Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2464 ggr
[lottaeriksson]
0

J*vla kärring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta den fula rubriken, men jag är nästintill ursinnig och måste få skriva av mig!

För nån dag sedan då jag var ute och rastade Tarox, så ser jag att det kommer en dam i ungefär 50 års åldern med en Schäfer mötandes en bit bort på vägen. Och när vi går förbi henne så tittar Tarox upp och bara tittar på hennes hund, och då säger hon till mig "Men åk och avliva den där äckliga psykhunden för helvete". Och då tittade han bara på henne och hennes hund! Blir så j*vla elak när folk ser ner på min hund bara för att han är en amstaff. Visst, folk får ha vilka åsikter de vill, men man kan hålla dem för sig själv, och man behöver absolut inte göra på det där viset! Jag blev så ställd och elak att jag nästan började gråta! Men jag sade ingenting tillbaka, för jag ville inte sjunka så lågt som den där störda kärringen..

Hur kan folk bete sig på det här viset? :'(

SaraC
0

Ja, det kan man undra. Tyvärr finns det många puckon.

Själv fick jag säga nej till att låta min hund hälsa på en liten amstaff idag, eftersom min gulligull-vovve var så sur Räcka ut tungan

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[lottaeriksson]
0

Haha jaså? ;) Ibland blir det så :)

AnneN
0

Haha jag är nog lite elak ibland för det första jag tänkte då jag läste inlägget var att man skulle ha talat om för tantens schäfer att han måste åka och avliva sin ilskna matte =P

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Det jag ville få fram var att jag har en såndär hund som alla tror bara är snäll och söt, eftersom han har sånt utseende :)

Det är ju tyvärr många som har fördomar mot staffar och liknande hundar. Tycker väl inte tanten du mötte skulle varit så fördomsfullt, för inte så länge sen var ju schäfer rasen som var klassad som dagens "kampraser" och många har fortfarande idag fördomar mot schäfrar.

[lottaeriksson]
0

#4 Jo jag vet. Jag vet jättemånga äldre personer som rent utsagt hatar Schäfrar för att dom är så lömska och allt vad det är. Men det är ju nånting dom håller för sig själva.

[lottaeriksson]
0

#3 Haha ja det skulle jag ha gjort ;)

SaraC
0

#5 Jag är nästan lite fördomsfull själv mot just schäfrar. Pga av många dåliga erfarenheter. Men jag VET samtidigt att det finns så många jättetrevliga schäfrar också, så jag låter det vara en fördom mot alla ägare som skaffar raser de inte klarar av istället.

Just med amstaff och liknande raser tror jag många med förutfattade meningar säkert aldrig ens hälsat på en hund av rasen.

[lottaeriksson]
0

#7 Näe det tror inte jag heller. Jag tror de flesta fått den förvridna synen på alla de här raserna efter medias hets-skrivande om dem som "mördarhundar".. Synd att alla tror på skiten bara .. :(

SaraC
0

#8 Alla gör inte det såklart! :) Själv blev jag helt befriad från den där cirkusen innan den ens började, eftersom en kompis skaffade en staff för många år sen. Då visste man inte ens vad det var för ras.

[lottaeriksson]
0

#9 Okej, vad bra :) Jag har velat ha en hund av de här raserna så långt tillbaka jag kan minnas. Och jag ångrar inte för en stund att jag skaffade min lillkille :)

SaraC
0

Jag tror det är många som vet det, men de som är negativa hörs/syns väl mer :)

Men sa du inget tillbaka till knäpp-tanten?

[lottaeriksson]
0

Näe jag gjorde aldrig det :/ Ångrar det nu i efterhand. Men just då ville jag inte sjunka lika lågt som henne genom att skrika nått tillbaka. Ville upträda mognare än henne :P

SaraC
0

Förstår det, skulle själv blivit både förbannad och ledsen. Skulle tro det bästa svaret skulle vara något som just säger det, hur ledsen man blir av att någon säger så om ens älskade vän.

[lottaeriksson]
0

Mjo ;/ Jag började ju som sagt nästan grina :S men men, skulle jag möta henne igen och hon säger något dylikt kommer jag balla ur, det vet jag. Och då kommer hon få höra vilken sjuk människa hon är!

Liss
0

Man brukar oftast komma på dem bästa replikerna tillbaka, efter man kommit hem också. Iaf jag!

