Sveriges vackraste hund?
Vad tycker ni, är detta Sveriges vackraste vovve?
"Under skall, visslingar och applåder korades Sveriges vackraste hund på lördagen. Skön vinnare blev den kolsvarta amerikanska cocker spanieln Carmen från Borlänge, där också matte Carina Östman bor."
>> Länk till artikeln på DN.se
Mvh // Staffan

söt, men inte den vackraste :P

Nix i mina ögon är den inte speciellt vacker, men däremot säkert skitgullig:)

tycker inte speciellt mycket om amrisarna men den var söt, dock inte sveriges vackraste
Nej, det är inte min typ av hund och därför kan jag inte hålla med.
Jag tycker inte att den var vacker! Gillar för övrigt ej utseendet på amerikansk cockerspaniel.
Det är ju lite fånigt om det heter så, "Sveriges vackraste hund"… Det är en utställningshund som det gått bra för eftersom den anses hålla måttet mot rasstandarden mycket bra, "titeln förtjänas av den hund som samlat flest poäng i en rad deltävlingar under året".
Det var en jättefin amris! Men Sveriges vackraste hund skulle jag tycka att man skulle få fram på ett helt annat sätt.

Är inte förtjust i am.cock så mitt svar är nej

det håller jag inte med om, söt men vackrare hundar finns det, enligt mig =)

Jag håller med Agneta K. Alla hundar var ju inte med. Typ våran vackre Beppe
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Kan inte låta bli skicka in en till bild
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Fin men inte min typ av hund. Jag anser att de finaste är här hemma…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Amrisar tilltalar inte mig alls faktiskt..
Så nej, jag tycker inte det var "rätt" vinnare av titeln. ;)
"Sveriges vackraste hund" tycker jag låter lite knasigt ändå, bara för att en hund är framgångsrik i utställningsringen så behöver inte det betyda att den är vacker. Det är den definitivt inte för alla. Beauty lies in the eye of the beholder.. Vackra hundar för mig är ju inte lika vackra för andra. ;)
En helt underbar hund! Har själv haft amris och jag ÄLSKAR rasen. Väldigt vacker hund. Men jag tycker inte att rubriken var så bra, säger inte att den är ful (för jag ÄLSKAR den hunden) men många tycker ju inte så. Vet inte riktigt vad mitt svar blir, haha.
# 14 Håller med , Bamse var mycket snyggare ! Han påminner om min snälla kloka Bonzo som var min första hund , och som jag hade i 13år.

# 20
låt bli och visa upp din vackra prins!
Man blir så….snyft….sjuk….
Jag ska ha RB nästa gång.
Graciösare hund får an nog leta efter….
#15 Håller med helt klart ;)
Gillar också amrisar men då helst inte nytrimmade. Och kan nog inte hålla med om att dom är sveriges vackraste heller, finns andra som är vackrare =)

Nej, detta är inte en ras i min smak. Den ser dock väldigt harmonisk och gullig ut. Jag är säker på att domarna har haft ett tufft jobb. Tydligen matchade den här hunden standarden bäst för dagen, och då står det i reglerna att den ska vinna. Att vara välpreparerad och snyggt trimmad gör ju också sitt för helhetsintrycket. Sånt är livet, nästa gång är det någon annan som vinner :)
Själv tycker jag den här hunden är snyggare stylad i alla fall..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Håller med föregående talare =)

#22 - jag skrev inte att jag personligen tyckte att vinnaren var snyggt stylad. Då skulle jag tala om något som jag inte vet ett skvatt om ;) Har aldrig ställt ut mina hundar genom åren.
Föredrar också en hund som din, fast min egen då så klart :)

Den typen av hund tilltalar inte mig alls. Så mitt svar är nej.
#21 Jag håller med dig, fast detta var inte en tävling för dagen, utan sammalagda poäng under hela året (deltävlingar).
Tror jag sa det tidigare, men bara dumt att utmärkelsen var Sveriges vackraste hund. Det är ju nåt helt annat än Sveriges vinstrikaste utställningshund.

