Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2632 ggr
HannaM
0

Behöver ett nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med stor sorg och efter mycket grubblande hit och dit som jag till slut har bestämt mig för att min älskade kille behöver få flytta härifrån. Situationen har blivit ohållbar här hemma. Vi har tre illrar som inte får den tid och det utrymme dom behöver. Dom hamnar alldeles i skymundan. Deras humör har gått ner och dom äter och sover mest nuförtiden. Den äldsta killen har också precis nyligen fått en trolig diagnos på Lymfom som är en cancersjukdom som med otur kan gå väldigt fort och som mer eller mindre till 100% har dödlig utgång. Jag känner därför att jag vill kunna ägna honom den tiden han är värd och ge honom det liv han förtjänar. Även dom andra illrarna behöver mer tid för att vara lycklig.

Moyry (Mojje) är världens goaste hund. Han är inte helt uppfostrad men så är han bara 5 och en halv månad. Han är alltid glad och det enda han morrat åt förutom när han leker är när han äter och försvarar sin matskål gentemot illrarna. Han är en irländsk setter, alltså en kille med mycket fart i som kommer kräva stora mängder aktivering både fysiskt och psykiskt. Han älskar att umgås med människor, han älskar andra hundar och han älskar andra djur. Det har gått bra med illrarna här hemma och hos uppfödaren bodde han med katt. Han bor nu i stan och har inga problem med det så länge man ser till att han aktiveras. Landet funkar också kanonbra.

Båda hans föräldrar är AD/HD röntgade med A som reslutat. Stamtavla finns. Han är vacciner och chippad. Innan jag låter den här underbara killen lämna mig vill jag veta att det är ett seriöst hem som kommer kunna ta bra hand om honom och vill träffa personen i fråga innan. Hemmet är viktigare än priset.

Känner du att du kan ge honom det hem han behöver, PMa mig så får vi prata mera.

Hanna och Moyry

Sara87
0

Usch så tråkigt :( Hoppas att du hittar ett kanonbra hem åt honom där han får stanna resten av livet! -styrkekramar-

Liss
0

Tråkig situation, men antagligen det bästa då.. du lär ju veta bäst för din hund. Hoppas någon god människa kan ta honom.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

hoppas du hittar ett fint hem till honom…lycka till

KaptenKarin
0

Så fin, älskar settrar! Tyvär så har vi en hund här hemma med epilepsi och han kan inte träffa andra hundar. Annars hade jag nog funderat på saken, mamma älskar också settrar.

HannaM
0

#4 är nog inte så lämpligt då han fulkomligt ääälskar andra hundar och är rätt på för att få leka..

Ja en jättetråkig situation men jag saknar mina illrar så grymt och när jag försöker dela upp tiden mår inte Mojje bra så.. ja, det är det bästa för oss alla.

KaptenKarin
0

#5, jag förstår. Så tråkigt när det blir sådär :( Lycka till med att hitta ett hem till honom, och kom ihåg: Var försiktig så att han inte hamnar hos några dummingar :)

Liss
0

#5 Jo förstår det.. kan bli lite mycket ibland och djuren blir lidande:( Som sagt, hoppas du hittar någon seriös bra människa som förtjänar din kille.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

nobsan
0

Ett gott råd. Hör av dej till rasklubben. Där finns det dom som förstår sej på just den rasen. Det finns kanske också om du har tur någon som kan tänkas ta hand om honom.

Har du pratat med uppfödaren? Ibland köper dom tillbaka vovven. Lycka till.

Ett råd till på vägen. Sätt inte ut honom på blocket.

HannaM
0

Har försökt få tag på uppfödaren men får inte kontakt med dom.

Zebben
0

Skulle absolut prata med uppfödaren innan man placerar om honom. Och som någon ovan skrev, ta kontakt med rasklubben. Då är nog chansen att hitta rätt hem väldigt mycket enklare, speciellt när han fortfarande är bäbis.

Lycka till!

Em--ma
0

Lycka till att hitta ett em åt honom

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

LillMalin
0

Lycka till

Girlie
0

Lycka till! Han är verkligen vacker, är svag för Irländsk Setter.

Zebben
0

HUr har det gått?

Sara87
0

Här står det hur det gick: Det ser ut som….