Ang. Stian-Lisas valpar.
Eftersom jag har fått alarmerande uppgifter från Norge att min hanes Xiong och Stian-Lisas valpar redan hade kommit, har jag haft en bekymmersam vecka.
Jag har även meddelat den kinesiska shäferkenneln om resultatet, eftersom Xiong är direktimporterad från KKK och de har varit mycket intresserade av en eller två valpar.
Nio små svarta och tigrerade valpar, någon med kroksvans skulle det ha blivit enligt uppgifter från tolken.
Fylld av förväntan satte jag mig i bilen och ställde in färddatorn på Norge. Efter en lite felkörning i Krokum så var jag på plats utanför ladan.
Med andan i halsen öppnade jag portarna och efter att ha jagat ut en blackmusad häst som stod i vägen, så hörde jag små pipande och ett morrande.
Fram kommer en höggravid Stian-Lisa vilt morrandes och med en förnärmad blick kom hon släpandes på ett traktordäck fullt med svarta och tigrerade kattskrälle-ungar!!! Varav två hade kroksvans.
Snacka om vilka språksvårigheter som jag har haft med tolkskrället. Det var ju inte alls valparna som kommit utan kattungar. Ja, inte Stian-Lisas.
Nu har vi släpat in traktordäcket i svintian så att Stian-Lisa ska få lite lugn och ro innan sin födsel. Jag passade samtidigt på att montera om färddatorn till en kamera så nu har jag full koll på när valparna kommer.
Vilken resa!! Till råga på allt var det ett elände att ta sig hem utan färddator. Men det gjorde inte så mycket för det var skoj i Helsingör också. Jösses, vad billig öl de har där!
Måste skratta ibland jag!
Jag TALAR svenska ;) och norska för den delen! ;)

Kattungar!!!!! Kattungar!!! Tänk att jag tror jag blir tokig på dig och din språklexikon….kan du inte istället svälja din stolthet och ta kontakt med din före detta hmhm han kan ju åtminstonne åka dit så slipper du ställa in färddatorn…för inte ens det klarar du
Stackars, stackars Stian-Lisa inte undra på att hon såg förnärmad ut….vad skulle DU tycka om att släpa på ett gäng apor skulle du se glad ut då tro
'
Jaha ja så du tog dig en redig fylla också, är du säker på att du är hemma nu då! Jag kan ge mig på att du hamnat på en helt annan planet 

*skriker* Jaha ja då var hon alltså inte hemma, det är då själva f-n då är det bra att sätta sig på moppen och åka iväg och leta i alla diken….förbenade männska!!!!!! Men man får väl säga en sak om henne iaf…lite smart att sätta på sig en neongrön paraboltratthatt iaf

*Vrålar högre* Säg inte att hon tappat den också, nu blir jag snart jäkligt olycklig
Undrar om det är någon idé att höra med någon efter vägen om dom sett nått 

haha håller ni på än!!!! Har inte varit här inne på flera veckor tror jag.
Stackars alla nya som kommer hit. Dom tror väl att ni är alldeles bakom flötet. haha

Va tror du, vi bakom flötet…näääää….eller??? Jag kan ju inte rå för att xv-lang alltid strular till det så man inte får en lugn stund, jag lever ju under ständig press
Tänk dig själv att vara släkt med nå dylikt….lite synd om mig är det allt 
För resten hej Lantisen vad roligt att se dig det var inte i går =)

haha nog är ni bakom flötet alltid. Eller också är dom andra det. hihi
Ja, det var ett tag sedan. Är på en annan sajt som gjort om mig. Iaf min kost är ny. :) Orkade inte sitta och läsa här med. Det skulle ju innebära att jag aldrig fick gå från datorn ju. :)

haha nog är ni bakom flötet alltid. Eller också är dom andra det. hihi
Ja, det var ett tag sedan. Är på en annan sajt som gjort om mig. Iaf min kost är ny. :) Orkade inte sitta och läsa här med. Det skulle ju innebära att jag aldrig fick gå från datorn ju. :)

Bakom eller framför flötet *fniss* Ja som sagt vi har fullt upp med vår uppfödning nu mer så det där med kosten får nog vara ett tag till….mina volanger sitter på dom rätta ställena och valparna brukar söka skydd där när det blåser kalla vindar 

#12# Om du går över till denna kosten så slipper du dina volanger ju. :)
ha ha vilka valpar? Dom var ju inte född än?
Nä, men de är på väg, bara xv-lang och Lottisen får ordning på overheadprojektorn så de kan göra ultraljud och se hur många valpar det är.
Bakom flötet *fnyser* ska du säga som stammar så # 10 o # 11.
Undrar om inte kusinen och Chi-long kan fixa om färddatorn till en ultraljudsapparat? För visst är det så att valparna inte kommer ut förrän man har sett hur många de är och gett dem ordningsnummer? Ja, så inte alla trängs ut på en gång.

Jaaaa precis så är det…du är ett geni Kerstin 
Jag undra om jag ska ta en liten sväng dit och försöka pilla med den där färddatorn
Skickar man xv-lang så lär hon väl inte hem igen sist hittade jag henne i diket med paraboltratthatten runt midjan och tungan fastsatt i ölburken och det enda man hörde var…blablöklöheja vad nu det betydde…bannade fläskfia 
Ja du Kerstin sist jag kollade försökte jag skicka in lite siffror på måfå och hoppades på att det skulle bli rätt, nu är det bara att hoppas att det blev någorlunda rätt 
Kerstin ett Geni!?!?! det är ju jag som är det, det var ju faktiskt jag som uppfann…….*funderar* Osthyvlen *stolt* hahaha :D
Försök själv att ta dig ur en paraboltratthatt som inte är volanganpassad. *muttrar* Förresten så är blablökaheja en kinesisk syddialekt.
Klicka för guds skull inte in några siffror på måfå, varenda kulting har lyckats rymma! Och Ching-Long är totalt vansinnig och funderar på att strunta i valpköpet.
Jag tror vi får simma lugnt tills det är dags för valpningen, tror du att du kan åka med till Norge?

Ahaaa och vad betyder det då, för nog måste det varit lite svammel pga lite för mycket dricka också? 
Den där Ching-Long han tappar ju konceptet för allt…han ser ju inte skillnad på kattungar och valpar den snedögda klantskallen 
Okay det är väl lika bra, om inte annat för att hålla reda på dig….och denna gång blir det utan GPS och hör sen 

#14# Haha jag stammar inte. Det är eko! :)
nej, men nu har lotta roligt igen :P hon sitter och pratar med sig själv igeeen… =)

Och nu är Lill-Malin ute och seglar på dom blå haven igen utan karta och kompass 
HAHAHA!!!!!!!!!!!!!!! Och lotta vill såklart inte erkänna SOM VANLIGT!! :D

Va…vem….JAG!!!!
Hahaha!!! ja, det är klart!! =) , men fyyy Lotta! =) sitter du här nästan 10 över 12! ;) då blir du ju trött! =P

Hehe det var jag i morse må du tro ;)
HAHA!! förvånar mig inte ett dugg ^^ fast jag är trött ändå om jag somnar ganska tidigt - runt 9 ;)

Jag har ju sovmorgon som tur är ;)
;D jag har lediigt i morgon! :D då ska jag sitta här och skratta på HiF! :D