Fodervärd
Vad tror ni? har blivit erbjuden att vara fodervärd åt en chihuahuahane och ägarna skulle ha honom till bara avel,annars är han som min…hur är det att ha en fertil hane utan tjejer som löper? Har någon erfarenhet av det?!Tacksam för svar!!!
en hane är ju alltid en hane, men dom hanar jag haft som min uppfödare lånat av mig, har blivit något värre vid löptider, men inte värre än att jag kan hantera dem, har dom inte blivit pappa någon gång är det lite lättare förstås….
Jag har en hane som är pappa till många kullar. Han är hemsk när det är löptikar i farten, men han hade ju förmodligen varit likadan även om han inte varit avelshane.
När han INTE är i närheten av löptikar är det ju inga problem alls med honom :) Alltså, han mår ju inte dåligt av att inte få vara kring löptikar. Utan blir dryg när han är i närheten av löptikar utan att få komma till :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Att vara en fodervärd är bästa sättet att få den mest lovande valpen i kullen. Man vet ju aldrig hur dom växer, men ändå, är du intresserad av utställningar är det en bra lösning.
MEN. Känner du inte dig riktigt säker att du vill binda dig till uppfödaren då är det bättre att neka.
Ni skulle ju äga hanen på ett vis tillsammans, för så lång tid som sex år (eller tillräckligt många parningar).
Plus att hanen kan faktiskt bli lite kaxigare efter fått para, oavsett från rasen.
3, vad menar du med kaxigare?,att dom kan bli mera hormonstinna vid löp och kaxig är ju 2 skilda saker…..undrar bara;-)
#3 Ett fodervärdsavtal från SKK gäller antingen för 2 år eller 2 parningar. (standard)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar