Ännu en träff!
Ja idag ska jag träffa Zebben igen:)
Ecko och jag ska gå alldeles snart mot skogen här bredvid och möta hennes där. Så ska vi antagligen lägga spår och arangera ett möte med en okänd hund. (antagligen någon av hennes shaffer;))
Och nu fick jag sms.. så nu ska ecko och jag gå iväg:) Önska oss lycka till. Kommer in och berättar hur de gick.. ska lära mig använda klickern i hundmöten också då.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Lycka till :)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Stilig vovve..Lisette..Roligt att Ni kan träffas med vovvarna
Lycka till! :)
Tack tack.. de gick rätt bra!:)
Först gick vi ett litet spår bara för att se om han tyckte de var kul och fatta poängen. Men eftersom han sökt fter godis förut, men inte ute, så fatta han direkt. Så de ska jag göra en gång i veckan ungefär.. och utöka längd och mellanrum sen, mellan godis och så.
Sen försökte vi hitta upp hundar^^ För att se hur ecko reagerar på okända hundar. Tillslut tog zebben en av sina schäfrar som vi gick imot.. och så klicka vi och fick kontakt och gav godis! Så de gick med bra.. han fatta de rätt bra med. Ska få en ny klicker nerskickad bara eftersom min lät väldigt lite utomhus:)
Så nu ska jag börja använda klicker utomhus också då.. får se hur de går med allt. Måste skaffa nytt godare godis med.. för zebbens godis var mer intressant än mitt^^
Låter bra Lisette :)
Hur lade ni spår?
Börjar fundera på klicker jag med alltså …
Haha! , det lät bra Lisette! Lycka till vidare! =)

Vad kul att det går så bra för er =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Härligt! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det måste vara jätteskönt för dig att se att det går framåt med Ecko, du som haft så jobbigt med honom :)
#6 Jag trampade upp ett märke i början, så gick jag bara längst en stig som fanns där in mot skogen. Så la jag godis I fotspåret, alltså under foten, varje meter ungefär och sen en liten hög med godis vid ett träd där spåret var slut. Så gick jag ut en annan väg för att inte störa spåret som jag lagt redan.
Så tog jag ecko och körde igång och han gick precis rätt. Men han var så jäkla glad i det och hade lite bråttom, så han missa några godisar i början. Men han gick rätt iaf^^ Tänkte t om gå vidare där jag gått ut så han missa högen först med godis.. haha!
Tack tack allesammans..
#10 Humf.. jaja! De går framåt i vissa saker och just när man gör det jaaa:P Men senare idag när mamms och jag gick ut med lufsen och ecko så var ecko skit tråkig! Han var super spänd och skällde på allt och alla. Vet inte om de vart för mycket där ett tag:P Men men.. nu ska vi öva som bara fasen! så de här blir bra!

Tänk att det tror jag också, han är inte dum den gossen =)
Och nu tittar ni på en jäkligt stolt matte!
Hela den här dagen har bara varit underbar:) Kan inte sluta le nu efter de här varvet jag gick nyss.
De började med första varvet då vi möter en hund. Dock hade jag inte fixat klickern i jackan ännu så jag smakade bara med tungan och han tittade på mig ist. Då gav jag godis .. iof fick dem hälsa nu eftersom tanten inte var ett dug rädd för ecko med sin lille 10 månaders terrier^^ Och de gick så bra så! Men de gör det alltid bara ecko får hälsa iof.
Vi fortsätter och allt går bra..
Nästa varv inga problem
Och de här varvet, nu när de är mörkt är ecko mera spänd för allting. Jag ser en kille stå och vänta bakom en bil och VET att ecko kommer reagera dåligt eftersom han skulle se honom så plötsligt.
Jag har nu iaf fixat så klickern sitter fast i en såndär "skidgrejkort" som man kan dra ut.. så den sitter fast i fickan^^
När ecko såg killen klickade jag genast och han kom till mig och fick godis! och vi gick förbi! snacka om att jag vart överlycklig:P haha
Och så när vi går in på en annan väg kommer en mamma med sin unge. (ecko är rädd för barn) Jag klickar när han glor på dem och han kommer till mig för godis även då! Och vi går helt bekymerfritt förbi! WOHOOOOOO!
Nu är vi inne.. och ecko ska få något gott tror jag.. haha! är så glaaad!
Vad härligt Lisette! Förstår att du är stolt över honom :)
mm.. några stenar som faller från axlarna. men de är ju bara början:) vi kommer säkert ha en hel del tråkiga dagar framför oss med. Men jag är glad att han fattat poängen och att de går framåt bara en dag iaf:)
Tillslut ska ni se en skit duktig hund som inte alls är rädd och är en jätte trygg hund:D

Gud va kul att det går så bra Lisette, det var inte länge sedan du nästan slet av dig håret för att du hade så jobbigt med honom och nu gör ni sånna framsteg…jag är så stolt över er !!!
Jätte grattis!!!! =) krama om Eckogrisen från mig och Skorpan
hehe jaa.. en dag i taget, eller hur!:) De ska nog gå vägen de här.. får se hur mycket bättre ecko blivit när vi ska träffa zebben i april igen:)

Kul läsning!
Nu har jag precis kommit hem från näst sista helgen på utbildningen. Rätt färdig, så detta var ju trevligt att se när man kom hem.
Jättebra att Du känner att det fungerar och att Du hittat rätt timing. Du kan väl pm mig Din adress så skickar jag ner klickern till Dig imorgon. Så kan Du använda Din gula inomhus eller i lugnare miljöer/väder utomhus och den jag skickar ner när det är lite bullrigare miljö eller blåst ute. Den har lite högre ljud.
Ja de gick som sagt väldigt bra igår.. men idag var de lite krux igen.
Vi gick och så såg vi en stor samojed lite längre bort. Vi skulle precis gå in.. jag klickade när ecko såg hunden men han total ignorera mig den här gången och börja skälla och ha sig. Jag klickade igen, men neeh inget! Jag smakade med tungan, men inget funkade just då. Så jag fick stå och hålla honom i ett dödsgrepp och försöka knappa in koden sammtidigt för att bara komma in.
Vad ska jag göra när han total ignorerar mig zebben? Ska jag (som jag gjorde) bara gå då och försöka en annan gång?
Annars bortsett från de har han också vart duktig.
Ja jag skickar min adress:)
Kul att höra att det går framåt, att det nu sist blev tvärstop är ju tyvärr saker man får räkna med (fast man helst skulle vilja slippa dem).
**MVH Cerrolyn