Fattar inte

*putt*

Det kan vara mycket:
- protest kanske mot att han inte blir aktiverad
- Trotts
- understimulans
- sakerna kan vara mycket.
- att ha inte trivs
- har ont någon stanns
- etc
Eftersom vi inte ändrat något så är det inte mkt som kan stämma in ju. Och har känt på honom o han verkar inte ha ont.
Och trots vet ja inte, de har han ju hållt på med ett tag nu, själva trotset. Förhoppningsvis är det att han är lite lös i magen, då kanske han kissar mer.
Efter första bajsen här inne har han varit lös nämligen.

Men han borde ju inte kissa mer om han blir lös i magen utan snarare tvärs om tycker jag, för då kommer ju vätskan ut i bajset det är ju därför man ska se till att dom får i sig vätska…men det låter ju konstigt för visst har väl Hades varit rumsren ett tag ´nu?

Finns det löptikar i närheten? De kan reagera litet underligt då. Om han nu inte är kastrerad vill säga.
Jo han har varit rumsren ett tag. Men vi har kommit på att han kissar mer då han är dålig i magen. Det sätter väl igång hela kroppen antar jag. För det är alltid i samband med lösmage han kissar inne. Får väl hoppas de går över. Försöker byta foder nu, men får väl minska ännu mer på det nya. Kommer ta hundra år detta :)
Vet inte om här finns löptikar.

Hur har det varit idag då Hera? Har han varit duktig?
Han har bara varit vaken 3 timmar, hittills har han inte gjort ngt.

Hoppas det bara var en endagsföreteelse *stavning*
Mm, de hoppas jag med :)
Hm, nu kissade han inne igen. Han var ute o kissade för en timme och 40 min sedan.
Blir så trött på honom. Att han inte kan säga till att han är nödig.
Har ju klarat sig så bra också tramsar han nu.
Hur gamal är han? Ibland kan det hända att hundarna vid en viss ålder kan kissa och bajja inne. Men det går över efter ett tag.
lite över 8 mån

Rasta honom oftare. Sent utvecklad? Behöver mer tid ute och få göra ifrån sig tillräckligt.
Ställ upp foder och vatten för natten.Har han fri tillgång på vatten och mat dagtid? Prova ransonera ?
Det är antagligen inget av det du skriver eftersom det händer så sällan. Vi gör inget annorlunda de gångerna.

Ok, men något är det som gör att han bryter sina vanor ialla fall. Att det är s.k trots beror oftast på hunden är under stimulerad/missnöjd med något.
Inget som vi kan se iaf.Hände inget speciellt den dagen.
Vår hund tränare sade att det kan ha med åldern att göra, att han testar oss lite. Att han inte riktigt vet hur han ska bete sig med alla hormoner i kroppen.

Ja iofs ,finns ju s.k skvätt skydd kanske kan avhjälpa lite? Har ingen erfarenhet av det själv (skyddet alltså).
Låt han få vara ute med dig…
tills han har bajsat av sig…
eller gå till en veterinär…
Han kan säkert förklara…
Jag tror att om du sätter honom ner (efter olyckan)
och förklarar med barsk röst
Så ska nog Hades förstå..
Men lite kisss och bajs verkar du ju tåla
Då det har hänt 2 eller 3 gånger sen han blev rumsrenm känner jag inte att det är ett så stort prob :) Det är alltså 2-3ggr på 3 mån ungefär. Blir bara så irri då det händer och man ligger där och torkar och han står o glor, eller då han gör tassavtryck med piss överallt ;) kissar ju alltid på tassarna hehe
Har det ordnat sig för dig? Det är vanligt att unghundar vid 7-8 månaders ålder går tillbaka och blir orumsrena, men detta brukar oftast vara en kort period.

Kan ha med könsmognaden att göra. Det händer så mkt i kroppen och då får man helt enkelt backa lite i träningen och kraven på sin hund.
Så ta ut honom lite oftare och försöka att läsa av honom när det är dags för kiss/bajs. Och vänta ut honom, det ger sig säkert ganska snart.
Alltså vi har inga proiblem längre :) Detta är en gammal tråd :) Det hände bara den gången, sedan någon gång till.

ha ha….ok. Kanske också skulle ha tittat på datumet. 
:)

*ASG* Inte bara jag som behöver brillor ;)
nej, vi är tydligen fler som behöver det, får väl skylla på ålderdomstecken.
#27Det heter glasögon ;D du värkar inte kunna skriva heller, har du blivit så gammal? xD
Jag behöver inga glasögon, bara hjärnceller ;D