kastrerad hane sätter på tik?
jo tänkte höra här lite jo jag har en kastrerad hanhund som fyller 3 i sommar han vart kastrerad några dagar innan han fyllde 1 och dom flesta vi känner har tik även vi äger en tik och han har aldrig någonsin brytt sig om löptikar förens nu när carro löpte i jan/feb då stte han på henne och han fastnade också någon fler som har varit med dom det ?
har aldrig hört talas om att kastrerade hanhundar gör så ? :S dom brukar ju tappa inttresset totalt?
Låter ju knepigt att det dessutom blev en hägning mitt upp i allt.
Och han har inte haft något intresse av tikar innan?
≧◔◡◔≦
nä inget intresse alls det va det som va så konstigt och våra vänner har iaf 3 tikar både mina syskon har var sin tik och vi har en tik och aldrig att han ens ha luktat lite mer :S

Det där hände en gång med en kastrerad hanhund vi hade för ett antal år sedan. Men varför det hände vet jag inte
ja det är konstigt :s

vår kastrerade jackrussel hanne är nog nästan lika tjejtokig som okastrerade hannar, men jag har aldrig varit med om att det har blivit nån hängning när han har "hoppat på" löptik.

Vidar har varit kastrerad sen 6 mån, nu i 4 år. Han försöker alltid para Raksha när hon löper. Fast han reagerar inte förrän hon försöker ragga upp honom, allt hon kan. Han bvrukar till att börja med sucka och tycka att hon är jobbig. Han kan tom morra och be henne dra åt skogen, för han vet, att förr eller senare så försöker han. Helt plötsligt en dag så blir hon förbannad, och hur kul är det?
Fast när hon pestat och varit i höglöp ett tag, DÅ tänder han, och vill jättegärna. Hittills har vi hunnit stoppa dem innan han stoppat in den. Dock blir han SÅ bestört och bekymrad när svällkropparna slår till. Snoppen blir stor, känns konstig och slutar aldrig!
Fotade den sist, den där lilla rosa saken blir onekligen rätt läbbig, så jag förstår honom!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Min kastrerade hane försökte hela tiden nu sist Kiara löpte dock ingen hängning pust