Böcker om klicker
Är det någon som kan rekommendera en riktigt bra bok om vilka trick man kan lära sin hund med hjälp av klicker och hur man gör? Det behöver inte vara med typ hur man gör för att lära hunden inkallning och sånt där vardagsgrejs, utan roliga trick. =)
*Putteliputtputtputt*
Ingen? Inte en endaste lilla nån?

Klickerträning för din hund, skriven av Morten Egtvedt & Cecilie Köste
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Bok - nej
Länk - Ja
Nu har hon gjort om så mycket att jag inte vet hur mycket hon har kvar. Men Fanny Gott som hon heter är jätte duktig på klicker.
**MVH Cerrolyn
*Putt

klick o trick finns det en bok som heter… kommer inte i håg vem det e som skirivit den men jag tyckte den var bra

Klicka för lydnad av Morgan Spector. En kanonbok enligt mig
#6 Kan du ge exempel på trick som finns i boken? =)

hmmm… kommer inte ihåg… men det finns allt möjligt…

Hundlekar stimulerande träning för smarta hundar, skriven av Mary Ray & Justine Harding
**Beskrivning
**Hundar behöver stimulans och lek för att må bra och inte bli uttråkade. Här får du hjälp att hitta roliga övningar som lockar fram din hunds naturliga förmågor och som samtidigt förbättrar kommunikationen mellan er.Träna din hund att:
gå baklänges mellan dina ben
göra en piruett på bakbenen
putta en fotboll
lägga skräp i papperskorgenoch göra många andra stimulerande trick och konster.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har köpt en bok som heter Freestyle och det är det många trick/övningar som de tränar in med klicker. Jag tyckte den är jätte bra!

Nu har jag inte läst "Hundlekar stimulerande träning för smarta hundar" och "Freestyle", men jag har bläddrat lite i dem och om jag minns rätt handlar det inte så mycket om "ren klickerträning", eller shejping. Det är mycket locka och visa (även om de använder klicker). Inget direkt fel med det, men om du vill köra just klickerträning så rekommenderar jag:
"Klickerträning för din hund" (Vardagsgrejer och trick, bla. tända lampan, stänga lådor, "gå till mamma", hämta tidningen, snurra runt, hämta läsk i kylskåpet m.m.)
"Don't shoot the dog" ("Skjut inte hunden" på svenska, visserligen inte så många beskrivningar av specifika trick men du lär dig hur klickerträning funkar och kan lista ut hur du tränar trick på egen hand :) )