Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1549 ggr
Maja
0

Duscha hund

Har ni samma problem som jag har? Jag behöver bara säga ordet "dusch" så gömmer han sig.. Hehe.. När man väl får i honom i badkaret så trycker han upp sig mot ett hörn och står där och skakar till det är klart.. Men om han däremot följer ed till sjön/havet så tvekar han inte en sekund på att blöta ned sig. Då spriger han med full fart ut i vattnet och tycker att det är hur kul som helst!! Han har inte varit med om några "sämre" händelser vid badning.. Han har varit så enda sedan vi köpte honom.. Hur ska jag få honom att se duschingen som något "positivt"? Några förslag? Tack! ;)

moa
0

Min hund är exakt likadan. Idag skulle jag dusha henne ute och släppte halsbandet en sekund, då stack hunden och det tog ett bra tag innan jag fick tag på henne igen.

Vet tyvärr inte hur man ska göra badning till en possitiv upplevelse. Tror det är svårtFlört

netagirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade en hund som var livrädd för att bada.Inte nog med det,han trippade på klorna när det regnade ute och ibland fick man lyfta ut honom,för han totalvägrade.

smurfan-13
0

Ingen av mina tycker om att duscha, men alla finner sig lugnt i det idag.

Gimli hade dock en period då han testade att klättra längst väggarna för att se om han slapp, men nu har även han lärt sig att det går fortare om man står snällt :)

Karmatarerskanise
0

HAha. Max gillar inte heller att duscha, han ser så ynklig ut. Men bada klarar han av om det inte är vågor.

mazze
0

#2 Mammas hund var likadan när hon var liten, regnade så ville hon inte gå ut… Kan det va rasen kanskeOskyldig

Maja
0

Haha.. Jo, det är väldigt besärligt ibland.. ;) Han trycker upp sig i badkarets ena kanst och skakar tills man är klar!! Hehe.. Han är ju inte av den minder varianten heller, utan är i samma storlek som en schäfer.. Hehe..

netagirl
0

#5, kanske bara tricolorerna då,för vi hade en blenheim ochså och han plöjde fram i det mesta och gick att bada utan problem.Skrattande

RubHel
0

Vatten är inte direkt Antes favorit.. när han var yngre stod han och pep och skrek i duschen och ville bara därifrån. Men nu fungerar det bättre och han finner sig i det även om han inte tycker om det. Han blir helt överlycklig och alldeles hyper när vi har torkat honom.

TinaH
0

Tysse protesterar först när vi tar fram vattenslangen, men sedan när vi har gett honom levergodis , så skulle han kunna stå där HEELA dagen, ty som han säger "lite där. ååh lite bakom örat…åååh..magen…!! Räcka ut tungan

Dem är roliga dem små liven! :-)

När vi är klara med duschningen så ger vi honom alltid ettt gris öra, märgben eller tjur-pitt.
Dååå ääär det sååå skööönt sååå!!Räcka ut tungan

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

marwes
0

Tycker också att det är kostigt, bada i den mest leriga pöl eller otrevliga dike går hur bra som helst. Men badkaret är läskigt. då finns det ju risk för att man blir ren:-)

Sussi
0

Minstingen linus tror att hans tid är kommen när man bär honom till bastun för att tvättas.

Han gör sig liten och ynklig och med stora ögon ser på en och säger ungefär "hur kan du göra så här mot mig". När han är klar är det en annan hund som kommer ut från bastun och springer omkring som en tok.

Tyvärr har jag iga förslag att ge, din hund har nog bara bestämt sig för att duscha är äckligtFlört

SandraTomas
0

Min hund ÄLSKAR att bada överallt. Han älskar till och med att duscha. Ibland när man står och duschar så ställer han sig mot badkarskanten och gnäller och vill i hehe. Han skulle helst bada HELA tiden om han fick :)

SaraC
0

Tror det är ganska många vovvar som inte riktigt förstår vitsen med att "bli tvingad" att bada, även fast de älskar att bada utomhus. Vår Eros är väl inte direkt lycklig när han åker ner i badkaret, men han finner sig snällt i det. Och när badet är över är han lycklig som aldrig förr! Har inget bra tips, förutom att se till att låta hunden bekanta sig med badandet redan från början om det är en valp. Sedan kan man ju försöka få dem att lära sig att göra badet till en bra upplevelse, t.ex. genom att ge massor av berömm och favoritgodis efter varje bad!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar