Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 644 ggr
ParaKiss
0

ev. valp/hund på G

Vet inte vart denna tråd passar in. Men jag chansar!

Jag är ju van sen tidigare med hundar, varghund, whippets och lite labbe. Men det har ju vart familjens hund och så. och sen så har det ju funnits en massa hundar runt omkring mig sen jag föddes. Men jag har aldrig haft en alldelse egen hund. Jag håller just nu på att kolla efter en hund just nu. Men jag skulle behöva bli lite mera uppdaterad om på nytt om vad som gäller och ifall man har glömt bort något. =)

Vad är det man ska tänka på innan man skaffat och efter man har skaffat?

Hur mkt kostar det för dig i månaden för en hund? Och vad har du då för ras? Och vad är det för något som kostar?

Vad är det man bör skaffa in innan hunden kommer hem? Och vad ska man göra iordning i hemmet osv? 

Vad är det för kurser man ska gå på? Tex, om det blir en valp, så ska man ju gå på valp kurser och sånt… Vad finns det för kurser som hunden bör gå på?

Hur ser era dagar ut när och hur ni sköter om eran hund/ar?

Hur länge kan en valp lämnas ensamen på dagen?

Uppdatera mig gärna lite och om ni har något att tipsa om osv =) Då jag tycker detta är jätte spännande att ev få en helt egen hund =)

Visst kan jag läsa en massa på internet på flera olika sidor. Men skönare att få personliga erfarenheter.

Ha det så bra! =)

AnneN
0

Finns lite om det i denna artikel

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!