Och jag är minsan van med de där nu.. eller inte riktigt iof. Jag tar fortfarande åt mig. Och som du säger så får människor ha sina åsikter, men dem behöver inte ljuda om dem. Och fördommar kan dem verkligen hålla för sig själva.

Sista kommentaren fick jag av en gubbe som gick av moppen för att gå in. Ecko och jag gick lungt och medans ecko stod och lukta (alltså gjorde inte ett skit för att störa gubben) så utbrister han väldigt moget "Ta alla dem där jävlarna till ett annat land!" och gick in i sin port. Så han var alltså så modig att han inte ens vågade stanna kvar och ta en kommentar tillbaka. Usch!

Och så har man alla dess blikar här.. därför är de väldigt tråkigt att ecko skäller när han är rädd. För dem som inte vet bättre tror dem han är jätte hemsk och grym och gör saken värre, genom att göra honom mer rädd med typ skrik och grejer.

Men vad ska man säga.. de är väl sånt du får ta helt enkelt. Nu när du har en amstaff lär du få höra de fler gånger tyvärr. De finns alltid rötägg och dem som inte ens vet vad dem pratar om, men gillar sin egen röst!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Det är ju något som man bör vara beredd på om man skaffar någon dylik ras. Tyvärr.

[lottaeriksson]
0

#15 Jo jag antar det. Men jag har gjort hur mkt som helst för att visa folk hur stolt jag är över honom. Jag har tom varit med i Dagbladet när jag fyllde 18, och då pratade jag om hur underbar min älskling var, och så var det en bild på oss två :) Sen så älskar jag att gå längs vägarna där alla tanterna rastar sina små Papillon etc. Och det roliga är att de stirrar på Tarox som att han vore en sjukdom eller nått, medan deras egna små odjur står på bakbenen med spänt koppel och gläfser mot honom! Haha, sjukt det är egentligen. Deras egna hundar är det inget pli på, men de ska komma och uttala sig om hur "våra" hundar ska bete sig. Det är ju bara "gulligt! när små hundar är elaka och hugger mot folk, hundar etc. Blir så less på alla idioter!

Men det roliga var att när jag var i Örebro med honom så var alla så trevliga och ville hälsa osv. Men det är väl bara för att man bor i bonn Sundsvall :P

Liss
0

#17 Jo jag har med visat hur stolt jag är.. hans uppfödare sa t om det att "nu när du är en så bra och härlig människa kan du visa stolt upp hur härlig amstaffen faktist är". Och visst tusan gör jag det. Men ibland kan de vara lite svårt när dumma situvationer kommer upp för oss tyvärr.
Och som du säger, helt otroligt att folk ska stå och prata illa eller blänga när dem själva har hundar som de inte är minsta pli på. Har två stycken som bor längst ner under oss.. så fort någon rör sig i trappen så skäller dem som idioter och ecko är så tyst så! Så fort man ser dem ute så skäller dem som idioter på oss.. och ecko är tyst ibland iaf^^ och hennes hundar drar som fan alltså. Men ändå har hon mage att blänga på MIG!

Ännu en med en stor vit sak, hon blir arg på mig och skriker för att jag går där hon ska gå^^ För att hon inte har pli på SIN hund så får inte jag gå vart jag vill med ecko:P

Jaa.. och alla dessa ungar häromkring som ska trigga honom med att skälla och göra honom rädd! då visas ju inte hans bästa sida upp tyvärr.. men då får dem ärligt talat tycka va fan dem vill! för då har jag bara lust att ryta åt ungjäklarna! bläää!

Ja nu kom jag väl lite urfokus:P Men som sagt.. de är nog nått du kommer ha med dig.. bläng och gap. Men antingen ignorera eller ge tillbaka med lite kunskap ist. Så kanske dem tillslut lär sig att amstaffen är en otroligt fin ras som har något otroligt mycket kärlek i sig!
Men hoppas inte.. sånnadär brukar vara så instängda i sig själv och "jag vet bäst" skit!

Liss
0

Och föresten.. när ecko var liten fis så var de så många som ville hälsa och gulla. Men så vart han stor en dag, då var de helt plötsligt pesten som gick i stan!

[lottaeriksson]
0

#18 Jo jag vet. Och jag ska aldrig sluta vara stolt över honom. Han är världens bästa, och sen skiter jag i vad alla andra tycker. Men grejen var att jag aldrig varit med om nått sånt där förut, eller ja, många glor, men ingen har nånsin sagt nått innan. Det var nog därför jag reagerade som jag gjorde.

Jag kommer ihåg en gång som var så rolig. Det var när jag och Tarox kom och gick en ganska sen kväll, och så kom det en bil och körde upp på parkeringen bredvid vägen jag gick på, och så hoppar det ur en tjej med en Kungs Pudel, men hon märkte nog aldrig att jag kom och gick på vägen. Och så får hennes hund syn på Tarox, och gjorde världens utfall så hon flög på huvudet rakt ner i isen, och hennes hund stod och gläfste mot Tarox. Och när hon efter nöd och näppe lyckades komma upp på benen igen så blängde hon skit förbannat på mig som att det vore mitt fel att hennes hund gjorde utfall så hon flög i backen. Men då kunde jag bara helt enkelt inte hålla mig för skratt, så jag skyndade mig fnissandes därifrån ;)

Melisch
0

Har vart med om samma sak. ja har en boxer/amstaff/staff. å de e en kille här me en kinesisk naken hund. å han säger att min hund e aggressiv när hon viftar på svansen å vill hälsa. medans hans hund morrar å reser ragg. Vissa tror itne att nått med amstaff är "värda" att leva, endast för att vissa har sina amstaff å pitbulls för kamp. Jag känner precis som dig m,en jag kan inte hålla käften om nån säger nått.

tilja
0

Jag får erkänna att jag inte visste att ni har det så! Det är nytt för mig. Märkte lite sura miner när det bodde en amstaff/pitbull (vet ej vilket) där jag bodde förut men för mig var det aldrig något problem, ägaren hade alltid ordning på sin hund. Folk får ha vilken typ av hund de vill för mig så länge man har koll på hunden. Jag retar mig enormt på hundägare som inte håller rätt på sina hundar, rasen är obetydlig! Har ärligt talat aldrig träffat någon besvärlig amstaff, tycker de är jättefina.

kerstinjo
0

Alfons Töntbull (pitbull/dalmatiner) fick bara en konstig kommentar "ÅH, är det en så'n dääär". 

Quila (am.staff/rottis) har klarat sig från kommentarer eftersom hon är så rottislik.

Kerstin 

stuffsnuff
0

många här gillar inte amstaff m.m för att Det är populärt av unga  "gangster" killar att köpa en sån hund, desto biffigare desto finare enligt dem, så går dem runt med dem kedje halsband, stora kraftiga selar med nitar på, m.m  vissa av hundarna tål inte att andra hundar kommer nära dem, ooch den finns det de som är så rädda att de lägger svansen mellan benen direkt så fort den är ute. men klart så finns det folk här med som tar amstaff på allvar. jag själv tycker att amstaff är en otroligt fin hund, och hade gärna skaffat en själv, men går dock inte så länge jag bor hemme när man har en mamma som bara gillar små hundraser ;)

lena1
0

mitt första möte med en amstaff blev rätt kul, för snodden "sade kolla matte" en valp den vill jag leka med, och så blev det, och inte sjutton visste jag det var en amstaff heller :-))), så när ägaren sade det fick jag ur mig…jamen det måste vara en rolig sådan det syns på min hund:-)))…..inte sjutton bryr jag mig om rasen så länge dem går ihop så är det ju bara skoj ju;-)

SparklingTindra
0

Haha när min hund (shetland sheepdog) har varit dräktig har hon varit sur som ett ägg mot andra hundar. Då har det många gånger gått förbi folk med sina underbara amstaffer, pitbullar m.m. och bara lett åt mig för att deras hundar har gåt snälla som lamm förbi. =P Men det unnar jag dom absolut! Det finns så många här med såna fördomar om dessa raser och som har stora käftar så dom har nog fått höra ett och annat.

psyko
0

Sätt munkorg på kärringen ;)

Folk har hur mkt fördomar som helst om de så kallade "kamphundar". Jag hade en gång en diskussion med en annan tjej i min klass om "kamphundar". Hon sa att hon var livrädd för dem. Jag frågade om hon ens visste hur en kamphund såg ut och det visste hon inte… Det är mycket medias fel att det är såhär.

Peppe
0

#0 Guuud så fin!

