Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 736 ggr
[countess]
0

vaktar!

jo jag har en eng springer spaniel tik på snart 5 år en omplasering och har haft henne i 1 år

och hon vaktar allt praktiskt taget utom matskålen

det endra jag vet att första hemmet var hon livrädd för hussen och vaktade inte mot han dock vaktade hon mot matten. I andra hemmet så fick hon vakta tills jag tog över henne och har fått bort en del förut så morrade hon tom om hon var i ett annat rum nu kan man klappa henne och då är hon ganksa avslappnad dock får jag inte grejjen

från början så tänkte jag dumt nog , man lägger ner henne så vips skulle problemet va bort men ak så fel jag hade,

nu med mer information om henne TROR jag att hon började vakta från början pga att hon hade tagigt någonting hussen tog tillbaks det och efter hon lämnat det fått stryk nästa gång hon hade tagit något så kom matten och carro morrade och matten backade och då blev det en ond cirkel men det är bara en teori

nu till själva grejjen hur får jag bort det och har ni några tips på förtroende träning jag tror att det sitter mkt i att hon inte litar på mig    hon är ju snart 5 år så det blir mkt att jobba på eftersom hon har fått håla på i nästan fyra år innan något ens försökte få bort det

snälla hjälp någon som vet ? kankse en bra tränare som jobbar med problem hundar i umeå?

[countess]
0

ingen som vet ? =/

[countess]
0

*putt*

lena1
0

ta kontakt med immi instruktör, och träna mycket kontakt övningar,mycket beröm och positv röst;-)

[countess]
0

#3 jo jag tog kontakt med dom och det fanns en i umeå så jag mejlade henne och till svar fick jag kontakta immi!

så jag vet inte :S

men tack iaf :D

[countess]
0

*putt*

[countess]
0

*putt* igen som vet? eller kan hjälpa mig?

lena1
0

6, men det bästa du kan göra av din beskrivning är det jag föreslog,för jag tror att problemet kan vara svårt att lösa på egen hand

[countess]
0

men hon jag skrev till va ju inte ens hundpsykolog så jag fattar inte vad immi är till för om dom som är där inte ens är utbildad?

Ogirl
0

Jag tror ju iallafall att det är väldigt viktigt att du visar att du inte är rädd. och så fort hon inte vaktar så berömmer du med så mycket godis och beröm som du bara kan så hon glömmer det on vaktar. kan ju kankse ta ett tag. Men försök med massa godis och lekar så hon glömmer bort sig och inser att det är mycket bättre om hon inte gör det. Jag vet inte hur du vill göra när hon morrar åt dig, men visa att det inte lönar sig på något vis. ex. bara vända ryggen och gå din väg. och ignorera henne totalt.

Vet inte om det fungerar.. men känns som om det är så som ja skulle försöka gå tillväga!:)

Lycka till!

[countess]
0

jo jag brukar ignorera men grejjen är som att hon verkar trygg med en grej vid sig :/ så en gång satt hon och vaktade i nästan 13 timmar :S  undar om man ska köra med klicker klicka direkt hon släpper och då får massa gott och när hon inte släpper sitter jag bara tyst och dissar henne ?

[countess]
0

jo jag tog kontakt med dom och det fanns en i umeå så jag mejlade henne och till svar fick jag kontakta immi!

vad dum jag är hon jag kontaktade hade bara vanliga kurser så nu har jag mejlat en annan hundpsykolog på immi så väntar bara på svar=)

Ogirl
0

#10 jo, jag tror nog att klicker skulle vara bra! men det är bara vad jag fått för mig:)

[countess]
0

jag tränar med klicker annarsdock inte när hon vaktar så du har fått för dej rätt älskar klicker =)