Hemskaste kvällen!
Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.. hjärtat i halsen, gråter floder.. kan knappt andas för alla gråt! Fy i hee*** rent ut sagt!
Jag släpper alltid ecko lös såhär dags.. för knappt något folk är ute just där vi bor. Ecko har inte lärt sig att man låter harar vara.. Så bara för de låg de en och tryckte bakom en buske.. jag hann inte ens reagera!
Ecko sticker iväg och han brukar göra de ibland men alltid kommer nästan direkt. Han gjorde inte de den här gången.. jag gick efter honom lite sakta .. och vissla och ropa.. men neeh han försvann! Efter ett tag inser jag att han inte kommer tillbaka!
Jag skriker ännu högre och skiter i att de är sent! Gråten börjar och .. va tusan ska jag göra? Jag har inte mobilen me mig.. så jag rusar upp till lägenheten, hämtar mobilen.. medans jag springer ner igen ringer jag min mamma!
Hon svarar och hör direkt att något är fel! Jag kan knappt få fram ett ljud eftersom jag gråter så mycket men hon lyckas höra att ecko är borta och hon klär på sig för att köra iväg direkt, hon skulle ta me sig Lufsen eftersom han vart spårhund åt polisen och letat upp både hundar och människor förr. Jag lägger på och fortsätter till parkeringen dit mamms kommer.
Hinner möta en tant som vart förskrät eftersom jag grät och jag lyckas få fram och fråga om hon sett en hund.. och hon var jätte snäll. men jag kände att jag behövde komma vidare.. så lämnade henne bara där:(
När jag kommer till parkeringen så går jag förbi något i ögonvrån.. när jag kollar mig omkring ser jag en vit sak precis bredvid vägen! Och jaaa.. visst fasen var de Ecko! Jag gråter ännu mera och utbrister "men ecko!" och då kommer han minsan.. och gissa vad han hade i munnen! ETT ÄCKLIGT JÄKLA BEN! hundben alltså:( och här har jag gått och skrämt ihjäl mig själv och dragit upp mamma och han står bara och snaskar på ett ben!
Jag kramar ihjäl honom och ringer mamma och hon blir med super lättad såklart! Lufsen hade med hunnit bli orolig.. han kände väl på sig att något var fel. Och nu är vi hemma igen iaf och jag försöker lugna ner mig. Ecko står och glor på mig hela tiden och undrar vad som är fel:P skit hund! Mådde riktigt dåligt där ett tag.
En riktigt stor ros till min mamma som alltid ställer upp,, vad klockan än är! Jag älskar dig! <3
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
usch skulle aldrig kunna tänka mig hur du känner. Ika har aldrig fått gå lös just pga han inte kommer vid inkallning eller så.
Men skulle något likande hända mig hade jag nog fått panik.
Tur att inget hände han iaf.
Jo jag fick panik också.. därför jag inte kunde andas:S Usch! finns nog inget hemskare än att förlora ens djur eller nära och kära.
Ecko brukar som sagt komma när jag visslar och ropar.. så brukar bara stå och vänta ett tag. Men att inse att han inte kommer tillbaka.. FY vilken känsla! Tårarna bara bubbla!
min chefs hund blev rädd o stack från jobb en da o då va ja riktigt rädd, tänk då om d vatt min egen som stack istället! usch..
tur att han kom till rätta så snabbt :)

Jädrans vilken tur att inget hände, usch du höll på att skrämma skiten ur mig när jag läste inlägget *pust* Nu tar du en disskution med Eckofjärt…tala om att nästa gång kommer jag och Skorpan och dinglar upp honom i örat 
Kramar från mig och Skorpan
#3 Jaa jag är otroligt glad att han är tillbaka, men ändå sur för att han bara stod och käka ben^^
#4 Jaa de är otroligt! stora vägar på båda sidorna vet du.. jag var ju skit rädd! och så hade han även hela kopplet på sig- alltså båda halsband och kopplet.. så han kunde ju ha fastnat var som helst. Jag har minsan haft en diskussion med honom kan jag tala om. Jag har kramat om honom hur många gånger som helst och sagt åt honom att han aldrig någonsin får göra om de där. Hoppas han lyssnar:)
Tack Lottis!:)
Lille Ecko-grisen, nu får du allt nypa honom i örat från mig. Skrämma upp matte på det viset! Men det var nog inte meningen, vissa hundar lider av sjukdomen "Tillfällig dövhet". kanske Ecko med?
Vad gullig din mamma är som skulle slänga sig ut direkt. Pussa grisen från mig. (Vad fin du är i håret, förresten)
Vilken otäck upplevelse! Skönt att han hittades oskadd snabbt iaf :)
ja herregud vad mycket känslor och vad man hinner tänka i en sådan sits, förstår att du blev både glad ledsen rädd och sur samtidigt….men så här efteråt kan jag tänka mig hur retligt det måste varit att han bara stod där och tuggade ben hahaha…vilken helgullig mamma du har, så skulle även jag göra för mina grabbar;-)
#6 Jag har både nyppt honom och kramat ihjäl honom några gånger^^
Ja han vart väl helt döv och tänkte inte ens på att han var ute i mörkret när han hitta de där jäkla benet. De var för gott för att bry sig om annat!:P
Jaa hon är underbar! Skulle inte klara mig utan henne!:) (de är ett gammalt kort kerstin;) men tack)
#7 Jo jag är verkligen glad för det.. Hade ju vart lite snopet ifall jag tog den andra sidan och inte sett honom och mamms hade kommit hela vägen. Och så står han där på andra sidan.. :)
#8 Ja jag kan tala om att jag har skit ont i axlarna idag, spännde mig ju så dant när jag var sådär rädd. Verkar i benen också.. usch! Ja, de är så en mor ska vara:) hehe
Nu får han tusan inte vara lös mera när de är mörkt ute:S

