Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1538 ggr
philippa-
0

vill gå ut med hund!

hej jag är en tjej på 14 år och vill gå ut med en hund extramatte!

det skulle vara bra om hunden inte är agresiv och för tråkig. Det är bra om hunden kunde gå lös med andra hundar Glad 

Om  ni bor i kärrtorp björkhagen och hammarby eller i det området så skriv.

SparklingTindra
0

#0 Hur menar du med att det är bra om hunden inte är "för tråkig"? =)

Zebben
0

Tror det är ganska bra om Du talar om också lite vad Du har för erfarenhet av hund. För det är ett stort ansvar Du har.

fettmedkevlar
0

du kanske ska berätta lite mer om dig själv, och dom zebben skrev, vad du har för erfarenhet av hund. hur du skulle göra om tex hunden hamnar i bråk osv..

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Mischa
0

Skulle rekomendera att även om hunden (enligt ägaren) kan gå lös och är "snäll" med andra hundar så ha den kopplad och släpp inte ihop den med andra hundar hur som hellst.

Det är en sak hur hunden är med sin ägare och en annan hur den är med dig.

Även om det inte är du so äger hunden är du skylldig till allt den gör.

≧◔◡◔≦

Elcyion
0

Min hund kan vara lös med mig, men vet att det inte är så enkelt för andra. För dem kommer hon när hon är klar. Inte alltid det bästa… Skulle hunden skada någon när du är ute med den, är ägaren fortfarande ansvarig för sin hunds agerande (även om det är du som orsakar problemet). Tex: Skulle hunden slita sig när du är ute och går med den, och bita en annan hund, är det ägarens ansvar.

Önskar precis som de andra att du berättar lite mer om dig själv, och vad du har för hundvana.

Medarbetare på jack russel terrier

Millan1971
0

Jag skulle nog inte ha andras hundar lösa! Det är ett enormt ansvar man tar då! Tänk om nåt händer?  Håller med dom andra om att du borde skriva mer om vad du har för erfarenheter o så! Lycka till!

Blondieisbackagain
0

jag hade min kompis hund lös hela tiden=) men så fort de kmr någon så vart hon kopplad vare sig det va människa lr hund :)

hon lyssnade perfekt kom på en gång när man ropade :) 

ooh lila Lola hon va värkligen förtjust i mig :(jag bode inte alls långt ifrån genom skogen på 10min hihi hon hade fölt efter mig :) trots att hennes riktiga matte stog o ropade på henne att hon skulle komma tillbacks ;D

spenderade varje dag Från Morgonen tills någon kom hem det fick jag av matte/Husse

..oj nu kapade jag tråden visst :P ursäkta

philippa-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är väldigt hund van för jag e uppvuxen med shäfrar just nu går jag ut med en gamal tant hund som e väldigt tråkig. hon e en greyhaund men gillar inte att leka springa eller små hundar det är det jag menar med tråkigt. Jag har full kontroll på hunden jag går med och andra runtomkring. Jag går med tre andra som är extra mattar till två tjej welsh spring spaniel och en annan med en han berded collie.

Jag skulle inte släppa hunden om jag inte har full kontroll på den i koppel! Vi brukar träna hundana på inkallning i en hund park med stängsel så de inte rymmer. De andra tre hundarna går aldeles utmärkt med andra hundar. Den ena welshen är specielt intresserad av andra hundar och yperst snäll.

hoppas att det räcker om mej Skrattande 

bilden e på en av welsharna grace