Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1021 ggr
Eve
0

Söker hund - sidor?

Hejsan! Jag och min sambo är sugna på att ta hem en Alaskan Husky. Vad finns det för sidor på internet med annonser på hundar? Tacksam för hjälp (:

- Eve

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Yessica
0

Vad spännande Eve! :D hmm.. Vad jag vet så finns det väl ingen direkt sida för hundannonser, utan det är väl blocket, och typ hundtidningar..

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

mandan
0

www.vovve.net kan du kolla på :)

Alex
0

Eller gå via SKK/rasklubben och kolla efter uppfödare. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vattnadal
0

Gå in på svenska draghundsportförbundets sida. Där finns det alltid annonser om valpar, och nu till våren även om vuxna hundar.

Ska det bli en sällskapshund eller ska den användas till drag? Fundera lite över vilka linjer du vill ha. En AH skiljer sig väldigt beroende på vad den är avlad till. Det finns de som ser ut som siberian husky, sen finns det de som är mer rena fågelhundskorsningar som oxå kallas Alaskan husky.

Ett tips är i alla fall att åka runt och kika på olika kennlar. Alla avlar ju som de vill på en "ras" som inte är en ras, utan en hundtyp, dvs snabb draghund. Inte bara utseendet skiftar, utan temperamentet kan variera rejält. Många avlar bara på dragegenskaper och då är det mindre viktigt om de är lite väl nerviga od. De är ju egentligen inte menade att bo inne och umgås…Flört 

Det är dock helt underbara hundar, om de bara får sin motion. 3-4 dagar i veckan vill de trötta ut sig fyskiskt. Men nackdelarna är ju det där med att lämna dem ensamma, och den urjobbiga perioden mellan 6-24 mån. Vår Drífa (för visso sibbe, men ändock) är billig iblnad. Hon har så mycket energi att det sprakar om henne!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter