Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 2215 ggr
Rickomanen
0

Om Ricko

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lite om Ricko.

-------------------------------Cool

Ricko är en snäll vit schäfer hane.

Han busar iblad och älskar att bli kliad på magen.

hans älsklings mat är burkmat,kött.

Han gillar att springa i skogen och det gör han dagligen.

Som sagt är han 15 månader och en söt välupfostrad Hund.

Han är min prins min älskling och min Lilla ängel.

Ricko älskar sin matte Emina som sköter om honom hela tiden….

Han är en cool kille som gillar andra djur och mäniskor….

SLUT OM MIN LILLA ÄNGEL (Ricko)

Flört

Xiox
0

Hej Hej! :D Vilken fin hund du har, jag har också en hund som heter Rico, fast han skrivs bara med C och inte CK :D

kerstinjoh
0

En vit?

lena1
0

vad söt han var :-)

Karmatarerskanise
0

Vem är hunden på bilden? Den kan ju inte vara ricko, för du skrev ju att han var en vit schäfer? :)

lena1
0

jomen dom kallas vita om dom till största delen är det och vad jag kan se så är denna inte vit på ryggen bara…

Karmatarerskanise
0

Aha, jag tycker det ser ut som hela bakdelen kan vara brun. Sen visste jag inte att det fanns annat än vita schäfrar som kallades vita heller :) Hur kommer det sig?

lena1
0

det har nog med pigmentet att göra eller nått….tror jag i alla fall

kerstinjoh
0

# 7 Lena, nu får jag dåndimpen. En vit shaffer, eftersom den är brun på ryggen?

lena1
0

haha jadu kerstin så det kan bli:-)))

fettmedkevlar
0

vita schäfrar finns inte. dom heter ju herdehundar å nå annat skit.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

fettmedkevlar
0

vita schäfrar finns inte. dom heter ju herdehundar å nå annat skit.

Liss
0

Precis, vita schäfrar heter herdehund .. och vad jag vet ska dem vara helvita?:)

Men ricko var super fin iaf:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

Summa summarum. Ingen vit schäfer för det finns inte! Och en herdehund kan det inte vara eftersom den inte är helvit.

Är det någon mer än jag som inte förstår sig på vimsiga shaferägare. De vet ju inte ens vad de har för hund.

Velsan
0

i ett annat inlägg står det att du är 11år? Men på din sida är du 14 :P

lena1
0

men velsan vad har det med de här att göra?

Velsan
0

hehe, jag anar att det är ett troll, sen sekunden hon skrev sitt första inlägg. och såg i en annan tråd att jag hade rätt :P Men ville inte skriva det i inlägget här innan :P

Xiox
0

varför ska de vara ett troll för?

Velsan
0

gå in på hennes sida och kolla hennes inlägg så märker man rätt snabbt att det är nån som bara vill provocera.

Velsan
0

efter ett tag på forum så märker man rätt snabbt vilka människor som bara driver, förvånas fortfarande av att folk ska envisas med att bli upprörda och ta dem på allvar. Man ska inte mata trollen ;)

Rickomanen
0

Hej lena1  du Har du nån schäfer??Glad

Xiox
0

Nej, Lena har ingen schäfer, hon har bara en långhårig collie som heter Snodden! :)

Rickomanen
0

Okej … men Hur som helst.. dom som nu säger att vit schäfer inte finns bode kolla lite nogranare eftersom jag har stamtavla och där står det plus när jag köpte han så sa dom de.. o när vi va på spårningen då kom en Kille som vet nästan allt om schäfrar för han var expert om schäfrar .. så sa han att det var en fin VIT SCHÄFER du hade

Xiox
0

dom flesta säger " vit schäfer" men egentligen heter dom " herdehund"

Rickomanen
0

Men vi har en annan hund Rasen är kuvasz om du vet vad det är iaf det är en herde hund .. antingen säger man vit schäfer eller schfer spicielt Ricko för han är blandis mellan vit herdehund=vit schäfer     och vanlig brunschäfer så han är en schäfer

Xiox
0

han är ju mer herdehund än schäfer, därför skulle jag sagt " Vit herdehund" PUNKT SLUT!

Karmatarerskanise
0

Rickomanen; Hur kan du ha stamtavla då du påstår att din hund är både vit schäfer och vanligt?

Det är olika raser, alltså har du en blandras. Var får du då en stamtavla från? Du skrev han var 25% vanlig schäfer och 75% vit.

Velsan
0

mata inte trollen :)

Rickomanen
0

DET ÄR EN vit SCHÄFER och en brun SCHÄFER.. ALLTSÅ EN SCHÄFER 

Och så här ser han ut från långt håll…. Ser si brun rýgg som schäfer men vit resten = vit schäfer och brun schäfer = SCHÄFER

Bellaa
0

Schäfern på den bilden har ju iof knappt nåt vitt alls på sig :-) Ser ut som en renrasig schäfer

Karmatarerskanise
0

#29 Det där är en vanlig schäfer. Du måste ha lagt in fel bild eller så tramsar du bara dig. Du visar olika bilder hela tiden.

Rickomanen
0

Ne är ni blinda eller det är samma hund hela tiden men  ser ni inte han är en vit o brun schäfer. eftersom det värkar som inte kan eller har sett en schäfer ska jag visa hur en vanlig schäfer ser ut.

Karmatarerskanise
0

#32 Jag vet hur en schäfer ser ut, och jag vet hur en vit schäfer ser ut. Då du visat TVÅ OLIKA hundar i olika trådar och kallat båda för vita blir det ganska svårt att tro dig.

I en tråd visar du en hund som är vit men med brunt på ryggen, i en annan visar du vanlig schäfer men kallar den vit.

Och vit schäfer är inte en schäfer, så jag undrar fortfarande hur du kan ha stamtavla på en vit schäfer då det tydligen är en blandning, vilket du själv sagt.

Förklara gärna så jag får klarhet i detta.

Velsan
0

Hera, ingen idé att du ifråfasätter :) bara ignorera tråden. Det är ett troll

[Linsenhejhej]
0

#34 Ja, ingen av  bilderna är hennes!

Rickomanen
0

hallå DET ÄR JU MIN HUND FATTA NÅN GÅNG MEN DEN SOM MAN SER HELA PÅ ÄR RICKOS BROR……. O DOM ÄR BLANDISAR O RICKO ÄR MEST VIT SCHÄFER MEN HANS BROS ÄR MEST VANLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gejsa
0

#36# Sluta nu va! Du är inte ens rolig.

Rickomanen
0

SLUTA???? hallå jag försöker inte va rolig jag pratar allvar med er!

LillMalin
0

Jeppp, märker det, vi provar också prata allvar med dig!

Rickomanen
0

ja men det är mina hundar så gå och snacka skit om dina /din hund!

LillMalin
0

Varför ska jag göra det för? va ska jag säga om han? att han är en fejkhund?

Karmatarerskanise
0

Strunta i att skriva bara LillMalin :) bättre så.

LillMalin
0

har ju inget annat att göra ;P

[Linsenhejhej]
0

#43 Hehe

fettmedkevlar
0

vit herdehund eller blandras..