Bara en liten strunt fundering
När Eros får tag på något att äta som han har problem med, t.ex. något som är för varmt, så skrapar han alltid med tassen bredvid godbiten.
Tycker det ser så roligt ut. Och han har säkert en smart tanke bakom det, enligt sig själv. Är det någon mer som har hundar som gör så? :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
HAr aldrig hänt med Hades, så jag vet inte :) Kan tänka mig at det är gulligt :)
Nä jag har aldrig sett nån annan göra så heller, är lite nyfiken på vad han egentligen tror ska bli bättre pga av det :)
Aramis gör så :P Men han gör det även om det inte är varmt ibland, ser verkligen jättekul ut men har ingen aning om varför :P
hum.. försöker komma på vad de är ecko gör när de är för varmt. Jag vet att de är nått.. han brukar först och främst spotta ut den.. sen gör han något skumt^^ men jag vet tyvärr inte vad:P
Eller så sväljer han den hel;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Haha vad kul att nån mer är lika knäpp som Eros :)
Han gör det om det är något skumt också, som han inte vet hur han ska äta typ, eller hur man ska förklara :)
#5 Ja precis så är det med Aramis också, är det något han är lite misstänksam mot så kommer tassen fram :P
:D
Återstår bara att klura ut vad som tanken bakom skrapandet! ;)
Ja jag tror minsan ecko använder nosen ist. Fan måste ju nästan testa imorrn^^ haha! se vad de är han gör..
kanske att fläckta så de blir kallt?:P
Men hur tusan ska det bli det, han skrapar ju bredvid :P Han gjorde så när han fick ett djungelvrål en gång
Men kommer inte på fler särskilda saker han gjort det på..
hahaha djungelvrål^^ neeh de har bara hänt när de är riktigt varmt^^
Ja, han tarvar ju på allt.. Igår tiggde han åt sig av pappas påse med nötter, åt till o med solrosfrönen. Dom måste ju smakat mycket.
Haha de låter som ecko de.. han tigger av kolsyrat vatten .. de du! så fort han hör sodastreamern så kommer han springandes och t om gnäller!!^^ Aldrig sett något liknande.
Annars tycker han väldigt mycket om popcorn, sådan matte sådan hund^^ fast dem är inte varma..
Haha :P Syrran provade ge Eros Fanta en gång, men det ville han inte ha. Första grejen han tackat nej till. Så kolsyra gillar han inte.
Annars äter han precis ALLT. Extra sugen blir han såklart om någon annan har något. Skulle jag sitta och äta papper, kläder eller vad som helst skulle han sluka det på en sekund om han fick.
hahaha.. jaa de där med papper! och t-shirten som han har som snuttefilt.. den går åt!^^ Då får man verkligen säga åt honom att sluta äta, så han inte får filtskit! :P
Japp ALLT här med.. väldigt gärna människogodis. Men de är ju inte vidare bra direkt. Iof lider han ju inte av en 5 dels bit av en gelegodis, de är gooott!:P
fast popcorn äter till och med min knäppkatt.. jag vet inte, måste göra redigt goda popcorn!;)
Hehe ja men popcorn är nog inte så konstigt. Tror jag. Är iaf glad att han bara äter sånt som är ätbart. Xindy åt ju allt, helst om hon var sur. Typ glödlampor, rakhyvlar, hela väskor och sånt. Sådant gör mig lite frustrerad.
Åh fy vad hemskt! med glödlampor.. ja så är de inte me ecko åtminstone.. lite förstånd har han;)
Haha ja. Nästa hund ska bara äta torrfoder och inget annat ;)
18,snodden skrapar så där om han får något han inte ätit förut,då kan han skrapa bredvid,åsså ser det ut som om han bestämmer sig för om han ska äta det eller inte,oftast äter han det inte:-),eller så fullkomligt spottar han ut det,så det hamnar lite varstans:-)))

Skorpan gör också så, det åker ut jättefort sedan kraffsar hon framför det ungefär som hon vill att det ska kallna fortare. Hon gör likadant om hon får något hon inte tycker om och vi ropar på Doris, hon tar in det i munnen om och om igen och kraffsar på det varje gång =)))
Rico gör inte så, men han brukar ta en tom burkmats burk , bära iväg den och ligga och äta på den? xD

Både Semlan(hunden) och katterna gör så och jag tror att det ligger nedärvt och att de försöker gräva ner det rent reflexmässigt.
Min farmors jappar gör likadant som Eros.
Vet inte hur min reagerar, hon har aldrig fått något som är varmt.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#22 Smart tänkt Kerstin, det låter ju som en möjlig anledning :)
jätte smart tänkt kerstin……haha kan då inte låta bli att undra om det är därför snodden tröttnar för att han inte kan gräva ner det, och i stället spottar ut det till höger och vänster :-))))
Hihi.. såg vad ecko gjorde igår kväll när han snodde ät sig en helt nypoppad popcorn. Han tar munnen över den så inte mori ska ta den, så bollar han den fram och tillbaka på golvet med sin öppna mun!:P hahah!

Min ena tik gör inte så mkt när det är varmt. När jag serverar deras vanliga mat så får de ta den direkt utan varsågod. När det är varmt så brukar jag bara säga till att det är varmt och då låter de bli och sitter bara å tittar på maten tills de provar sig fram. Ser kul ut. Vet inte om de snappat upp att varmt betyder vänta en stund för dem.

Min ena tik gör också så att hon slår på godisen med tassen, men då kastar hon även upp godisbiten och skakar om den. precis som om hon vill döda den innan hon äter.