#27 - tack för klargörandet :) Ja då kan det ju bli vilken som. De som trånar efter denna årets hund-titel har kanske en skapligt bra hund - och sen är det väl bara för dem att ligga i och resa till alla utställningar de kan. Utställare brukar ha väldans bra koll på konkurransen och har då möjlighet att välja de "rätta" utställningarna för goda chanser till bästa resultat. Så fungerar det i alla fall inom kattvärlden.
Tror det var bättre förr när Svensk Vinnarutställning arrangerades - både för hund och katt.
#24 Det var inte riktat till dig, utan allmänt. Och lite på skämt sådär. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#29 - nej jag förstod det några minuter senare - jag är ofta för snabb på att svara och borde läsa bättre och tänka en stund innan jag skriver :( Jag ber om ursäkt för detta och skyller på sen och seg reaktion ;)
Det är helt lugnt. :) De flesta "fel" eller konstiga svar man får brukar ju bero på missuppfattningar eller felläsningar.. Och efter några år på olika forum har jag lärt mig det så då ger man bara en liten förklaring så brukar allt klarnas upp. ;) Så det var inga som helst problem. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jättebra :) Har lärt mig att aldrig svara direkt om jag blir arg över något. Det är faktiskt väldigt bra, man ska alltid sova på saken om man blir impulsivt arg. Fast det blev jag ju inte här, och det blev fel ändå ;) Man lär av sina misstag. Har förresten sett många misstag här på olika sajter, men de verkar lösa det mesta direkt. Det är bra!
nä,för mig är den inte sveriges vackraste ! 
finns finare hundar. som mina tex 

Nog var den fin, men inte finast
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#18, åååååååh vad söt <3 Älskar Bichon Frise:ar ;) Shit vad fin!

Jag är inte så förtjust i Amerikansk Cocker, har aldrig fastnat för dem. För mig är typ Schäfer, Rottweiler, Boxer och såna lite större, kraftiga hundar snyggare! ^^
jag älskar cocker spaniels men föredrar den engelska varianten
vacker var hon men jag har sett vackrare 
de borde nog byta namn (som någon nämnde) till årets vinstrikaste istället för årets vackraste….
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Den är vacker men kanske inte den vackraste enligt mig. Jg tycker mer om Cocker Spaniel men det är ju olika. Om man tycker om denna ras så är denna söta vovve kanske den vackraste medan andra inte alls håller med eftersom de kanske tycker om en helt annan ras.
Nja, vacker - nä, men söt kanske.
Det här tycker jag är vackert (å han vet om de')

Söt men inte Sveriges finaste.
kanske gullig, men INTE sveriges sötaste hund! ;)

Jag tycker den är jätte vacker, speciellt när den är uppställd! :)
Tycker den är vacker fast jag inte föredrar spaniel över huvud taget.

Den var söt, men inte sveriges vackraste

Tycker inte om den rasen alls, inte vacker följer bara sin rasstandard bra

jag tycker den var fin men dom kan ju inte veta vilken som är sveriges vackraste eftersom dom inte har tagit med mig hund (A) haha
ska dem kora sveriges vackraste måste alla hundar vara med ju! och tror att alla hundar på HIF skulle hamna på en delad 1:a plats^^
Tror jag också Malin! =D

håller med #6
nej, tycker långhåriga svarta schäfrar är vackrast^^,
Alla tycker olika så jag tycker att dom borde haft en annan titel än "Sveriges vackraste hund".
Inte det vackraste i mina ögon …. hehe ninja är finare
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Kanske typ den här rubriken " en av sveriges vackraste hund" för alla tycker väl att sin egen hund är snyggast! ;)

Tkr rasen är helt ok i sig. Men inte någon favorit hos mig.
SVERIGES FINASTE HUND är Zigge! :D
Mvh Ellenfyrkant

Håller med Sandra #25, så mitt svar är Nix här med.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Den är den bästa enligt sin rasstandard av de hundar som närvarade, och jämfört med de andra hundarna som också blivit bäst av sin ras ;) Så hon var den mest perfekta hunden på utställningen i dommarnas ögon ;)
En annan dag och andra dommare hade det blivit nån annan. Så skönheten sitter i betraktarens öga. Är lite orättvisst med utställningar egentligen.
Och så hade hunden kunnat bli slagen av en annan hund, men som kanske just för dagen inte var där ;)