Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 798 ggr
[Vargnatt-]
0

Valpkursen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi kommit hem från valpkursen! Den började klockan sex och slutade ungefär kvart över åtta. Lite längre än jag hade förväntat mig :P.

Vi var först inne i klubbhuset och pratade lite, Aramis var väldigt nyfiken på alla andra valpar som var med. Han var så klart störst av dom :P. Sen gick vi ut till agilitybanan eftersom den har staket runt sig, där släppte vi lös hundarna. Det gick också bra, de sprang runt och nosade på varandra. Aramis blev mest nyfiken på den näst minsta vovven som var med, också tror jag att han blev lite kär i en rottis tik :).

Sen fick vi lyssna på massa när ledaren pratade, och en och en gå runt cirkeln av hundar med vår hund och försöka få honom att inte springa mot de andra hundarna. Jag kan bara säga att jag är förvånad över mina egna armmuskler:P.

Haha lite roligt var det när ledaren stod och prata om vikt och tyckte att "Ja de här väger väl runt 4-6 kilo" sen titta han på mig och Aramis och frågade vad Aramis väger….36 kilo sist vi vägde Oskyldig

Sen fick husse ta över sista tiden då mina axlar började värka, men nästa gång och gångerna efter ska jag klara hela tiden :). Sist var vi inne och pratade lite igen innan vi fick gå.

Nu är både vovve och jag väldigt trötta, kommer sova gott i natt :P

Kleverin
0

kul att du kommit igång!!! själv måste jag säga att valpkursen på söndagar r nog det tillfället jag längtar mest efter i veckan. inte för att hunden är speciellt lydig alls, men man får så många bra tips och råd och när man jobbar med dem så ser man resultat!!!

PaaatyPalm
0

vår valp kurs va 3 h xD , fast då va vi typ 30 min i stugan & hade teori. :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

V-lang
0

*ler* Jag ser det framför mig….stora Aramis med alla småknattar :) Jag kan bara tänka mig vad kul det måste ha varit =D

Du kanske skulle börja gymma och träna upp armmusklerna nu, det börjar kanske bli dax….vänta du bara tills jag ropar HIT!!! Då är du körd nämligen, för tappar du taget då är han min…bara MIN Räcka ut tungan

AnneN
0

Hmmm kanske borde testa valpkurs med nästa hund =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

Vilken tur att valpsläppet gick bra den här gången. Har instruktören berättat varför hon har valpsläpp? Bara ren nyfikenhet från min sida.

Själv fick jag i onsdags, en mkt skrämd liten 5 månaders kille, till jobbet. Som också varit på valpkurs på hundens hus. Han hade blivit på hoppad av sammanlagt 3 hundar det släppet. Hrm….. undrar vad det kommer sätta för spår. Just nu är han rädd för allt stort, men det får vi jobba med.

Annars tycker jag valpkursar är så grymt mysiga! De är liksom så fulla av förväntan på något de inte har en aning om. De kommer in med sån skönt attityd alla små valpar. Skrattande

[Vargnatt-]
0

#3 Det är lugnt! Får all träning jag behöver på valpkursen med att hålla fast hunden :P Så ropa du hit får vi se vem står utan vovve sen! ;)

#5 Han sa förra gången vi var där att det var för att hundarna ska få bekanta sig som en flock och leka av sig lite innan träningen. Tydligen ska vi göra om samma sak nästa vecka.
Haha jo skön attityd hade dom allt! :) Speciellt en ursöt goldenvalp, skitkaxig och glad. Också var det en…hm tibetansk mastiff med också som var så gullig! Ägaren till honom sa att hoin hade tre stycken valpar kvar hemma och fråga om vi ville ha en, sambon min hyschade henne ganska snabbt :P.

V-lang
0

#6 Dumma, dumma dig :)