Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3291 ggr
Alexandra13
0

Biten av en hund?

Jag har tråkigt så jag skriver ett onödigt inlägg :P

Har ni blivit biten av en hund nångång i ansiktet/nånannanstans?

Det har jag, jag var såååååååå nära att förlora synen på ögat. Och den som bet mig hette faktiskt Axess.. ;) Jag var typ..5år när han bet mig….jag fick åka in till doktorn och sy, jag kommer ihåg än idag vad som hände. Mitt fel att han bet mig, när han sov var såklart jag och klättrade på honom.(han var valp då) Jag kunde ha förlorat synen tack vare honom =S

Men…jag blev inte arg på honom eller hatade honom, för att det var mitt fel att han bet. Och han betydde jättemkt för mig, det gör han än, även om han är död! Vila i frid Axess.

Dobben
0

Har aldrig blivit biten, tack o lov. är så feg av mig, så jag vet inte om ja skulle bli rädd för hundar om jag blev biten 8) Har dock varit nära några gånger när jag stört sovande hundar *host* Aldrig mer 0:)

Ursch, det lät riktigt läskigt det där! xo

Noa-Nisse
0

jag har blivigt biten, men inte i ansiktet.. utan i vaden.. genom byxerna.. så jag fick åka in till vårdcentralen.. hunden var lös, och "attackerade" mig två ggr, sista gången sparkade jag hunden så den skulle komma springa bort.. blev skit arg på ägaren som inte ens kunde säga förlåt eller frågade hur det gick.. utan bara höll på med sitt  "men han är ju så snäll annars" och "jag skulle bara gå ut till bilen".. hmm…

Medarbetare på Hundar.ifokus

AnneN
0

Jag har blivit biten många gånger då jag var liten och alltid rusade fram till alla hundar jag såg men jag blev aldrig rädd, förutom för strävhåriga taxar, den anföll mej trotts att jag satt stilla på en stol.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

L8sson
0

jag och en kompis skulle till en pulka backe med min lillasyster då tog hon med sin hund .. så när vi skulle ta bort han från trädet vi hade satt fast han i så håll jag han i halsbandet och hon(ägaren) tog bort kopplet från trädet .. så då drog hunden med mej ner för pulka backe och började attackera mej .. tog sönder hela min jacka ..jag hade rivmärken över hela ryggen.. jag sprang hem och va livrädd .. men aldrig i hela mitt liv är jag hund rädd .. :) idag så brukar jag träffa hunden ..

[Vargnatt-]
0

Nej, aldrig faktiskt. Tänderna kanske har skrapat i när man busat med någon hund, men jag har aldrig blivit biten av någon

Beafer
0

jag har blivit biten av små hundar nårga gånger. har även blivit attackerad av min systers förra hund. en gigantisk blandis som inte var riktigt riktig i huvet. jag gick ut från toaletten och då började han hugga efter min hals. det var riktigt läskigt! tyckte mest synd om min pojkvän dock som är hundrädd och stog i köket och var livrädd.  efter att hunden hade försökt bita mej så fick han något ryck och dampade loss i hela lägenheten tills min bror fick tag i han. hundens syster bor på min mammas område, och hon har också huggit efter mej :S

lill-jarven
0

Jag har blivit biten några gånger, bl.a. i vaden när en vorsteh attackerade mina småhundar och jag slängde benet i vägen. Hellre det än att han skulle ha bitit ihjäl mina smågossar!
Sen har jag väl blivit biten några gånger på jobbet, typ när man ska klippa klorna på nån hund och ägaren inte har vett att hålla i den ordentligt, grrr!
Sysslar även med slädhundar och har ibland lyckats bli biten av nån alltför exalterad hund.. inte särskilt ovanligt :)

Har aldrig varit rädd för någon hund för min egen skull, det är jag nog alldeles för dum för ;) Däremot var jag såklart rädd för mina hundars skull den gången vorstehn attackerade.

Chachaa
0

jag har inte blivit biten men jag har blivit klöst och det var precis under ögat som han hade klöst lite högre upp så hade jag tappat synes och så desutom så satt vi mitt ute i fjället ! :P

Liss
0

jag var en såndär unge som sprang fram till främande hundar, när dom var var bundna utanför affärer osv, när jag var liten. Jag vet, jag vet! de är hemskt med sånna ungar, de vet jag ju nu:P jag var lite mer oförståndig då..e erhm..
Men jag tycker ju faktist synd om dom som skulle sitta där helt själva, som tur är har jag aldrig blivit biten. Och om jag hade det hade jag sprungit hem och gråtit lite och gjort dessamma nästa dag. Inte skulle jag bli rädd inte..

