KLICKER TRÄNING?
Vad är klicker träning? hur gör man? hur funkar det? =)
tack tack =)
Klickerträning för din hund är en bra bok annars :)

http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=49 är en bra artikel som förklarar. Finns fler artiklar på samma hemsida också.

Klickerträning är faktiskt grymt i hundträning. Måste säga att har man aldrig gjort det så inser man inte vilket värdefullt verktyg man missar. Det går så otroligt mkt fortare att lära in saker och hundar tycker det är fantastiskt roligt.
#5 Håller med dig. Förut var jag väldigt skeptisk till klicker, men sen gick jag en agilitykurs där vi fick lära oss target-inlärning med klicker. Det var jättekul att se hur snabbt det gick för Tindra att lära sig. Sen blev jag väldigt fast för klicker och har lärt mig mer av klicker och det funkar verkligen jättebra.
jag tyckte inte alls om klicker innan jag testade det nu är jag helt fast i det:) hmm jag måste sluta dömma grejjer innan jag testat dom :/
Ja.. jag bockar och bugar för Zebben! *hejja hejja*
Innan klicker fanns vi inte, men efter föddes vi^^ haha! Klicker är underbat.. förstår inte hur de kan vara så mirakulöst bra för oss. Han lyssnar så mycket bättre på mig numera och de är så lätt att lära nya grejer.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Finns mycket bra litteratur att köpa. Finns även många böcker som tar upp klickerträning som inte ursprungligen handlar om det kan man säga. Jag rekommenderar klickerträning för din hund, skjut inte hunden, klick & trick, klickerglädje.. Ja, det finns hur mycket som helst egentligen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]