Nån som såg feta djur
i morse på tv fyra. de va fruktansvärt!!!En rotweiler som vägde 92 kg!!vet sa till ägaren att du måste banta in hund annars lever han bara i ett år till. men ägaren sa: min hund är mitt barn, vill han ha mat får han mat när som helst. han åt 8 kg kött i veckan!!!:(
en annan king charles, vägde 18 kg!!en normalviktig ska väga mellan 5-8 kg!!!men som tur var så tog ägaren åt sig och han gick ner till 15 kg.. en bra början iaf!!
tycker detta e så hemskt..:(
håller med dig, det är väldigt synd om sånna djur som blir övergödda, problem med benen, leder, hjärtat… så blir man så arg på folk som skiter i det och ger den mat bara för att den vill ha det, hur skulle dem själva må om dem knapt kunde röra sig…

dem som var och tvättade sin rottis, var lika idioter som deras hund är fet. För dem ville inte förstå….SUCKAR!
Gud vad sorjligt. Jag kan tycka att mulliga djur är söta och gosiga, men frågan är hur bra djuret mår av att vara överviktigt? inte alls bra.. Urs urs… Vet du om programet går i repris?? Lät interessant

Tyvärr missade jag det mesta av inslaget med den "fetaste" rottisen men sambon såg en del och sa att ägaren var riktigt otrevlig och vägrade att ta åt sig vad andra sa om hunden. 92 kilo! Jag måste ut och väga Hilda sen, hon är normalviktig i varje fall och se vad hon väger. Paret med den andra rottweilern gjorde ju sitt bästa i varje fall, trots att det slank ner en och annan godis…
De med katten tyckte jag var jätteduktiga! Som de kämpade för att få den att leka!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ja de är sjukt.. de är djurplågeri på högnivå men alla skärpte sig ju utom den där idioten med ena rottisen.. usch de är hämskt att se och man kan ju inte påstå man är snäll mit sin hund.. de är ju som sånna där "feeder" eller hur de stavas heter i människovärlden. De är lika hämskt de

Jag resonerar så här vad det gäller godis till hundar och andra tillbehöv av gottesaker.
Enda gången tyson får nått "utöver det vanliga" på mat tallriken som typ köttbullar eller mald pinne, är när vi tränar.
För jag tror det är som oss människor, att godis är inte bra för oss, och deras godis är inte bra för dem.
Däremot, så Frukt och grön kan man ge för det har inte nån gått upp i vikt av.
så tyson som äter allt i frukt och grönt väg, får tomater, gurka och riven vitkål, eller vad vi nu har hemma.
För det har inte nån dött av, givet vis i mottliga mängder! =)

Ja, när man tränar och det är utställning och på julafton då får de lite köttbullar! Är de duktiga ska de få nått gott tycker jag men inte att de får "småäta" hela tiden… Och så rör mina hundar på sig väldigt mycket så risken att de ska bli feta är inte så stor!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Usch jag såg det och jag grät, det såg verkligen hemskt ut. Såg du den jättetjocka katten också, jag kommer inte ihåg vad den vägde men FÖR mycket va det. Usch detta är djurplågeri
Jag såg inte tv-programmet, men det är helt klart att det är djurplågeri att övergöda en hund!!
Överviktiga djur dras med samma följdproblem och komplikationer som vi människor.
Vi fick våran flatcoated retriver när hon var 6-7 år, då vägde hon bra mycket mera än vad han borde. Vissa människor man träffade blev förvånade när man berättade vad det var för ras..
Vi gav light foder och motionerade osv, men hon blev aldrig i någon toppform direkt. Tyvärr fick hon problem med höfterna efter ett tag och då blev det ännu svårare.
Man ska verkligen tänka sig för innan man börjar proppa i sina hundar en massa onyttigheter. De flesta tror att det är snälla som delar med sig av lördagsgodis osv, men tyvärr kan det leda till hundens död istället.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
de va lite komiskt för ägarna va själva feta… kanske dem smittar av sin aptit till mat på hunden!!men det var riktigt tragiskt!! Denm med katten köpt eju katten på ett katthem och då va den redan så stor tydligen
men bea rottisen..:( dessutom är hon en tik!! det e fruktansvärt!!

detta är fullstädigt oansvarigt och mkt dåligt mot hundarna! djurplågeri av allra högsta grad, att inte heller kunna erkänna hundens hälsotillstånd är mkt illa, eftersom att ägaren då kanske inte planerar att göra något åt hundens ohälsa.
att ge en hund en tårtbit är illa, att ge den 7 tårtbitar som kingcharles spannielns ägarinna gjorde, är mer än att ta död på sin stackars feta hund.
URSCH jag blir iallafall både arg och gråtfördig för att dom inte fattar, dom kan sitta däår och äta ihjäl sig själva men inte deras hundar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev så ledsen, så arg att jag inte kunde kolla mer

