*Neverneverland + Hundhjälpen*
Hej!
Jag undrar om någon har erfarenheter av organisationen Neverneverland, eller/och har hund därifrån? Samt organisationen Hundhjälpen?? Vill ni inte skriva i tråden, så pm:a mig gärna. Denna tråd ska inte handla om importhundars vara eller icke vara, det får ni skapa egna trådar om, ifall behov skulle finnas =)
Tack på förhand.
Mvh Tessan - med spanjoren H.

Har ingen egen hund från någon av organisationerna men har hört mycket gott om Hundhjälpen. Jag är oxå medlem på deras forum och de verkar väldigt seriösa.
Jag har en Greyhound från NNL. Vad vill du veta?
Medarbetare på jack russel terrier
#1: Du har en spanjor från SOS? Tycker jag känner igen er… =)
#2: Bl.a om org. är en seriös förening som man har goda erfarenheter av..
Jag har tillfälligt varit akuthem för Neverneverland, jag har bara gott att säga om dem & när det inte funkade hemma med hunden fick jag snabb & bra hjälp.. ja, allt fungerade helt enkelt som man kan förvänta sig av en seriös förening..

#3 Nej här bor ingen spanjor utan 3 svenska golden:) Är du med på Hudhjälpens forum så kan det vara därifrån, annars har du nog drömt:)
#5: haha då har jag nog drömt, inget ovanligt… ;) Finns en del spanjorer som heter Tezza, Tessie och dyl så jag rör nog ihop er.. =)
Jag är inte medlem på forumet, har kikat in men det har sett tomt ut - men det kanske beror just på att jag inte är medlem… ska bli det. Ska också ringa en kontaktperson i föreningen imorgon.
Hej! Jag vet inte heller så mkt om organisationerna, men jag har hört mkt gott om hundarutanhem.se ! Jag och min sambo ska nog själva skaffa vår nästa hund ifrån en hjälporganisation :)
Lycka till!
Jag har själv ingen hund därifrån men har hört en massa posítivt om den organisationen, pratar om NNL nu. Tror inte jag hört något dåligt om dem faktiskt. Det är en av organisationerna jag själv kan tänka mig adoptera ifrån i framtiden.
Hundhjälpen har jag för dålig uppfattning om för att uttala mig.
Det finns även ett adoptionsforum till som heter Tassar till Sverige där bl.a ansvariga för NNL sitter (med en massa andra adoptörer också
).
Jag har haft min hund i två år till sommaren, och har inget negativt att säga om föreningen. Jag har fått en toppenhund, och tack vare forumet håller jag kontakten med föreningen på ett enkelt sätt, samt får råd och glada tillrop från andra som också har adopterat hund 

#6 Ja bli medlem, jag tycker det är rätt hög aktivitet där. Ett trevligt forum är det oxå:)
#10: man måste tydligen ha en hund från HH eller vara medlem i föreningen, för att få access till forumet… =(
#11 Tassar till sverige-forumet behöver du inte ha en hund eller vara med i föreningen för. Du är välkommen även utan hund :D Adressen dit står i #9.

#11 Är du säker? Jag är inte medlem och har ingen hund därifrån, men jag är med på forumet. Jag har vart medlem tidigare, för flera år sen, kanske därför jag får vara medlem då?

Jag har egna hundar från både NNL och Hundhjälpen och har dessutom varit jourhem till många hundar från båda dessa föreningar. Jag kan med gott samvete säga att det är mycket seriösa föreningar båda två. Jag tycker att det är väldigt bra att man kollar upp föreningarna innan man adopterar. Själv har jag valt just dessa föreningar för de har gett mig störst förtroende. Skulle också vilja säga att ska man adoptera en hemlös hund så bör man vara medveten om att det är hundar som kan ha en del i bagaget. Att ha tidigare hunderfarenhet rekommenderas.
Har två underbara rumänska f.d. gatuhundar och två lika underbara irländska lurchers (och en svensk ceskyterrier). Ångrar inte för en sekund att jag valde att ge dessa ett hem.