#0 Vet du? Du och Ecko hade inte hamnat i den där otäcka situationen om du hade haft honom i koppel. Men skönt i alla fall att ingenting hände.
#10 haha.. jag vet inte, men jag tror inte de skulle hjälpa mig alls^^
#11 Vet du! att ja det vet jag. Jag är inte dum!?^^ Och eftersom han är lös varje kväll och alltid brukar lyssna så släppte jag honom även denna kväll. Men de kanske du missa att läsa? eller bara ignorera helt enkelt. Jag väljer att lita på min hund och att sånna här saker händer är otroligt olyckligt. Men bara för att de finns en lite chans så vill jag inte sluta ge honom den firheten som han alltid får varje kväll. Thats that!
De är inte riktigt vad man behöver höra ärligt talat, så du kunde hållt de för dig själv:) Som sagt, jag är inte dum.. de är en rätt självklar sak att de inte hänt om han var kopplad.
Gud vad hemskt det måste ha kännts! Vilken tur att du hittade honom igen! :)
försöker du skrämma ihjäl mig? ;P skönt att inget hände :) kram på båda!

#12 Jag litar också på mina hundar. Men vet också att dom kan bli stendöva. Nu är det snart slut på friheten för vovvarna. Den 15/3 ska alla vovvar vara kopplade för snart kommer alla ungar i naturen. Ha det bra.
Vet hur det känns! På helger åker jag och sambon upp till en skog och går med hundarna för att de ska få springa lösa. Men en morgon så fick ena en knäpp och sprang efter ett djur! Hon gör bara inte sånt här. Men nu gjorde hon det och jag tappade kontrollen efter ett tag och stor-bölade! Jag var krossad och hade inre bilder om att en älg skadat henne, eller att hon ramlat genom isen på en sjö. Efter en och en halvtimmes sökande så kom hon springandes och jag kunde helt enkelt inte vara arg på henne, jag va så lycklig att hon var tillbaka och oskadd.
Varför ska de skrämma oss såhär? ^^
Stackar!! dig Lisette!
#13 Jaa en himla tur!
#14 haha neeh.. tack tack:)
#16 Jaa precis, jag fick bilder om att han fastat med kopplet någonstans eller att han blivit påkörd eftersom de är två stora vägar omkring oss. Eller att någon tar honom, de vet man ju aldrig! Usch usch.. de är tur de är över iaf. Och skönt han att han är här hos mig igen:)

#15 Det vet nog alla här inne om inte annat så brukar våran Sajtvärd eller våra Medarbetare varje år påminna om det
Mina hundar har då fått varit lösa med andra hundar och själv också och sprungit, det finns väl inget läckrare en en hund som får sträcka ut och man verkligen ser vad lycklig dom är. Men jag har aldrig haft dom lös under perioden då dom ska vara kopplade 
Och du Lisette en nu en gång, jag är överlycklig att det gick så bra 
Usch. Jag vet hur det känns Lisette.
I svärmord trädgård finns inget staket, men det brukar gå bra med Hades där. Sist dock satte han efter en kanin. Grannen sprang till oss och sa att han försvann (precis som om vi inte såg det) Han sprang som tur är bara en runda runt huset, men på dom sekunderna eller minuterna (minns inte hur lång tid som gick) han jag tänka en massa och mådde skitdåligt. Trodde att jag aldrig med skulle få se honom.
Numer blir det spårlinan där ;)

#19 Man ser riktigt hur dom njuter när dom springer allt vad dom är värda och bara sträcker ut. Härligt. Men nu släpper jag dom bara där det är inhägnat. Och tyvärr är det väldigt dåligt här i vår lilla stad. Men mina hundgårdar är stora och rymliga så hundarna kan springa och leka där också. Och så cyklar man ju mycket med dom.