Jag kan förstå tanten som hade den fetaste rottisen på ett enda sätt, och det är att en kvinna som tvättar din hund, inte ska bete sig som en veterinär. För det gjorde hon. Men hunden var ju helt klart för tjock! Och tanten va ju inte bara lite trög heller! Jag blev förbannad över hur hon resonerade!
De andra skärpte sig ju iaf. Cavallieren blev ju riktigt smäcker =)
Vi gör som TinaH, ger Nikki frukt o grönt, hon är helt galen i gurka! Bara för att vi hade marsviner förut, då ville lillvovven också ha. Så de fick gurka o sallad, och Nikki också =) Kokt vitkål som vi kylt ner fick hon också som bukfylla, ordinerat från veterinären innan de visste att hon hade matsmältningsproblem.
Ja visst är det en form av djurplågeri att övergöda sitt djur så pass! Vi människor fattar ju att vi kan bli tjocka om vi äter godis, men det gör ju inte en hund. Vi väljer själva men när det gäller djuren måste vi välja åt dom så de mår bra.

Kan inte en hund äta ihjäl sig? Har för mig att jag hört det nånstans. Att de inte har nån "mätnadskänsla" på samma sätt som en katt. De äter tills det är slut. Är det verkligen så? Kom att tänka på det när det pratades om just övergödning.
#16 den ända hundrasen jag har hört något om som "kan äta ihjäl sig" för att den inte känner mättnadskänsla är Labrador.. men jag vet inte vilken sanningshalt som ligger i det….

ursäkta jag skrattar….
skulle labben vara en typisk "bullemi-hund-ras?? hmmmm….intressant.
Jo det har jag åsså hört om labben att den kan äta, och många mer raser troligtvis, till dem ha ihjäl sig själva…UFF! ….=(

Pratade med mina föräldrar om det där med hundar o äta ihjäl sig. En tant som jobbade på pappas jobb hade hört om det där med att hundar kunde äta ihjäl sig men att hon inte trodde på det. Så hon sklule prova på sin egen hund. Det va en Golden har jag för mig. Hunden fick äta så mycket spagetti han ville… hunden åt tills han spydde =( Sen ville han äta mer!
Men huruvida han skulle kunna äta ihjäl sig eller inte vet jag ju inte.
Mina hundar lämnar ofta mat, även min valp. Ingen risk att dom äter ihjäl sig iallafall. Men… det är nog som med oss människor att dom är olika glupska! Labben t.ex är ju känd för att vara förtjust i mat .

Jag har en schäfertik som är TOKIG i mat, skulle man hälla upp 20kg torrfoder samt 20kg färskfoder så skulle hon utan problem sätta i sig allt. Hon är en tik som äter tills hon dör.
Min husky har jag däremot absolut inga problem med om han skulle gå upp 5-8kg. Han är 63cm hög och väger endast 18kg, matkräsnare hund får man banne mig leta efter. Duger inte fodret så kan han hoppa över maten 4-5 dagar. Dock utan att kräkas eller visa något tecken att han mår dåligt. Men ibland har han sina bra dagar då han äter två gånger om dagen och då 12dl fördelat på två måltider. Han tränas också 3-4 gånger i veckan, då körs han i hundspann. Varje dag får han springa lös och jaga pinnar(ovanligt för en husky, jag vet). Men jag får ändå inte den j*veln att äta varje dag.. Ett hopplöst fall, har till och med provat på 10 olika hundfoder.
Det finns bara ett ord;
DJURPLÅGERI.
Fullkomligt vansinnigt att göda sina djur på det där sättet, man gör dom ju ingen tjäns utan man plågar i hjäl dom långsamt….FYYYY finns som sagt bara ett ord DJURPLÅGARE
… För ett par år sedan mötte jag en Rottweilerhane som vägde 70-80 kg, men han har bred som f*n över bröstkorgen, och såg för övrigt ut att vara i bra hull?
Han var supersnäll, som tur var. Men jag skulle inte vilja ha honom själv, hua.

Har sett det programet tidigare.
Det sändes för ca 1 år sedan.
Ush,hemskt att tänka som ägaren
gör. :@
Ja, de såg jag med, jag vet gammal tråd, men strunt samma :D
Helt sjukt att man låter en hund bli så tung, rottisen kunde ju knappt gå stackarn :(