Könsmognad av hanar?
det är inte alls omöjligt att han börjar bli det nu, fast han kanske inte fattar det själv;-), det är olika från hane till hane hur dom blir,en del tar det lugnt och en del blir alldeles hormonstinna och det är ofta nu man tror att man gjort käpprätt fel med dem:-)),dom kan börja matvägra, bli mycket mera intresserade av tikar tex,fastna mycket mera på fläckar med lukt ute osv osv,och tillsynes nästan vara lomhörda ibland…..
#1: "tillsynes nästan vara lomhörda ibland"
Det känner jag igen väl!
Vår lilla rottiskille på 7 månader är verkligen totalt lomhörd så fort vi är ute och han får springa lös (på svärföräldrarnas tomt enbart).
Överallt annars lyssnar han jättebra. =P
Som liten lyssnade han superbra även utomhus när han var lös, men nu vägrar han lyssna. =P
Känner jag också igen, ändå om våran hund måste vara lååångt ifrån könsmogen ;) 11 årig gammling, han kan också vara stendöv ibland! =)

När dom blir könsmogna brukar dom börja lyfta på bakbenen när dom kissar.
4, det är inte riktigt så, det har inte med könsmognad att göra, det kan dom göra ändå, finns dom som aldrig lyfter på bakbenen genom hela livet…..

#5 Jaha, det viste jag inte. Men har för mig att en uppfödare sa det till mig en gång, fast hon kanske inte sa hela sanningen 

#1 Ja det är precis så. Men han matvägrar inte;). Han älskar sin mat:P. Han går som och vandrar och flåsar mellan varven fast man har varit ute nyss med han.
Och han står ibland och pissar på ett ben men då är det vingligt:P.