Jag har haft en ilsken schäfer efter mig en gång, inte var jag rädd för de inte.. försökte bara komma undan:P Och lite annat lustigt folk med lustiga hundar som är agressiva och spänner bliken i en.. men jag är bara glad och pratar på:P

annars har jag inte blivit biten heller.. bara såndär olycksfall när ecko leker för hårt eller när han missar pinnen och tar min hand ist:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Persifone
0

Jag blev biten av en riesen shnauzer på en hundutställning en gång. Den började mucka med min hane så skulle dra bort honom så bet hunden mig i armen, och släppte inte. Sedan hävdade hundägaren att det var min egen hund som bet mig för att hon inte ville betala bensin och sånt till vårdcentralen ><

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

MegN
0

Jag har blivit rejält biten två gånger. Första gången var det en schäfertik som jag stod och kastade pinnar ut i en damm åt (jag var c:a 10-12 år). Precis när jag hade höjt pinnen för att kasta den var det någon som ropade något åt mig. Då hoppade hon upp och högg efter pinnen - missade och högg mig istället. I bröstmuskeln mitt emellan bröstvårtan och armhålan. Har fortfarande synliga ärr efter hennes övre hörntänder…!

Andra gången var när jag böjde mig ner för att klappa min mors dåvarande drevertik. Hon högg mig i handen helt utan anledning, tyckte jag, och blev rätt chockad. Och rätt så rädd för den hunden i fortsättningen. Sen fick jag höra att min mors pojkvän brukade roa sig med att stjäla hundens tuggben, och att hunden antagligen trott att det var mitt uppsåt också. Trots att hon inte hade något ben just då…
Men den tiken var sjuk i huvudet, och när hon hade huggit ytterligare ett antal människor lät min mor avliva henne.
Sen dess har jag haft svårt för drevrar… För all del är jag lite skeptisk inför schäfrar också, mest för att jag har träffat så himla många rädda schäfrar. Och rädda hundar håller jag mig helst utom räckhåll för.

Min ena goldenhanne är också åt det ängsliga hållet, så han är nästan lika "vaktig" som en schäfer (och dessutom präglad på att skälla på allt - eftersom vi har en granne med en schäfertik som står ute på tomten hela dagarna och skäller på allt inom en kilometers håll…!). Honom får man vakta på när det kommer främlingar, eftersom han morrar och hotar. (Inte alls någon typisk golden i det hänseendet alltså - medan min andra goldenhanne knappt bryr sig om det stiger främlingar innanför dörren. Möjligen att han rullar över på rygg så att de kan nå åt att klia honom på magen…!).

Min brorson blev rätt nyligen illa biten av en border collie. När min svägerska med sönerna var och hälsade på hos en hundfamilj (mina brorsöner har tyvärr inte så mycket hundvana och hundvett) böjde sig gossen ner över familjehunden för att klappa den. Hunden var trött efter en hel dags tävlingar på bruksklubben och betraktade rörelsen som ett hot, och morrade till svar. Hundägare sa då förvånat: "- Va? Vad gjorde du?" Min brorson svarade då "- Jag gjorde bara så här!" och så upprepade han rörelsen! Varvid hunden naturligtvis hugger! Han hade ju för sjutton redan blivit varnad att han inte skulle göra så där! Då tycker jag att det var ovanligt korkat av min brorson, trots att det är mina gener och trots att han inte är hundvan. Om någon säger "det där ger du fan i" - inte sjutton upprepar man samma sak tre sekunder senare?? Eller??
Han fick lära sig den saken den hårda vägen, kan man säga. Och alla inblandade blev rätt chockade.

Pomperipossa
0

Min brorsa blev biten i ansiktet av en schäfer när han var liten…. Hunden satt bunden utanför en affär och brorsan och farsan gick förbi när hunden flög upp och kastade sig över honom. Han var 11 år och inte så att han gick fram till hunden eller nåt. Ägaren hade 2 tidigare anmälningar på sig för att hunden attackerat människor…. Denna gången blev hon av med hunden och den avlivades.

Min hund blev biten av en schäfertik för ett par år sedan… Ägaren var lite koko och fattade inte när jag sa hur gammal min var. Min var tant redan på den tiden och den andra var en uppstudsig 2 åring som inte visste att ge sig för äldre. Först efter att den andra hunden gett henne ett fult bett (en artär i bogen/frambenet) så tog min hund och höll fast den andras huvud…bara höll trots att hon blivit biten..

Lotta
0

Jag blev biten av en Pudel när jag var ca 7 år, jag och ägarens dotter satt och lekte på golvet och rätt som det var satt det en Pudel fast i fingret på mig *mutter* det gjorde jädrans ont kan jag säga och sedan dess har jag hemskt svårt för pudlar, kan liksom inte riktigt lita på dom….

*viskar* Emmser ska du inte tala om får alla "kamphundshatare" att det var sånna du pratade om Hemlis *viskar igen* förlåt kunde inte låta bli Oskyldig Jag tycker om grisarna endå jag Skrattande

Beafer
0

jo, just det, det var en sån där lifsa farlig KAMPHUND :O och hans psyke hade iiiiinget att göra med hans dåliga uppväxt ;P

Faxlin
0

Jag har blivit biten så många gånger att jag inte tror det går att räkna ens. Men jag har många fall mig själv att skylla då jag gått emellan hundar som slasgits. Och tagit hand om hundar på hunddagis som absolut inte haft någon uppfostran. Alla hundar alla andra blir rädda för de fastnar jag för :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bejtedejte
0

Har blivit biten av en Jack russel i en affär, helt oprovocerat, det var ägarens hund och jag luktade väl hanhund, så den satte sig i benet på mig. Ägaren sa "ojdå, klart han försvarar sin affär". Riktigt fisförnäm pälstant var hon.. usch.