Senast idag på morgonen fick vi känna på människans dumhet. En gubbe kom hit och pratade med pappa, och Aquila springer fram och ska hälsa. Han klappar henne och efter ett tag frågar han vad hon är för ras och då svarar pappa amstaff. jaha, inget med det. han verkade inte veta vad det var för nåt. sen efter ytterligare en stund (medans han fortfarande klappade henne) tillade pappa att hon var av en så kallad "kamphundsras". genast drog gubben bort handen och frågade om hon var snäll. eh? XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Liss
0

#28 Jo sånna grejer händer väldigt ofta! Att dem inte ens är medvetna om vad de är för något en såkallad kamphund är. Bara man nämner de tror dem att hela deras personlighet ska vändas och dem ska hugga dem i strupen!

Fast jag måste säga att jag har många äldre här som inte bryr sig ett dug. Dem tycker Ecko är skit fin och vill hälsa och skoja! Finns en tant med en liten bostonterrier (tror de heter så) och hon vill alltid att ecko och hennes ska hälsa:) Jag vet inte om äldre kanske inte fått med sig de där.. men sammtidigt fick jag höra "men är inte de där en såndär farlig hund" av min mormors sambo.

#20 Jo jag tycker du ska de med:) De är jag också.. otroligt stolt! Och sen när vi kommit över hans räddslor så finns de inte en jäkel som kan klampa ner på oss.. då ska ecko och jag gå med huvudet högt :P

Fast stan kan man knappt gå i alltså.. de känns som om man är mest utittad av alla.. och de är man verkligen också. Dem verkligen vänder sig efter en. Och så får man så hemskt fula "nickar" av "tuffa" killar som känns så himla patetiskt också. Som om vi vore vänner för att jag har en hund som dem tycker är "cool"^^

#20 hehe Jo jag vet inte om andra ägare som inte fattat de där ännu. Alltså som inte förstår att det faktist är ägaren och inte hunden om de är en dålig hund. Att dem skyller på oss när deras hundar får utfall.. de är nog bara att dem har dåligt samvete själva och behöver skylla på någon annan;) Stakare!

Neeh staffar är en underbar, kärleksfull ras.. och att dem förstörs pågrund av att vissa bara ser till deras yttre är så hemskt jäkla tråkigt. Och att de fortfarande finns folk med sånna fördommar är också otroligt tråkigt. Men som sagt är de något man får leva med..
Men jag kan fortfarande inte förstå hundägare.. hundägare om något borde förstå!!:(

[lottaeriksson]
0

#29 Näe precis. Tarox har ju sina brister han också, är lite bångstyrig och har en överskottsenergi som heter duga! Men så fort jag fått 100% pli på honom, ska jag gå förbi alla de där kärringarna och bara skratta dem rakt i ansiktet när deras jävla hundar gör utfall, och min "farliga" amstaff går fint bredvid mig och bara tittar oförstående på dem :)

Jag har fortfarande problem med att gå med Tarox på stan. Han blir orolig när det är mkt bilar omkring honom, samt när det rusar människor fram och tillbaka hela tiden. Men jag har börjat gå till ett ställe där det brukar vara mkt bilar som åker förbi, samt där det går mkt människor, och så låter jag bara Tarox sitta där och titta. Då brukar han bli lugn, så jag miljötränar fortfarande inne i staden ;P Men den där "nicken" som du pratar om har jag också varit med om. Gangsterkillar som kommer fram och ska typ ragga genom att säga "jävla bra hundval" etc. Jag liksom du blir då också full i skratt. Att dom inte fattar hur töntiga dom låter! :P

Gasoline
0

Så länge man har pli på sin hund bör ingen säga något sådant, och för att tilläga (synd att inte tanten hör detta) så är vilken annan hundras minst lika farlig som kamphundsraser. Blir så trött på den här diskutionen, att folk bara inte kan fatta

Liss
0

#30 Hehe jaa energi har dem till tusen!:P Speciellt när de är snö och man kan hoppa som en säl fram..^^

Jo Ecko blir också så på stan tyvärr. Och jag har heller inte tränat honom jätte mycket på de. Så han är väldigt nervös sådär.. Men brukar också sätta mig någonstans där de går lite folk iaf. Han blir ju så stirrig..
Fast man tycker verkligen om de här folket som vet sin sak. Som en kille som kom fram och frågade om inte ecko var lite dogo:) Jomen visst är han de! och han prata om hur fin han var osv.. då blir man glad för en hel dag:) haha!

