det är HALT!!+ fråga om aktivering
skitväder *morr & grymt & suck & stön* lyckades ramla 3 ggr under morgon promenaden.. ändå så drog vovven ovanligt lite.. herregud så glad jag är att vi inte mötte några andra hundar!! då hade jag åkt kana & inte haft en chans…
jag som hoppades på en mysig lång prommis i snön, men det är packad snö + blank is under snön, så den enda chansen att kunna gå utan att ramla var i 30 cm snö.. (ja jag är skåning så det är jättemkt
) dessutom är det skitjobbigt med en gravid mage (7:e månaden) & en tokig snö älskande vovve! synd att jag inte hade kameran med.. men hade jag haft det så hade jag väl landat på den & slagit sönder den! nu sträckte jag bara ljumsken lite & slog i huvudet (& där är inte så mkt i ändå)
för att komma till saken! har ni några bra tips till att aktivera en galen gul schäfer & 2 labbar som jag passar (12&3år gamla) på ett bra sätt nu när jag inte kan promenera dem så mkt?
ja den gamla labben är ju nöjd med aktiveringen som heter "sova i soffan ;)" men den unga labben & min 5åriga galen panna behöver saker som aktiverar hjärnan men som ändå är lätta att göra.. jag har en liiiten gräsmatta bakom huset, så där kan vi vara med?
Kanske hitta godis?…….
" godisboll" ?

Gömma godis som de får leta i huset, träna olika trix
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ta en löp lina å ställ dig där det inte är halt! ;) dem kommer säkert komma på att det är jättekul att jaga varandra runt runt…