Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 498 ggr
LillMalin
0

Rico = dumskalle :P

igår va jag och en kompis ute med hennes hund och Rico, Rico sprang lös ochh nosade runt, han springer kanske …..25-30 meter bort. sen kommer det några killar på 15-16 år runt ett hörn, jag ropar in Rico, men han kom inte när jag sa till, för han var för " upptagen", sen så började Rico springa bakom dom där killarna, inte för att jaga dom precis, men för att komma förbi, och du skulle sett dom killarna, dom vart livrädd, och började kuta iväg! ;) det var lite pinsammt för min del!! ;) och så hållt han på att fälla den ena killen xD *hihihi *

Hundar_e_mitt_liv
0

=) haha…

LillMalin
0

han är lite dum ibland! ;)

V-lang
0

Sådan matte sådan hund *fniss*

ingann
0

haha han försökte ju bara hjälpa matte att ragga ju *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kerstinjo
0

Men Malin då, han trodde säkert det var en av praoeleverna du har yrat om. Så han försökte ju bara hjälpa dig.Glad

Kerstin 

AlbaStiffler
0

Kul för er men inte så kul för den som är hundrädd. kommer de inte på inkallning direkt tycker iaf inte jag man ska ha hunden lös. Hur snäll än hunden är…

Inte lika kul att träffa lösspingande hundar om man själv har tex en kopplad hund som inte gillar andra lösspringande hundar. inte så kul att ens kopplade hund antagligen kommer spöa den lösspringande hunden.

Inte heller så kul när man som illerägare på promenad med sin iller i koppel (vi är några 100 i sverige) möter en lösspringande hund och en ägare av samma mentalitet (att det är kul). Då får man snabbt försöka rädda sin iller från att bli ihjälbiten och försöka förklara för hundägaren att de ska koppla sin hund. har flera ggr vart med om att hundägaren vart förvånad över att hunden "utan jaktinstinkt" försökt hugga efter mina illrar… :-0

Kanske var lite hårt meddelande, men jag blir inte alltid så road av naiva hundägare med lösa hundar som tycker det är kul att deras hund gör "bus". :)

LillMalin
0

#3 Hahaha. Ja, eller hur? ;)

#4 ;) du är rolig du Kerstin, men nejtack, jag fixar sånnt själv!!!

#5 dom var inte hundrädda, dom skämtade ju, det såg jag iallafall på 50 meter, + att du , jag kan till och med slå vad om att Rico (hunden) inte skulle rört någon iller, han biter INGEN spelar ingen roll va dom gör honom, han skulle ALDRIG rört en ÄNDA människa, det vet jag väldigt gott, + att han skullle inte brytt sig om nån iller. ja, alla säer ju " ja, min hund är så snäll " osv, men jag VET till 110% att han inte skulle gjort det…så är det bara..

Angelclaw
0

#7 jag tror säkert att din hund är jättesnäll, och själv är jag inte det minsta hundrädd. Men en människa som möter dig på gatan kan ju omöjligt veta att din hund är snäll, och är man hundrädd så kan ju till och med en liten knähund bli värsta monstret. Så kanske av den anledningen kan det vara bra att ha honom kopplad iallafall där det finns en ökad risk att möta på människor.

Sen kan nog alla hundar, hur snälla de än är, faktiskt hugga, om det skulle uppstå en sådan situation.

Menar inte heller att låta hård.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

LillMalin
0

nej, det kan dom ju inte veta, men skulle jag haft en hund som gick till atack på andra människor, skulle jag inte ens haft han lös…

Angelclaw
0

#9 Nej, som sagt, jag förstår vad du menar. Men det finns ju andra som har hundar lös, som kanske hellre skulle vara kopplade. Och det kan ju inte nån som inte känner din hund veta, att din hund klarar av att gå lös.

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

han går ju inte fram till folk heller, för han är i sin egen " nos värld" =) men samtidigt tycker inte jag heller att man ska ha hunden så mycket lös där det kan komma folk, men detta var inte på dagen, det var på kvällen, när det knappast var folk ute.

Angelclaw
0

:) Aha, i nostrans ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jepp! , + att jag märker hur han " är" på promenaden, är han sprallig och inte lyssnar alls, då får han ju INTE springa lös, men märker jag att han är lugn, och lyssnar bra, då får han såklart springa lös, ändå om han kanske inte kommer på 1 sec. ;) fast han brukar vara rätt så duktig =) har ju inte haft han så länge heller, men han har blivit betydligt bättre än när vi fick han! :)

Angelclaw
0

Vad söt han är :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man ser ju han nästan inte, för att vara ärlig, så tycker jag att han är snyggare i verkligheten! ;)

Här är en lite " bättre" bild, man ser iallafall ansiktet ;)

Angelclaw
0

Fin :D

Som sagt, jag är inte det minsta hundrädd då jag är född och uppvuxen med hundar i min närhet :) Så jag störs inte av att hundar är lös!

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

Va roligt =)))) va är din favvo-ras+?

Angelclaw
0

Åh det är svårt, jag gillar stora robusta hundar. Rottweilers är vackra. Men en favorit är finnstövare, min far som är jägare hade stövare när jag bodde hemma och underbarare familjehundar är svårt att hitta ;)

Men det finns många fina raser och alla har sin charm :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

ja, det är klart, nån bild på finnstövaren?

Angelclaw
0

Tyvärr ingen just nu, är inte hemma så inga bilder alls på denna dator. :/

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

Aha!, triist!!…. =/

Angelclaw
0

De är väl inga "klassiska" sällskapshundar, men de är väldigt charmiga :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

haha! =) har inte ens hört om rasen förut :P

Angelclaw
0

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

Kollade på vovve.net, jätte söta hundar!! :D

Angelclaw
0

Jo de är fina! Fast lite färgad är jag väl av de vi hade ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

LillMalin
0

:D hahahahaha, , här sitter vi och skriver på min tråd xD hahaha. snacka om fult, men nu måste jag en sväng ut med den 2 lös2 springande hunden, svarar sen, imorgon tror jag! =)

Angelclaw
0

;) okej! ha det bra

//Tess

Sajtvärd på Motor