Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1129 ggr
Buffaomini
0

Hur får ni det att gå ihop?

Hur får ni alla det att gå ihop med jobbet och hunden?
använder ni hunddagis eller något liknande?

Zebben
0

Jobbar med hundar och har alltså mina med mig när jag jobbar.

Karmatarerskanise
0

Här är alltid ngn hemma. Killen jobbar natt och jag ä iväg på dagen.

PumiTerror
0

Mina vovvar far iväg till min farmor medans jag är i skolan och föräldrarna på jobbet ;)

SaraC
0

Nu pluggar jag på distans, så jag behöver inte iväg. De gånger jag måste någonstans (ser efter 2 barn några ggr i veckan t.ex.) tar jag med honom eller så får han vara hos mamma eller mormor.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nilam
0

Följer med sambon till jobbet:)

smurfan-13
0

Jag pluggar och får helt enkelt prioritera vad jag anser vara värt att gå på och vad jag kan skita i. Förra terminen och halva denna har jag pluggat på distans, så då har jag varit hemma hela tiden. Men snart är det ändring på det.

Även innan jag pluggade på distans så lämnade hundarna mycket sällan mer än 4 timmar per dag. Tyvärr så var det vissa labbar som tog längre tid. Isf får man se till att gå upp i tid att hinna rasta ordentligt innan + åka hem på lunchen. Rörde det sig om fler än 6 timmar per dag fixar jag dock hundvakt.

Har även en sambo som ställer upp allt han kan med hundarna. Men han pluggar oxå och prioriterar sin skola, så där hänger det helt på hans schema.

HannaM
0

är sjukskriven så ja.. inte så svårt då, går hemma hela dagarna

AnneN
0

Oftast så är det någon hemma men de perioder som jag går skola och sambon jobbar fixar vi hundvakt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

sjukskriven så jag är hemma

LillMalin
0

Hunden är hemma med pappa…för han är sjukskriven just nu!

[Vargnatt-]
0

Jag pluggar på distans så jag är hemma med hunden, ska vi iväg någonstans följer han med eller så skaffar vi hundvakt.

Liss
0

Först var de tänkt att jag skulle jobba dag och sambon natt, det funkade tills min sambo var otrogen^^

Så nu är jag ensamstående till Ecko och är arbetslös just nu. Därav går jag alltid hemma eller är borta högst 5 timmar. När jag jobbade på Maxi förut så jobbade jag bara 4 timmar som högst.

När jag väl får jobb, vilket jag verkligen hoppas, hoppas jag på ett jobb som antingen ecko kan följa med på eller att jag inte jobbar heltid (vilket jag egentligen vill, men vad gör man inte för sin hund) Men om de "kör ihop sig" med heltidsjobb fixar jag det med mamms som är sjukskriven och jobbar 25% med linedance bara. Förhoppningsvis.

En rätt jobbig situvation egentligen! Jag behöver pengarna från ett heltidsjobb men kan typ inte jobba heltid pågrund av ecko.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kleverin
0

Syrran har hunden på jobbet på dagarna, om hon är på kurs tar jag ledigt från skolan, eller mamma tar ledigt från jobbet eller så tar mormor och morfar henne under dagen. Alla älskar att ha hand om henne, så det är inga problem.

Hennum
0

min pappa är pensionär. men han jobbar mycket på loppisar och sånt. då följer hunden ofta med. men ibland är hon hemma och det funkar bra. och jag pluggar i lund, men de dagar jag är ledig så tar jag hand om henne om pappa är iväg.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tezza
0

Just nu pluggar jag och då är jag i skolan ca 3 dagar i veckan och antingen fm eller em, så det funkar jättebra. Nån dag vi har redovisning eller så kan det bli längre men det går bra ändå då det är trygga hundar som har varandra:) Innan jag började plugga så jobbade jag som personlig assistent i mit eget hem, kanon bra för hundarna. Nu efter min utb så får jag nog flytta tillbax till Bollnäs där jag har hjälp av mina föräldrar, för då kommer jag nog jobba heltid som fsk lärare. Om jag flyttar i hop med min pojkvän nån gång så börjar han jobba vid 9 - 10 så då tjänar man in några timmar där. Min önskan är ett hus med stora hundgårdar just nu:)

[Malin3033]
0

Mamma jobbar natt och är därför alltid hemma på dagarna, jag kommer hem efter skolan och går ut med dem.

När vi var små (jag och min bror) började mamma jobba natt för att någon alltid skulle vara hemma om det var något, någon skulle vara hemma när vi kom hem från skolan osv. Hon tänkte börja jobba dag för 1år sedan, men sedan köpte jag Ronja så nu får hon fortsätta sina rutiner^^

kattatorp
0

Jobbar som tidningsbud så då sover både gubben och vovvarnaGlad. Perfekt jobb när man har hund och barn.

Emelie123
0

Jag går skola och har med mig hunden på skolan och lektionerna. Om han blir lämnad är det bara några enstaka timmar.

SparklingTindra
0

Förut var Tindra hos min moster när jag gick i skolan, men nu är jag arbetslös och är hemma med henne hela dagarna nästan. Jag vickar dock ibland men hittils så har jag och mamma haft olika tider så då har hon varit ensam kanske 4 timmar och sen har hon varit med mamma.

ingann
0

har sjukpension så jag är hemma hela dagarna… skulle endast lämna åskar ensam för sjukbesök eller liknande annars hos en kompis som oxå har valp. samma sak för henne, ska hon bort lämnas elsa hos mig=)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner