Namn?

Svante *ASG* Är det ett namn på en ståtlig Schäfer….viker mig dubbel av skratt 
Hmmm nu ska vi se labbekille 
- Bullen
- Sixten
- Hugo
- Tabb
- Enter
- Hektor
- Doglas
- Tapper
- Tex
- Trick
- Trubbel
- Axel
- Trix
- Mex
- Max

Vad heter valpen i stamtavlan?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kalla den vovvsingen vet jag. Det lyssnar alla vovvar på. Då får du hem många när du ropar. *fniss*

Haha svårt fall doktorn grät =)
Ska du ha namn med I i början?

- Indy
- Igor
- Ior
- Ingo
- Izor
- Ivory
- Iggy
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Figo
Tippy
Nosse
Tosse
Nuffe :P

Hålller med dig. Låt kenneln bestämma. :)
Ivar!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Pappa ville döpa vår hund till Bob, Bud eller Kagge.
Alla ratades med motiveringen att det är en tik.. kan dock fungera på din vovve!
iFokus hahaha ;)
Kurt, Laban, Sixten eller Sigge. Tycker sådana namn är så otroligt gulliga! :)

#7 Nuffe… hmfs… =P det är väl bara nuffar som är nuffesar tihih =D
Celtic Names
* Taranis - betyder åska
* Tristan - kommer från en celtisk legend från ett okänt ursprung.
Hebreiska namn:
* Amos - bibliskt namn. Författaren av det gamla testamentet; Book of Amos. Betyder att bära.
* Ari - Lejon
* Etan (Ethan)- stark, lång livad
Inspirerande namn från filmer/skådisar:
* Nanook (fr. Nanook of the north, 1922)
* Kirk (Kirk Douglas)
* Marlon (The king himself)
* Boghart (Humphrey Nogart)
* Samson ( (The Jazz singer, han som var med och skrev manus)
* Stanley (Stanley Donen, Singin´ in the rain - regissör)
* Gene (Gene Kelly, Singin´ in the rain - regissör.)
* Griffith (Intolerance - regissör)
Lite vanligare namn:
* Oliver
* Oskar
* Mårten
* Sixten
* Klabbe
* Niko
Kommer inte på fler för tillfället. Hoppas att det kan ge dig en idé om något namn om inte så finns det ju kvar för andra
Lycka till ;D
#12 Haha! Fyndigt Hera :)
våran kommande valp komer att heta maja ;) fast det är väl inte till så mycket hjälp men ändå :P

Nemo? Santo? Ozzy? Lordi? Tamlin? Hugo? Arris? Bozz?

Isidor på papper men Isse i dagligt, om det skulle va på I?
Annars Champis?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Ska du skaffa hund Kerstin?:O en tik då eller?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
# 20 Hanen i "Vill ni se" kommer hem 5 april.
Hur många ggr har vi sagt "aldrig en hund till?"
Vi har gått här och rabblat fördelar till varandra.
Inga morgonruskiga promenader innan jobbet, inga sena kvällspromenader när det är -15 grader. Å, vad skönt!
Ingen hund som absolut ska ut mitt i en bra film! Ingen hund som har diarré och ska ut var 5:te minut. Ingen knäppgök som ska bada i varenda lerpöl som finns.
Ingen dubbelknas som vrålskäller på livsfarliga grodor i rabatten och är en marodör i bilen.
Vi hittade massor av fördelar till att vara hundlösa. Jättemånga!
Ändå har vi köpt ett monster som kommer att gnaga på soffgruppen, bita sönder mobiltelefoner och annat skoj.
Hur dum är man egentligen?
Chocko
Mocko
Kocko? :D

Mina svarta voffsingar heter Findus (jag vet att det är ett kattnamn men han hette det när han kom som omplacering) o valpisen heter Felix (såklart, det ska ju passa ihop med Findus som ungarna säger)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Waldemar (Walle) :)
Vilgot
Sixten
Algot
:)
#21 Ja jag såg ju det:) Super skoj!
Men visst är det skönt, när man slipper att gå ut i ur och skur och man faktist kan sitta inne en HEL dag och bara gotta sig. Men efter ett tag saknar man t om det! De är ett lustigt fenomen de där..
Men visst tusan finns de mycket att se fram mot också.. och valptiden är ju nästan den roligaste:P
Tänk dig de där! myyyyys!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#21 ;) jag har aldrig sagt att du är smart! :D Fast ja, du har rätt, spec med valpar, Rico är ju inte en sånn dumskalle! ^^ eftersom att han kan vänta till efter filmen! :) Han är sååå snäll! =) vi kan byta om du blir less! :)

#23 jag har en kollega som har en katt och denna kisse heter Fisken =P så ditt val är inte konstigt hihihi… det var svårt att förstå när hon pratade om Fisken jämt.. trodde att det var en fisk
Varför inte Olle ?…..
Hälsningar Svantes matte

#22 Är det Kerstinjo som Du kallar för chocko, mocko och kocko?? 
Eller är det bara namnförslag på en sån där flabbe som hon ska köpa? 
#30 haha! =) namnförslag! ^^

ottiaraj… det betyder toalett på japanska enligt min dotter…. så när jag är ute ropar jag mycket på ottiaraj….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#28 Jag har en råtta som heter Katten.. Så går det när syster och kusin får döpa den.
Kerstin, du får köpa en inspelningsbar DVD! Sådan fick jag när jag fyllde och det är så bekvämt. bara att trycka på paus så kan man trycka på play när man kommit in igen och vill fortsätta se.. Så är filmen där!

Haha ni är inte kloka nån av er men ack så roande, men Kerstin du får väl göra som min äldsta dotter hon döpte sin kattunge till Elefant….du kan ju tänka dig när hon hade folk där och rätt som det var sa " nu kommer Elefant" och där kommer en liten söt grå kattunge snacka om dum unge 

#32 Det låter hur som helst som om Du lyckats med dottern i alla fall. Avkomman ska ju bli bättre än föräldrarna och med tanke på att Din dotter nu är inne på schäfer nr 2 så har Ni ju lyckats med den uppgiften.
Go dotter, Go dotter!
Själv får jag nog börja sätta lite krav på min dotter (2½ år). Hon gillar Jack russlar skarpt. Suck! 

#38# Haha än är det inte försent. Du får fostra riktigt hårt nu sista tiden innan hon blir för stor.