Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1134 ggr
Bonnie_lee
0

Högbo utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om två veckeor är det utställning i högbo. Har anmält Fanny, hon blir precis sex månader den helgen. har aldrig ställt ut förr, har aldrig ens varit med och sett en utställningFundersam     vi var på ringträning här i veckan. gode gud vad har jag gett mig in på. fanny vägrade visa sina fina tänder för tränaren.  Har verkligen kalla fötter om detta :/

Är det fler här som ska ställa ut i högbo eller är det nån här med vana av utställning?

ThereseW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja :)

Nelson, mellanpudel, ska ställas i valpklass. Jag har inte heller utställningsvana, så nog är det pirrigt allt…

Bonnie_lee
0

Sicken söt :) vilken dag blir det för dig?

ThereseW
0

Vi ska dit på fredagen. Ni?

Bonnie_lee
0

söndagen, vela ställa ut henne på fredagen men eftersom hon blir sex månader på lördagen fick ja ta söndagen, de verkar väldigt noga.

mandymoo
0

Jag ska vara hemma o passa tik som ska valpa … ja enligt uträkningar först den 20/7 - men för säkerhets skull *ler*

Men kommer att sitta hemma o hålla tummen hårt hårt för mina vänner som ska upp *ler*

nattfrost
0

Vi kommer att ställa ut Piro, Siberian Husky på fredagen. Kan inte påstå att vi har så mycket erfarenhet av hundutställningar. Vi har bara stält ut 1 gång tidigare.

#4 Är du orolig så åk och titta på fredag eller lördag så får du se hur det går till och troligen se några som misslyckas. Med lite tur kan du även få se hur andra ställer sina hundar av samma ras som du har.

Faxlin
0

Det brukar lösa sig när man är på plats liksom. Åk dit för att ha roligt och trevligt. Ta inte allt så otroligt hårt, utan ha skoj. Då brukar dagen bli mycket trevligare. ;-)
Se det som en bedömning på hunden och att ett pris är en bonus. Att du åker för att se en massa andra hundar och lära dig. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bonnie_lee
0

#7Ja jag ska tänka i de banorna istället,ska bara ha en trevlig dag  Cool

ska köpa utställnings halsband idag, vad mer bör man tänka på att ha med?

Faxlin
0

Vatten och vattenskål i denna värme. Det är dock oerhört viktigt ihop med något att sitta på för dig och något som kan fungera som skugga och viloplats för hunden. Jag har en bur som jag lägger en filt över så att jag på det sättet få både skugga och en lugn plats för vovven.

Audiatur et altera pars

Bonnie_lee
0

#9 ja vatten är ju såklart AO. någon bur har jag inte, ganska dyrt till den här storleken. får bli senare, men något temperärt, funderade på ett parasoll eller ett paraply och en filt, eller finns det nån annan smart tillfällig lösning på d?

mandymoo
0

Ett litet tips om du har parasoll o du inte vet hur du ska "fästa" det för att det inte ska fara iväg …. ta en sån här krok som man skruvar ner i gräsmattan för att sätta fast hund i - skruva ner så långt det går. Sen stoppar du on stången får parasollet och använder snöre eller extra koppel och snurrar runt skriv o parasoll… håller kanon bra

Parasollet ska stå lutat mot marken… så den luta på parasollet o sen stången snett ner….

Så gjorde man förr *ler* innan tältens "glada/galna" tid….

Bonnie_lee
0

okej, d lät smart :) hmm tält kanske man skulle ha, är det dyrt? d lär vara gansak praktiskt va?

Faxlin
0

Ett parasoll som är satt så det lutar ner i marken fungerar som sagt var också bra.
Det viktiga är skugga och lite lugn och ro. En bur kan du köpa begagnad på Blocket eller liknande. Behöver inte alls bli dyrt. ;-)

Audiatur et altera pars

JMax
0

Min vovve ska dit alla tre dagarna men jag är hemma för jag ska ställa ut en av hästarna den helgen. Hon åkte vid lunch i dag och jag saknar henne redan…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ThereseW
0

Hur gick det för er alla?

Nelson blev BIR-valp och fick HP. Men han var tyvärr den enda mellis-valpen också, så det var lite tråkigt att inte ha någon "konkurrens".

Nu är han nerklippt, jätteskönt :)

Bonnie_lee
0

#15 precis likadant som det gått för dig.BIR o HP fast vi var den enda valpen, så d va lite tråkigt.

mandymoo
0

#15 o 16

Ofta är det så på SKK´s utställningar. Inte många som tar med sina valpar dit. Och är det flerdagsutställning o man inte har möjlighet att åka hem får valpar stanna hemma *ler*

Själv bara pussar jag på en mage som bara växer o växer *ler* Tror nog att det snart är dax… hon vill helst gå undan o lägga sig….  bökar in sig både här o där för att få vara ifred….

ThereseW
0

Funderar på att ställa Nelson på HUND 2006, då är han ju inte valp längre. Men frågan är om jag orkar hålla pälsen till utställning Fundersam Nu är han ju visserligen ganska nerklippt, men den växer snabbt…

Bonnie_lee
0

#18 hur gammal är nelson nu? och när och vart är den utställningen?

Bonnie_lee
0

hittade sidan :)

ThereseW
0

Nelson är 8 månader nu. HUND 2006 är gannska stort, riktigt kul att vara där :) Har vart där flera år, men då på lydnad & agility bara.

Bonnie_lee
0

#21 då blir d juniorklass antar jag? fanny blir typ 11 månader då.läste om hund2006 på internet, d lät intressant, kanske man änmäler sig dit :) men vad är juniorhadling? är det barn som ställer ut hundar eller har det med juniorklassen att göra? är helt ny inom utställning.

ThereseW
0

Juniorhandling handlar om att handlern (människan) ska visa upp hunden på bästa möjliga sätt. Det är alltså handlern som bedöms. Människan måste vara under 18 (?) år, därav "junior handling", hunden kan vara vem som helst.