Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 686 ggr
Sina
0

Lite av en problem hund . . . HJÄLP & RÅD BEHÖVS !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min svärmor fick hem en hanhund för ett par veckor sedan ,
en liten en , kan inte minnas hans raser bara.
Han hade flera centimeter med tuggumipäls & tog man i honom blev han arg förmodligen för han hade så ont i pälsen, vi fick raka honom i omgångar och efter rakningen blev han lite smått lugnande, MEN han markerade revir & bet utan andledning , så igår pratade hon om avlivning .

Så jag & sambon tog hem honom till oss & ska se om vi kan få rätt på hans beteende , jag studerar hemifrån så jag har mer tid till det.
Just nu gnyr han och ylar , men det är säkert för han saknar sin "tjej" som han hade hos svärmor , han kissar inne väldigt mycket , markerar revir men HUR ska vi gå tillväga för att han inte ska göra det?
Han kan även bli aggresiv utan större andledning, igår låg vi i soffan och helt plösligt började han morra mot mig o skulle bita.

Några tips som jag kan använda mig av ?

Tack på förhand !

LimE-6
0

Hur gammal är han?

Sina
0

1 år & 2 månader

LimE-6
0

Okej.. jag tror att ni bara måste visa vem det är som bestämmer, för just nu verkar det som att han tycker att han gör det..

Zebben
0

Jag skulle absolut börja med ett veterinärbesök. Gå igenom en vanlig hälsoundersökning. Kolla tänder, öron, hals m.m

Sen skulle det vara bra och veta mer om hans bakgrund.Vad har hänt?, hur har han levt? Så mkt som möj´ligt.

Sen bör Ni ta ut en duktig instruktör som hjälper Er att se vilket beteende han har och hur ni ska komma till rätta med det.

Sina
0

Allt är ok med honom enligt vetrinären dom var hos .
Han har varit hos 4 olika nu o vi är 5 familjen , men han har tydligen blivit slagen tidigare vilket kan märkas i hans beteende.
Han var vanvårad med låånga oklippta klor, pälsen förstörd o så , nu är han ju mer att han kommer till en och vill vara med.