Gissa rasen...
ja fy det är inte helt lätt fick för mig att det är lite bordercollie i han när han på ett av korten spetsa öronen men det är svårt
stämmer… 12,5% border…

Kan även vara rottweiler… tänkte på färgen….. har sett andra blandisar med border o rottis i som ser ut som typ "schäfer"

Stövare??
*** Kärleken övervinner allt ***
jag hade juh gissat schäfer/rottis.
Men nu sa du juh att de inte va schäfer så jag får väll strunta i att gissa de :P

min venninde har en helt lik. den er blanding mellom border collie,labrador,tervuren.men alle trur han er shæfer.
st bernad/mastiff/bordercollie/pointer/rottweiler/rodesian ridgeback/labrador

Grodan, det är ett under om det är rätt!! *s*
*fniss* ah, öronen stämmer inte… hm…

*lol*
Kan det vara någon Belgisk vallhund i?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Rasen heter HUND och hundar är trevliga djur
glöm allt annat det är endast muntlig hörsägen att påstå det ena eller andra. Du ska inte vara mindre glad för din HUND för det.

#12, varför skulle man vara mindre glad för sin hund för att den är blandras eller innehåller vissa raser? Tycker det är kul med "gissa rasen/raserna. Man blir så förvånad ibland när man får reda på vilka raser som ingår i blandrasen.

Fyller på Grodan #7 med att det kankse är lite Lajka i den också? :)

Är inte det en Malinois? :)

-sorry- … "Malinois-blandning" ;)
June och Elina har varit närmast… Det är mest Labrador och sedan kommer Malinois och sedan Border…

mysig blanding :)

Jag tycker han ser labbig ut i kroppen på bilden längst ner. Och borderöronen på översta bilden…lite hopplock sådär :) (Har inte varit med och gissat, för jag hade ju läst det någon annanstans så det hade varit fusk. :P)
Var inte lik en malle för fem öre….
men söt endå:)

schäfer/bordie/Husky el malamute/labbe/rottis?
hmm…..
Dobberman/Labrador/Malonois/Border :)

Schäfer och Border collie