Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 782 ggr
Karmatarerskanise
0

Städning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy bövelen vad det suger att städa när man har en hund som är långhårig och fäller året om!!

Hår ÖVERALLT. På golv, väggar, stolar, bord, sängar och till och med diskbänken.

Så städar man i ett par timmar. Sedan går man tillbaka där man började och kan lika bra börja om igen, för då är håret där igen!! Gaaaaah!!! Tappar lusten till att städa när håren är där och retas!

Kleverin
0

Jag vet vad du menar.. förstår inte, hunden borde vara naken nu med tanke på hur mycket hon tappar.. Gjorde en fågel glad idag (hoppas jag) kammade henne när vi var ute i bushen och promenerade. har för mig att de kan boa med det.

SaraC
0

Tack! Vad glad jag blev när jag läste detta ;) Är skitsur över att Eros fäller vinterpälsen nu och tyckte att det är mkt hår här hemma. Men nu känns det lite bättre :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

#2 Vad bra att jag fick dig att må bättre ;)

Precis Kleverin; dom borde vara nakna efter all päls dom tappar ;)

SaraC
0

Haha ja, lite iaf ;) Men jag är glad att jag inte har korthårig hund iaf, det har varit värre

V-lang
0

Hehe Skorpan går redan i bikini, hon har redan fällt klart tack och lov =) Men jag har ju bara en liten hund, men jag har ju Doris också och hon fäller året om och den pälsen går inte av för hackor…den sätter sig fast överallt och är som bomull *urk* Attans odjur undrar om vi ska starta en trimmerdag och ha ett naketdjur år…vad säger ni tjejer???

SaraC
0

Haha, jag skulle nog skratta ihjäl mig åt Eros om han var rakad

Karmatarerskanise
0

Hahaha :)

SaraC
0

Räcker ju att se hur löjliga de ser ut i badet

V-lang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*ASG* Jag tror dom skulle se as-läcker ut, och blir det lite kyligt ute så sätter vi på dom en snygg t-shirt…..kom igen nu tjejer var inte så pjåpiga. Jag för min del kan se mig Doris framför mig naken, hon är nog lika ful som när hon duschat =)

tilja
0

En annan har det bra, Saga fäller aldrig annat än någon liten tussSkrattandeDet är därför jag måste skaffa en border collie, så att jag får DAMMSUGA lite jag också.

#9 Finns inget ynkligare än en liten nybadad kisse….

Sara87
0

Jag har tur, min vovve fäller endast när han torkar bort matresterna runt munnen mot mattan å när han borstas :)
Däremot har vi ju katter som fäller som sjutton, spec en av dom :S

Min brors GD fäller som f*n! Ligger små vassa hårstrån överallt :S

LillMalin
0

Känner verkligen igen mig! =) Rico fäller som bara den året om! ;) man blir irriterad, men eftersom att jag *host ;)* inte städar, så gör det inget för mig! =)

lena1
0

här har vi en hund som fäller 1 gång om året,sedan blir det inte till hår som fälls,vad jag fått lära mig så har det med fodret att göra;-)

Gullan402
0

#13 visst kan foderet vara en anledning men mest beror det nog på ras…
Hade en strävhårigtax när jag var liten /bodde hemma som iof inte fällde så mkt men de få hårstrån som han tappade var sylvassa ifall man fick dem i fotenGlad

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

SparklingTindra
0

Tindra fäller inte så mycket hår vanligtvis, men under just fällningsperioderna så är håret överallt. =P Det ser ut som stora dammråttor på golvet. Då skulle man behöva förkläde när man borstar henne.

V-lang
0

#10 Dom ser direkt ut som dom kommer från djurkyrkogården, och inte kan dom gå efteråt heller *ASG*