Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1909 ggr
fettmedkevlar
0

Har ni drömhunden?

Dom allra flesta har ju oftast drömhundar såsom tex schäfer, dobberman, Pudel osv.. Men har ni just den rasen ni drömt om så länge? Eller har ni en annan ras än vad ni egentligen drömmer om?

Jag har inte drömhunden som jag verkligen vill ha, jag har tre andra hundar som jag självklart älskar av hela mitt hjärta och skulle gå igenom eld och vatten för dom. Men jag har inte den rasen jag alltid drömt om, varför jag inte har den? Jag har helt enkelt inte hittat den! Dock har jag en massa hundraser som jag är väldigt förtjusta i, men ingen som jag känner ett absolut måste att ha.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

SaraC
0

Drömhunden har jag, men inte drömrasen ;)

Det bara blev den ras jag har nu, drömras har jag några stycken och de kommer förhoppningsvis sen :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två absoluta drömraser, den ena är storpudel och den andra är Shetland Sheepdog. Den ena rasen (sheltie) har jag just nu och den andra rasen (storpudel) har jag haft och bara längtar efter att få ha igen. =)

Kristall
0

Jag har min drömhund <3 men inte ras - hon är ju blandrasig ;P
Sen "delar" jag jaktlabben Mozart med min pappa - och Labrador Retriever (tillsammans med de flesta andra retriever-raserna) är en av mina drömraser! :) Men å vad jag skulle vilja ha en JRT <3
Eller Border terrier. :D Två andra drömraser är Belgisk vallhund (Groenendael) och Hovawart. <3

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mischa
0

Nope har inte haft/funnit min drömras ännu.

≧◔◡◔≦

Frankbot
0

jag har min drömras oh drömhund :)

Mischa
0

#5 :)

≧◔◡◔≦

AnneN
0

Har så många drömraser så jag har inte hunnit ha alla ännu

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Therese_Melberg
0

Jag har både min drömhund och drömras. Hon är så underbar min lilla Liza <3<3<3

[Vargnatt-]
0

Jag har en av drömraserna :). Berner sennen var ingen drömras tidigare men nu när jag har en så är den helt klart det :). Andra är schäfern som är jag uppvuxen med, men den lär jag aldrig få :P Också vill jag gärna ha en basset nån gång :)

mariatingsund
0

Jag har också både min drömras och drömhund, ridgeback

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maddepadde
0

Har tyvärr varken min drömhund eller drömras.
Har Jaktlabbe.

Drömmer om Belgisk Vallhund i någon form.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Jasmiin
0

Har ingen hund.. men min dröm ras är Chihuahua Glad

Ogirl
0

Min dröm hund sen jag var liten har jag nyss skaffat mig, en collie. Men nu på senare år har Australian shepherd blivit den absoluta drömhunden(som jag någon gång ska skaffa) Och ifall jag någonsin börjar att jaga så blir det utan tvivel en jämthund. Men blandrasen jag har är min drömhund:)

Tin-Tin
0

Min drömras var Siberian husky, var lite nervös när jag skaffade Nikki, det är ju en krävande ras och jag undrade om jag skulle sträcka till.. men herregud så underbar hon var!
Kan lungt påstå att hon för mig varit den optimala drömhunden.

Därför är det väl så förödande nu när hon lämnat mig… för 9 dagar, 4 timmar och 45 minuter sedan.

Ogirl
0

#14 Ledsen lider med dig!

V-lang
0

Tin-Tin jag lider med dig, Vilken jättefin bild på Nikki…skickar en massa tröstkramar från både mig och Skorpan.

Ja som dom flesta vet så sitter jag inte med min drömhund jag sitter med dotterns fladderöra Flört schäfer har alltid varit min favoritras och kommer alltid vara….och nu behöver ni bara vänta en liten stund så kommer Zebben den retstickan ut och mobbar stackars mig med en massa bilder Oskyldig

Cerrolyn
0

Drömrasen är schäfer i nu läget eller tills jag har haft en. Först då kan jag säga om det verkligen är min ras. Drömhund klart att Ceasar är det då jag älskar honom jätte mycket men (som T. Erwing säger) jag hade önskat lite mer "j#vlar annama" från honom.

**MVH Cerrolyn

blackangel
0

Jag har mina drömhundar men drömrasen har nog alltid varit rhodesian ridgeback:)…. Min sambos drömras e engelsk bulldog men de e så jäkla dyyyra:/

Liss
0

Drömhunden! Absolut! Han är underbar och kommer bli perfekt när hans problem är lösta.

Men drömras.. de vet i tusan. Gillar ju såklart terriers.. men bullterrier är ju en dröm.. Fast jag vill ha så mycket!^^

Drömmar är; Bullterrier, Renrasig Dogo, Mastiff, Grand Danois and on and on..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

jag har en av mina drömraser;-)

LillMalin
0

hmm…jag vet faktiskt inte vad jag har för drömras, gillar nog dom flesta raser..

Jennieabramsson
0

Drömhunden har jag absolut. Han är helt perfekt. Förutom sina dåliga höfter förstås, men hans temperament, personlighet, motionskrav mm passar mig perfekt. Någon drömras har jag inte, utan det viktigaste är att hunden är frisk och passar bra ihop med mig.

Elna
0

Har verkligen drömhunden, men har inte hittat drömrasen ännu. Känns som att inget passar mig. ^^