Utställningsbur !
Hej !
Vad tycker ni är bäst ?
En i galler , eller en i tyg ?
Tacksam för svar
Kram Eva…………..

en i tyg tycker jag är bäst..
Dem går ju oftast att fälla ihop och är därmed lättare att få med sig.
En i tyg är ju väldigt praktiskt. =) Jag har en i canvastyg. Men det beror ju på om man har en hund som har tendens att springa iväg med hela buren om den är i tyg. Det kan dom juh som inte med en gallerbur. Och om man har en hund som krafsar/biter mycket på buren så är det bättre med en gallerbur. Det beror helt enkelt på hurdan hund man har. =)
Min vovve är ju lite vild, så då kanske jag ska köpa en i galler då ? Inge kul om han drar iväg med hela kittet 

Jag köpte en gallerbur till Ronja. Men ångrar mig nu i efterhand. En tygbur är mycket enklare att ha med sig och väger mindre då man åker iväg och tävlar. Så jag föredrar nog tyg.
Mvh Emelie 
Min utställningsbur är en gallerbur som man lätt fäller ihop så blir den platt och lätt att transportera. Jag föredrar galler framför tyg som lätt kan gå sönder och är man på utomhusutställning så gäller det att förankra tygburen så den inte blåser iväg när den är tom. Har sett hundar rymma från tygburar också då dragkjedjan inte slutit tätt nertill .
Jag tycker att dom me galler e bäst. Jag har en i tyg till min flat, o den har han lyckats öppna själv. tur för mej att ja va snabb o fånga honom innan han sprang ut i ringen.. så ja föredrar dom me galler :P
#3 Haha jo då är det nog bäst med en galler. =P