Men de är ju så, när folk är så instängda i sig själva och inte tänker före dem spyr galla.. De är faktist som att prata illa om mitt barn. Skulle någon komma fram eller skrika " fy fan vad hemsk unge du har" eller "gud vilken äcklig unge och ful också" .. Neeeh! ^^ Men hundar har ju inga "känslor" .. och dem tänker inte på ägarna inte..

[lottaeriksson]
0

#32 Okej. Men det handlar ju om miljöträning. Bara man ger sig ut nån gång i veckan så vänjer dom sig ju :) Jo det är jätteskoj när folk kommer fram och är trevliga :)

Jo, usch för såna människor ;/

[countess]
0

måste erkänna att jag litar inte alls på ägarna till amstaff pga att många skaffar dom pga att dom tycker det är coolt:(  det är inte hunden det är fel på och folk måste lära sig det , visst det är fel av mig att inte lita fullt ut men på senaste tiden så hare varit så mkt med just amstaff , därimot träffade jag världens mysigaste amstaff för någon dag sen å gu va go hon va. hon gjorde verkligen allt för att sitta i knät ;P vart ju kär nästan hehe .

tycker det är tråkigt att du råkar ut för det :( va med om nästan samma sak med min husky fast han var falig för att han är vit med svarta ringar runt ögonen jag svarde bara jo självklart aggresiviteten sitter i hur hunden är teknad . haha vad snopen hon blev

Daisymink
0

vi har också amstaff men har än så länge sluppit dessa på hopp.. tycker det är sjukt tråkigt att människor utgår från en sak och inte ens försöker se något positivt i dessa raser..

// Vanessa 

anaprincess
0

#0 men usch vilken elak människa! Fattar inte varför vissa människor bara vräker ur sig det första som ploppar upp ur huvudet!

fettmedkevlar
0

Då vi har två schäfrar så får man höra en hel del saker som man blir förbannad för. Självklart förstår jag folk som är rädd för vissa raser, men det ger fan inte folk rätten att säga så mycket förolämplingar och gapa ut vad dom tycker och tänker.
nu säger jag inte att alla skriker ut sina åsikter, men det finns många som gör det.

jag själv får ofta höra det ifrån folk med mindre hundraser, tex dom plockar upp hunden i famnen och halvspringer därifrån.
gjorde faktiskt så själv en gång, en tant med en sheltie plockade upp hunden och sa att min hund var farlig. jag tog i med mina superkrafter och lyfte upp en 38kilos schäferhane i famnen och skrek: "Aaaah, akta dig Apan(han kallas så) den där lilla hunden är farlig". Sen kämpade jag mig därifrån med tyngden i famnen. tanten tittade bara på mig med tefatsögon och mumlade något.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Liss
0

#37 Hahah! jaa jag har gjort samma sak^^ Var en tjej med en Tax som jämt gick omvägar och om de var så att vi måste mötas så bar hon honom. Ecko var t om liten skit då.. så vet inte riktigt vad de var som var så hemskt:P Men men.. han var ju tyngre än en Tax kan jag lova.. men en gång när hon kom gåendes var jag skit snabb och tog upp ecko ist och gick snabbt förbi mumlandes^^
Fick en väldigt fin blick:P

Zvintos
0

Har själv fått höra och utstå en hel del blickar.
En dag gick jag och valpen (snart 8 mån) ner för trappen och skulle ut för att slänga sopor.
Träffade på en bekant (kvinna) som har en dobber-tik och brukar busa med vår balder.
Bakom gick tydligen en tant som kände kvinnan och som frågade vad det var för ras.
När jag svarade "rottweiler" sa kvinnan;
"Kom inte hit med den, jag tycker inte om såna!"
Tycker det är väldigt synd att folk reagerar som de gör.
Speciellt som de flesta rottisar inte skulle vilja något hellre än att pussa ihjäl folk som de möter! =)

Lite positivt har jag dock varit med om.
Mötte en gubbe vid en affär och han frågade om valpen var en sån där "rottweiler" eller om han såg fel.
Svarade att han hade rätt och gubben frågade en massa om hur det gick för oss, om det stämde det som media sa eller om det bara var för att förstora upp allt m.m.
Han tordes iaf hälsa på valpen även fast han visste vad det var för ras. =)

