orättvist ?
Jag har två hundar
De är nästan alltid nån hemma när en av oss åker i väg på ärenden.
Ibland tycker jag de e skönare att bara ha med en hund och den andra får stanna hemma med husse. Men självklart får båda följa med så ofta de går.
De beror så klart på vad för ärende jag ska åka på vem som får följa med, men jag försöker variera varannan gång att de får följa med lika många gånger .
Men kan de vara psykist fara för dem, bode de alltid få göra saker tillsammans eller är de bra även för dem att få vara i från varandra och få kvalitets tid med husse eller matte .
självklart sunt förnyft …

Jag tror det är bra om de kan få lite ensam tid med husse/matte
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag tror det är är viktigt att de får egentid ihop med sin matte/husse. Ok, det stod rätt exakt i inlägget ovan såg jag nu. 
Men sen beror det på hundarna. Mina tikar blir väldigt spända och stela när de varit ifrån varann, så då får jag passa på dem en stund efter att vi kommit hem. Hur länge beror på hur länge de varit isär. Så jag ser gärna att jag försöker ha dem ihop så mkt som möjligt.
jag känner samma sak när jag lämnar ena hunden dom där ögonen :( men jag tycker dom har rätt till ensamtid med både gos lek ochträning =)
Så länge ni tränar dem och vänjer dem vid att vara ensamma så att de känner sig trygga även när de är helt själva, så tror inte jag att det är någon fara.