Kenzos höfter :(
Kenzo har problem med sina höfter, och om nån vecka ska vi till veterinären med honom… Och om hon/han säger att det är jätteproblem med höfterna så måste vi göra oss av med honom…. jag vill inte det, inte efter allt som hänt Axess… jag klarar inte att förlora två hundar på mindre än ett år.. och jag har inte ens "släppt" Axess död än..
Aja, skulle bara skriva av mig…

Oj vad jobbigt! Hur gammal är han?
Min Rocky har en bror som nu är en pigg och glad drygt 9 årig herre. Han hade problem med höfter och armbågar vid 6 månaders ålder. de röntgade honom och reslutatet visade E, inte bra och veterinären rådde avlivning. Men Elsie (matte) gav inte upp utan hon började träna hunden mer och lät han dra i koppel och bygde upp hans muskler på de viset. Han fick dock aldrig spinga och leka med andra hundar, kasta pinnar osv, rörelser som för hunden ger snabba svängar och tvära stopp förbjuds. Och den hunden är nu inne på sitt 10 år, fortfarande pigg:) En historia som iaf slutade lyckligt, hoppas eran gör det oxå:)

Jag ska verkligen hålla tummarna att det går bra för dig och din otroligt vackra hund, tro nu inte det värsta utan vänta och se vad vetten säger.
Kram från mig och Skorpan
hoppas verkligen det är ett problem han kan leva med,och att ni kanske kan förstärka hans muskler så att han ändå inte behöver avlivas….tröstekramar!
Lena och Snodden…
Hoppas det löser sig! Men bara för att han har dårlig höft behöver han väl inte avlivas för det. Simmning, massage och ström är ju toppen bra för sådana hundar. Min systers två hundar har höftfel och hon ger dom ström varje vecka och det har iallafall hjälpt tiken så mycket att hon kan röra sig obehindrat.
Hon har köpt en sådan maskin (kostade runt 2000 kr men sedan kommer ju den speciella gelen till), och sedan har hon fått hjälp med var hon skall placera platterna, så hon gör det själv hemma. Sedan äter det tabbleter som hjälper till att smörja lederna och undviker inflamation i dom.

Vår ena hund har opererat bort hö höftkula. Har börjat en egen tråd här om honom. Men med mycket sjukgymnastik, skogspromenader i koppel över stock och sten så musklerna får användas, vattentrask och kavalettibana räknar sjukgymnasten att han ska bli helt återställd. Vad är det för problem med höfterna hos din hund Alexandra13?
*Jättemånga styrkekramar*
Har också en vovve med höftledsdysplasi, håller verkligen tummarna för er!
STackars dig, hoppas det går bra för dig och vovven
Kramar från Malin & Rico!

#1 Han är…. 7-8 månader tror jag!
#5 Jag vet inte riktigt det.. Lite svårt att säga!

Max hade också probelm med höfterna, med det berodde på att han halkat illa i en isig trappa en gång när han var yngre.. Han hade ont ett tag med sedan blev det bra.. Tills han blev äldre, det var på grund av hans problem med höfterna som vi till slut var tvungna att avliva honom för, men då var han 10 nästan 11 år och hade levt ett lyckligt liv.. RIP Max
Lycka till med din vovve, hoppas att allt ordnar sig!