Men allt som oftast är det många negativa eller idiotförklarande blickar man får.
Vissa går omvägar och ser helt skräckslagna ut när man möter de.
Visst börjar han bli lite stor (väger 35-40kg nu), men inte ser han väl så farlig ut? =) =P

[countess]
0

#39 alla rottwielers jag har träffat är hur mysiga som helst, sätter man sig på huk så ska dom hälst upp i knät =)

Liss
0

#40 Samma sak med amstaff^^

#39 Jo en sån person har jag med vart med om:) En kvinna som spatsera i parken och stanna och frågade massvis med frågor om media och om rasen i sig och om de stämde med vissa saker. Sen gick hon nöjd iväg igen:)

Kleverin
0

#32 så där har jag sagt.. men när en tjej trackade ner på mina råttor.. Hon upprepade för 4 omgången vilka skadedjur och hur äckliga de var (satt och pratade om dem med en annan tjej som oxå har råttor, ingen råtta var med) Till sist klämde jag ur mig "ja, men det är ju barn med, otroligt äckliga och fula." Hon var gravid i 7 månaden typ. hehehe.. men hon hade provocerat länge.  

Själv är jag bra rädd för gammla tanter med små hundar. eller sådanna dära som jag raskt antar att de köpt för utseendes skulle och inte för dess egenskaper.

#39 Det där var den sötaste jag sett på länge.. vilka ögon!!!

[countess]
0

#41 jag misstror dej inte det tror jag mycket säkert att dom är men dock så är det många som bara köper dom för att vara tuffa och det är synd och det är därifrån dom har fått sitt dåliga ryckte :(

[countess]
0

#39 plus att min hund höll på att äta upp en rottis och stackars det rottisen han tittade bara på matte och sa genom ögonen - mamma varför morran han åt mig så där ?

Liss
0

#43 Jo visst är det så. Men om man är medveten om den saken kanske man också ska ge hundarna en chans ist för att se ned på folket med dem.

Zvintos
0

#42: Ja, hans ögon är riktigt fina. ^^
Han kan konsten att charma både matte och husse med de ögonen.

[countess]
0

#45 jag ser inte ner på folket och ja jag ger hundarna en chans men endå , sen har jag sakt att det inte är hundarnas fel, det är inte direkt så att jag lyfter upp mina hundar och kutar , och det kommer inga komentarer från mig heller utan jag håller ett öga öppet , sen ser man ganska lätt vilka folk det är oftast

jag kankse skrev lite otydligt att det alla amstaff ägare som jag inte litar på, utan man både ser och hör om dom skaffat hund för att det är tufft eller om dom gillar raser, tex en granne jag har hon klarar knappt av att hålla hunden när de ser mina hundar , och en dag när jag skulle ner i tvättstugan så kom hon med ena hennes hund en rottis och hennes 5 årig dotter kom med amstaffen , och ja båda  hennes hundar är trevliga mot människor men inte mot hundar , vad hade hänt om jag hade kommit med mina hundar då ?  det är sånna männsikor som jag menar hon tyckte rasen va tuff men dom tänker inte vad som kan hända , plus att hon tog valpar med hennes hundar , det var en tjuvprning för hon trodde tt inte tiken kunde få valpar för hon bara va 2 år :O

sånna saker händer med alla raser hund elak osäkra mm men amstaff har ökt så groteskt mkt det senaste åren just pga att folk tycker det är tufft med sånna raser .

vi har en här i umeå som skaffat 2 amstaff också som har hotat min kompis att släppa hundarna på hennes hund pga att hennes hund skällde på hans hundar.

men sen om jag ser en amstaff komma så hoppar jag inte åt sidan och skriker hjälp.

Liss
0

#47 Jaja, jag menade det inte riktat åt dig. Menade det allmänt:)

Visst finns de sånna ägare, det nekar jag inte till heller. De är ju just därför vi andra får dåligt rykte och just därför kamp kommer upp. En hund lär sig inte att vara elak av sig själv på det sättet. Så det är jag medveten om:)

Men som sagt, så tycker jag man kan se åt dem som faktist försöker få upp rasen till de bättre. Vi som vet vad vi gav oss in på och vill visa våra hundar stolt eftersom dem är så pass fina som dem är.

Underbara hundar med mycket kärlek som är otroligt missförstådda.:)

[countess]
0

#48 jaha okej =) jo dom är fina hundar med rätt ägare :)