Bullboxer
Är det sanbt att det är en ny ras i USA eller det är bara svenska som blandat bulldog med boxer och skrier så för att få sålt valparna?`
http://www.blocket.se/vi/15235757.htm?ca=23_3_s
Är inte första annonsen jag ser som påstår attd et finsn en ras som heter bullboxer

Hmm.. Har aldrig hört talas om den..

jag har hört det förut men som egen ras vet jag inte…
Wow, Kerstin har ju verkligen koll på läget! :)
Har aldrig hört om den " rasen"
har hört talas om den några gånger,
Bullboxer är lika mycket ras som schabrador dvs inte alls bara ett fyndigt namn :)
orginalet tror jag dessutom är boxer x staff
inte ambull x boxer som i annonsen.
≧◔◡◔≦
Jag har haft 2 st amerikanska bulldoggar att jaga med från usa där de är en egen ras. men här blandas de med det ena och andra för att få fram… ja allt vad gud vet..
#7 Men är inte amerikansk bulldog en egnen ras i sverige??
#8 Jo det är en egen ras, Min syster har haft en sådan. Jag vet inte om de är godkända i SKK, men det ska finnas ett annat register där de registreras. Jag vet att min syster ställde ut sin ambull oxå. Mne det är inte i blandis.
Den enda svenska organisation som reggar ambull är svenska hundklubben, men det är bara ena typen av ambull, sen finns det svenska intresseföreningar vid sidan om.
≧◔◡◔≦
#7 För att gå lite off topic…
Vad hade du tänkt jaga? gris?
suerdupernyfiken….
≧◔◡◔≦

*fnyser* Har väl aldrig hört talas om det, det måste ju vara något dom kommit på alldeles själv…men fyndigt var det 
Staffordshire bullterrier och boxer är de 2 grundraser som bygger upp Bullboxer, nu förtiden använder sig många av de "uppfödare" som finna av egentligen alla Bull raser, pitbull, Eng/am bulldog. Men alltid Boxer med i smeten.
har själv träffat 2 av "uppfödarna" i storbritanien som föder upp just Bullboxer, men tillhör väl en av många som känner till "rasen" som inte gillar den dock…
Kul ändå att ni tar upp just rasen…
www.blueberryhedgehogs.com
Hittade detta; "The Bullboxer is a Boxer mixed with a "bully breed" dog. Bully breeds can range from American Pit Bull Terriers, Bulldogs, American Staffordshire Terriers, American Bulldogs, etc. Since there are a wide variety of breeds that tend to be used in this crossing, a specific type is not set. The Bullboxer is generally "tagged" as a "pit bull mix", and if in shelters, are most likely put down (a great deal of shelters will not adopt out Pit Bull type dogs)."
det finns ganska mycket info om Bullboxer på internet faktiskt… =) dock är ju mycket samma på sidor så de blir ju ingen helhets bild =) kul att läsa!
www.blueberryhedgehogs.com
Jo vi har jagat vildsvin. sen även rådjur de är ju inte så snabba ambull men gillar att jaga. tyvärr hade de så grava hd fel att vi valde att ta bort dom.
#17: Denna tråden är 13 år gammal
- Redigerat 2021-11-26 02:22 av [Tismon]
#17: såhär 13 år senare är det fortfarande ingen ras utan en blandning.
Kan varmt rekommendera denna ras.