bruksras
När man läser om alla nya tävlingsformer så blir man sugen på att skaffa en bruksras igen. Ska ju skaffa en fransk bulldog, har tidigare haft rottis och jack russel. Tycker det är kul att träna. Men får ändå rannsaka mig när jag blir sugen på en mer krävande hund. Vad händer om jag tröttnar på att träna? Vad händer när jag får barn? Om arbetssituationen ändras? Och även fast jag inte vill måste jag ju ändå tänka på vad som händer om det tar slut mellan mig och Martin, om jag måste flytta. Då är det lättare med en mindre hund. Även att hitta dagmatte och att resa utan bil :)
Då är det kanske bäst att skaffa en härlig fralla som trivs i soffan, men som ändå kan hänga med på en hel del, även om man får ha lite mer tålamod.
Det är svårt sånt här med hundval. Men gäller ändå att vara ärlig med vad man klarar av. Även om jag har tid nu, hur kommer det vara om 5 år? Så får bli en mindre, inte så krävande hund den här gången. Ändå varit kär i rasen i tre år :) De passar min livsstil jag har nu och förhoppningsvis även 10 år frammåt.
Fan vad jag ska älta allt, väga för och emot jämt :P Har så svårt att fatta beslut, hehe.
Men nu blir det banne mig en fralla :P
det gör du rätt i;-)…hoppas du hittar din fralla:-)
okej, nu är jag medlem i fransk bulldog klubb :P