Trotsålder/Könsmognaden?
Hej alla glada!
Jag tänkte bara höra här lite om min Aramis, han är ju 9 månader snart och har senaste månaden blivit mer vaktig än tidigare. Stannar folk och pratar med oss utomhus skäller han, i går var hans uppfödare här på besök och hon fick sig en riktig utskällning.
Han är samtidigt nyfiken när han skäller, vill fram och hälsa men drar sig tillbaka om de försöker hälsa på honom. Så igår ignorerade uppfödaren honom och till slut lugnade han ner sig och hon kunde hälsa. Då var han som vanlig igen och var och buffade på henne med tassen för att få uppmärksamhet.
Men nu frågan då, hör det här till åldern? Jag har ju för mig att de kan bli mer vaktiga under trotsåldern/könsmognaden?
Det gör det;-),men ofta brukar det bero på osäkerhet hos hunden, mer än att den är vaktig….alla hormonerna börjar ju snurra för full rulle nu, noncha honom bara redan från början, så ger du ju signalen till honom att inget är av fara;-)….

Vargnatt, vad kul att du har fått en tonåring i huset =P
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tack, ska fortsätta med att ignorera honom när han håller på så då :)
#2 Haha ja visst är det ;)
1, ja gör det, gå vidare bara och låtsas som om solen skiner, fast det kanske regnar:-)),det brukar ge sig rätt snabbt då.
åsså finns det oftats stooora stooora spöken lite här och var :P jag är inte avis på dej ;P men han va himla söt :)
#5 Tja, jag har ju monsterkatt, så det passar väl med en monsterhund ett tag också då :P
#6 Hahah ja han har varit rädd för två statyer inne i Karlstad när vi gått där, så då har jag fått gå fram och klappa dom och visa att dom inte är farliga :P Folk måste tro att man är lite knäpp men vad gör man inte :P
#7 hihi ja statyer kan ju faktiskt äta upp en :S ;P men det ge nog med sig snart ska du se =)
Haha när Tindra var i "spökåldern" blev hon väldigt upprörd över att folk ställde ut sina soptunnor när det var dags för soptömning så vi har hälsat på åtskillliga soptunnor för att visa att dom är snälla! =D
#9 Haha ja tänk vilka människor det finns, ställa ut soptunnor sådär, inget hyffs! ;)
Ja vi djurmänniskor uppfattas nog som lite lustiga, ja. Gått o klappat på saker både med hundar o hästar. 
#10 Jaa, usch! Man borde nästan ha knackat på och klagat. =P
Jepp! ;) Tonåringar är inte dom lättaste man har med att göra!
Det vet jag allt om ! ;)

Elskåp, koner, stora stenar, grenar som blåser runt på backen, gubbar med mössor eller kepsar, postlådor och konstiga ljud… hehe ja jag har säkert glömt hälften och jag kan lova att jag kramade INTE GUBBÀRNA kanske därför hon fortfarande inte gillar dom