Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 551 ggr
KerstinP
0

Vid leveransen av din hund.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta ska alltid finnas med vid leveransen av din hund.

Registreringsbevis (hundens identitetshandling) utfärdat av Svenska Kennelklubben.

Intyg från veterinärbesiktning.

Vaccinationsintyg utfärdat av veterinär mot parvo, valpsjuka och den smittsamma leverinflammationen HCC.

Svenska kennelklubbens köpeavtal, med båda parters underskrifter.

Hunden ska vara ID-märkt, ID numret ska finnas på registreringsbeviset,

Hunden ska vara avmaskad (tre ggr).

Skriftlig information om hundens skötsel, mat och vaccinationer.

Faxlin
0

Gärna en snuttefilt eller något som luktar mamma och syskon också. Ger lite extra trygghet på den lite otäcka första resan ut i den stora världen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Rätt Åsa- Det glömde jag.

Matsvin
0

Gör de verkligen hemleveranser?

Jag fick en kompis att skjutsa mig långa vägar för att hämta min nya polare, båda gångerna… :-)

Min nuvarande fick med sig en leksak - som han faktiskt har kvar och leker med ibland :-)

/Matsvin.

Karmatarerskanise
0

JAg tror nog de menar när du hämtar hunden. Jag har i alla fall aldrig hört att någon annan lämnar den hund du själv valt att ha.

bejtedejte
0

Jag fick min OES "hemlevererad" eftersom han är född och uppväxt i Dalarna. Tur att det verkligen kändes rätt direkt med honom, jag vet att jag hade valt honom även om jag åkt upp och tittat på alla valparna som fanns kvar.

Man ska bara komma ihåg att få så mycket info som möjligt om uppfödaren om man får sin hund såhär, så man vet hur deras hundhållning är etc. OES är en så pass liten ras att det nog är mindre risk att göra så här än t.ex. med en schäfer.

Karmatarerskanise
0

Aha okey.