Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 447 ggr
marinelady
0

Student och hund livet.

Hej vill höra hur ni tycker livet som hundägare och student samtidigt är. Ekonomiskt,tidsmässigt och allt annat. Ser så många studenter som har hund och ändå har jag bromsat fem sex ggr och undrat om jag faktisk klarar av det trots många års erfarenheter av hund osv..men aldrig själv så beskriv så mycket ni kan så kanske jag kan avgöra om jag faktiskt kan klara av det eller inte.. Jag vill ha hund men inte om det ska bli hunden som får betala för det i slutändan om ni förstår. Jag vill helst att gud själv ska ringa och säga "ja du kan ha hund det vet du"…men det är ju bara jag…

AnneN
0

Jag studerar och har hund, både studierna och hunden kräver mkt tid så för mej finns det inte tid över till så mkt mer än plugga och pyssla med hunden, har sällan tid att umgås med vänner på fritiden om jag inte kan ta med hunden.
Ekonomiskt sett så är det rätt kärvt eftersom man som studerande inte har så hög inkomst och min sambo är arbetslös, hunden kostar ca 800-1000kr/månad för mej men det är värt varenda sekund och vart enda öre enligt mej. Jag skulle inte kunna tänka mej ett liv utan hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
0

Tack och lov så har jag föräldrar som hjälper mig ekonomiskt, annars hade det inte gått. Men då har jag 3 hundar, 3 katter och 2 marsvin och dessutom bil, det kostar. Hade mina föräldrar inte hjälpt mig så hade jag avstått från pluggandet då jag även bor ensam. Tidsmässigt så är det kanonbra. Den nuvarande kursen är jag i skolan 3 förmiddagar i veckan, resten självstudier så jag lägger mycket tid på mina djur.

hockeytroll
0