Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2864 ggr
Misimurf
0

Pälsvård

Vad använder ni för redskap, kammar, borstar, schampon mm till pälsvård på hunden?  Ni kanske har ågot bra ni kan rekomendera.

Misimurf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder lite av varje i och med att elvira behöver trimmas rätt så mycket.

En sån här klotång 

En sån här kam att reda ut tovor med, använder den även för att tunna ut pälsen på öronen och benen 

En sån här till att tunna ut pälsen 

En gummikarda att borsta med

Ibland använder jag även ryktsten, tar bort lös päls jätte bra men den sliter något på pälsen

Använder även klippmaskin och diverse andra borstar. Fyra ess hundschampo, glansspray (vet ej märket) , Diafarm öronrens, tassalva mm

AnneN
0

Velvets vård är inte så krävande så jag har en likadan klotång som #1 och en gummikarda då hon byter päls =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

En klotång av samma modell som #1

En karda att dra igenom hela pälsen med

En kam av liknande modell som #1

En tovdelare vid behov

Vanlig liten sax att klippa runt tassar och öron

Cardinals schampo och balsam (2 in 1) för vita pälsar

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

shampoot kan det bli lite olika med, ibland blir det bara potatismjöl, beroende på hur skitig han är,sedan är det borste med stålpiggar och en med vanlig mjuk borst på andra sidan, och kam med stålpiggar, även karda med stålpiggar,klotång lite större men ungefär samma modell som du har,, vanlig sax till tassar och hasor som man behöver klippa ibland….

KickanLilja
0

Jag har en karda, en vanlig hårborste, en klotång och en borste som ser ut som en kratta. Kardan är bäst på hennes tjocka päls, men på magen och benen använder jag hårborsten…

[Malin3033]
0

Till Ronja (sheltie, långhårig) använder jag följande:
Dubbelsidig kam
Effieleringssax till öron
Dubbelsidig borste
Sax till att klippa tasshår
Likadan klosax som #1

Till Ivan (Lancashire heeler, korthårig)
Gummikarda som jag använder när han fäller
Likadan klosax som #1

Misimurf
0

# vilken härlig bild

SparklingTindra
0

Ståltandad kam, effileringssax till hennes öron, borste med stålpiggar, sax till tasshåren, klotång, Pet Silk schampo..

mjaumjau
0

Goda Råd samt Suveräna Produkter Anju Bauté!

Finnes på:

www.welcome-to-anju.com

[lottaeriksson]
0

Jag har en klotång som bild nr 1, sen så har jag bara en mjuk borste som jag borstar med typ en gång om dan bara för att Tarox tycker det är så otroligt skönt.
Sen så använder jag PCL Dog & Cat Shampoo och Balsam på honom. Är dock missnöjd med det shampoot då det luktar väldigt starkt, luktar gammtant parfym eller nått xD Bra kombination va? Tuff liten amstaffkille som luktar tantparfym xD

SaraC
0

Jag fick en ny grej idag. Min mormor hade köpt en borste i Tallinn. Hela borsten är i gummi och den ska vara bra både till att borsta av möbler och djur :) Provade lite på Eros och fick med en massa gammal vinterpäls, får se mer hur bra den är..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara87
0

Jag använder en katt-klotång plus el hundklotång till "tumklorna"/sporrarna.
Använder olika sorters schampon å balsam, beror lite på va jag har köpt hem typ :P
Jag har en kam som har snurrande pinnar, heter det så? :S
Använder även pälsutredningsspray när jag kammar/borstar honom.