Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1103 ggr
Liss
0

Framgångar

Måste ju berätta om våra framgångar och inte bara negativt jämt^^

Ecko har lärt sig vad klicker handlar om nu och förstår precis när de klickar till. Han har lärt sig alla kommandon på klicker och även några fler trix.
Jag råkade svänga med armen för mycket när jag sa rulla runt, så då snurra han runt stående ist. Så nu kan han de också^^ Och höger ben på mitt högra ben och vise versa. Sen kan han ju allt sen redan innan.

Förra torsdagen testade jag att inte ta på honom munkorgen när jag åkte iväg. Jag gav honom hans märgben och var borta i fyra timmar.. när jag kom tillbaka låg han i sängen och sov. Inget var sönder bitet och allt låg där de skulle!:)
Har sedan dess inte tagit på honom munkorg alls.. och de har gått lika bra varje gång!:) Super stolt över den delen. Men han insåg väl att gör han något dumt igen åker den där tråkiga munkorgen på igen.

Ja de var det jag kom på nu:) Hoppas Zebben har tid snart igen!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Vad kul att det går frammåt för er =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Håller med :)

Zebben
0

Skoj att det går bra med klickern!

Fredagen som kommer nu 29:e. Kan Du?

Hundar_e_mitt_liv
0

Så bra :)

[Vargnatt-]
0

Vad roligt att det går så bra! :)

LillMalin
0

Va roligt att det går bra!! =) jätte kul att höra!!

Liss
0

Tack tack allesammans!:)

Zebben; Ja jag kan på fredag:)

lena1
0

kanon bra ju lisette

Zebben
0

Återkommer om tid. Men det blir tidigare i alla fall om vi ska hinna med. Räkna med 10-11 tiden. Kan Du?

Liss
0

#9 Jo då, det är väl bara för oss att gå upp tidigare:)

Liss
0

Hur blir det med dina vovvar den här gången då föresten?:)

kerstinjo
0

Jag väntar bara tills han blir superduktig, för det kommer han att bli.

Vill du köpa tillbaka tassen då?

Kerstin 

SaraC
0

Härligt när det går framåt :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

#12 haha.. det där var skönt att höra.. men jag har med förhoppningar om det:) Neeh, du kan få behålla tassen och krama om^^

tack tack

V-lang
0

Hejja Ecko och Lisette vad skönt att det går bra, men det hade jag inga tvivel om heller Ecko är alldeles för smart, han har bara jäklats med Lisette ;)

Liss
0

haha.. joo säkert. Han håller mig på halster tills han tycker allt mitt slit är värt det. DÅ kan han börja lyssna och slappna av och släppa alla rädslor^^ de vore nått de, min envisa lilla åsna ecko!:P

V-lang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÅSNA!!!! Tur att lillkillen inte kan läsa då hade du legat illa till Flört Ni har tur som får hjälp av Zebben, hon ska ha en eloge för att hon ställer upp och en ros =)

Liss
0

Tss.. han kan inte läsa Oskyldig desutom har jag sagt de personligen.. han lyssnar inte mycket då heller.

Jaa absolut! Hon är en pärla som vill hjälpa oss. Att bara börja med klicker har hjälpt en del känns de som. Bara jag lär mig hur de funkar utomhus med. Och OM de funkar utomhus.. han kanske ignorerar de också.

Kan ju inte säga att de enbart är bra just nu.. känns lite som han måste träffa varje hund innan de är bra. Han har nu hälsat på en lite pappilon, och hon skäller som en stucken gris.. (påminner om skorpan^^) men ecko bryr sig inte alls.. sen är de en amstaff han hälsat på och henne går det bra med också. Men har han inte hälsat på dem är det kriiiiig! vilket är rädlsa längst ner antar jag.. på någe konstigt vis.

Och jag mår lika dåligt varje gång. Eftersom han drar så dant blir jag helt slut och slut psykiskt också eftersom de är påfrestande när ens hund ser elak ut.
Då är jag inte stor inte.. och de är då ecko bör bli köttfärs^^

Zebben
0

Tar det här när jag ändå är inne och läser.

Finns det någon skog i närheten av där Du bor, som vi kan hålla till vid? Ska ju visa hur Du lägger spår och så hoppas jag att vi träffar någon vovve vi kan möta.

Annars så tänkte jag att vi skulle använda oss av min tik och arrangera ett "möte". Måste ju visa Dig hur Du ska jobba med klickern…

Liss
0

#19 Ja det finns en skog bara på andra sidan vägen i princip. Man går in en bit och förbi ett stal så är man där:)
Fast där går inte jätte mycket hundar iof, de är koppeltvång sen en tid där så ingen går dit mer^^ Då möter man fler hundar här bland husen.. Vi har aldrig mött en annan hund i skogen åtminsone.

Okej, så du får med dig dina vovar igen alltså? hur gör vi med dem då:) Jo de är väl de som är mest användbart.. möten med hundar och möten med barn!

Zebben
0

Japp, de åker med igen. Har ingenstans att göra av dem. Sambon jobbar hela helgen.

Går det att parkera vid skogen eller stallet?

Liss
0

#21 Jo framför stallet har jag för mig. Men skogen är på andra sidan en bit bort..