När man väl fått in snitsen

Jättekul att du ska umgås med din syster, det händer ju inte allt för ofta…njut nu och ha riktigt skoj =)
Och jag är så stolt över dig och Eckofjärt, men jag säger som Kerstin "det är för den där smarta tassen"
#7 Okej.. hum, ja om man har för lågt kan de ju bli som med ecko också.. att han inte ens bryr sig när de är buller med bilar och allt runt omkring. Så en penna hörs nog inte allt för väl då:)
Jo lär man sig som sagt när de ska hända så går de skit bra. Gäller verkligen att inte klicka när han skäller dock;) Men de har gått så bra!
#8 Ja jag ska njuta:) Får se om vi kanske t om tar oss en liten fika;) hehe..
Ja tack.. som sagt så är han smart när han vill:)
#9 Han är väldigt ljudkänslig. Ett av problemen som följde med från hans tidigare dåliga erfarenheter :( Inte så att han blir livrädd, men han backar oftast undan vid klicket och det gör det omöjligt att träna med klicker.
vet precis hur det känns lisette, jag tappade mycket av kontakten med min syster när jag var gift hade inte tid och fick inte heller, och gissa om det känns skönt idag att ha återfått den, inte för att vi umgås jämt,men vi har som alltid förr jättekul när vi väl gör det;-), ha en fin dag…..och ge ecko duktig pussar från oss,kul att det går åt rätt håll;-)
Mjao. åt rätt håll går de väl inte riktigt.. dem hade jätte bråttom att ta korten igår. Tog väl 31 bilder jätte fort och sen stack dem igen^^
Blir säkert samma sak på måndag, jag får väl åka ner- träffa syster-skriva ut bild-hitta ram och hem igen. Blir säkert inte ens en fika.
Visst är det tråkigt.. men känns som om de inte är mycket att göra längre. Första gången min syster var hos mig var nu när jag fyllde år. Har bott här i nästan 1 år nu. Förra stället jag bodde på var hon aldrig i och där bodde jag 1½år ungefär;)

Ha så jättekul med syskonen och firandet av Din mamma!
Alltid kul när man har bra kontakt med sina syskon. Jag och min bror träffas lite då och då, men har ingen direkt kontakt. SÅ det är lite trist!
Tack tack.. de blir smörgåstårta iaf!:P haha.. de enda jag ser fram imot.. och vin!
Tur att lokalen vi ska vara i är nära hem.. så kan jag gå hem till ecko fjärt imellan med.

Jättefina bilder Lisette, vad stor Mori har blivit sen jag såg honom då var han ju bara en lite fjutt =)
haha.. den första, var den fin menar du?^^ du är rolig du!
Jo han har växt en hel del.. men han ter sig större på kort.. han är inte sådär stor heller på någe vis:P tjockisen..
den där är bra;) mamma blir nog iaf glad av lite bilder där vi faktist ler tillsammans:)

Där ser man att ni har kul, men ni är då inte lik varann