Sedan har jag blivit biten av mina egna hundar, skulle sära på dem när Elsa flygit på Mowitz, höll henne en stund och trodde att hon lugnat sig, men det hade hon inte, så hon högg mig i benet, hon trodde jag var Mowitz. Fick in två hela hörntänder i vadmuskeln.. mindre skönt.. Har två stiliga ärr efter det. Så går det när man ska rädda sin älskling från en PMS-Elsa. ;)

Mowitz bet mig en gång i armen när han blev livrädd för en hund som kom framspringandes. Jag skulle ta tag i honom men tog fel, så all aggressivitet mot den andra hunden riktades mot min arm. Som tur är hade jag täckjacka men fick fina blåmärken.

Omriktad aggressivitet är inte att leka med.. ;)

Zebben
0

Har blivit biten några gånger, men bara två gånger som det behövs söka vård. Både dessa gånger var av golden retriver. En i vaden där jag fortfarande har ärr och en i armen.

Sen har det ju blivit en del tugg när man skiljt hundar som bråkat, men då får man räkna med att bli biten.

SaraC
0

Har blivit biten i handen en gång, fick åka upp till akuten men det gick bra tillslut. Det var min egen hund som bet mig av misstag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara87
0

Har blivit biten av min egen hund några ggr när jag tagit ifrån honom nåt väldigt gott som han tyckte att han skulle ha, men det har inte gått hål på huden nån gång å han får alltid veta va jag tycker om det. :P
Jag har även blivit biten av en svart cockerhane, han hade ett par trosor i munnen, som inte jag såg, å så gick jag fram å klappade honom då satt han helt plötsligt i armen på mej, han liksom hängde där. Ägarna lyckades få loss honom. Han trodde nog att jag skulle ta trosorna ifrån honom :P Huden klarade sej även då.
Även en gammal taxhane har bitit mej i armen, men det va väldigt snabbt å jag har ingen aning om varför han gjorde det :S Inga sår då heller.

KajsaM
0

Jag blev biten i vaden av en cotte. :)

minja
0

Jag har blivit biten i ansiktet av en rottweiller, jag var väl 7-8 år.

Tanden i överkäken skrapade precis brevid mitt högra öga och tanden i underkäken gick igenom höger mungipa på mig. Denna hunden mådde absolut inte bra hon satt fast kedjad i ett eliment i köket hela dagarna och fick bara en kisse runda om dagen + att hon hade canser som inte behandlades. Det var inte mitt fel, men ägarna sa hela tiden att jag hade gjort något. Men jag hade bara gått förbi utan att ens sett på henne så hoppade hon bara ut. Jag tycker inte att det var hennes fel utan att hon var ju i den situationen som hon var i och hon mådde inte bra.

Det slutade med att hon fick sluta sina dagar och att hon inte behövde ha ont något mer.

Annars har jag klarat mig hitills.

marinelady
0

Har blivit biten på utställning när jag var tolv år, en irländsk setter hopade upp från sin plats och högg mig i buken helt oprovocerat och framför ringdomaren…Så den fina champion titeln den dagen åkte all fanders väg…

Min vännina hade också en welsh springer spaniel som var osäker på nya människor och sprang ofta ner och ville hälsa men sen blev hon rädd och högg mot personen…jag råkade komma imellan när jag såg hur hon helt plötsligt gjorde sig beredd för att bita mot en av mina kompisar..men hon bet aldrig så det blödde när hon såg att det var min hand i hennes mun och inte min kompis..så snabba reaktioner har dom…

lena1
0

jag blev biten av en rottis i vaden, och en kelpie på en utställning fick av en stor köttbit på mitt knä…och en terrier på handen men då var jag en liten skit :-))

KickanLilja
0

jag har klarat mig bra än så länge… udda råkade bita ett litet hål i nagelbandet på mig när vi bråkade om en pinne en gång, och vad hon skämdes. det var ju inte meningen så jag sa ingenting till henne, men hon kröp ihop hela hunden…

MarHai
0

Blev attackerad av en dobberman när jag var ca 11 år. Han hoppade på mig och högg mig i ansiktet.
Han fick ett rejält tag. Fick grepp om hela ansiktet. Som tur var så var det folk i närheten som kom och sparkade undan honom.
Hade ont och var öm ett bra tag efteråt, men inget behövdes sy.
Ett par av mina tänder samt tandköttet blev skadat, eftersom hans tänder gick igenom kinden.
Hade en riktig tur, för det skillde bara nån centimeter från mitt öga där han fick grepp med framtänderna.

Så jag har haft en riktig tur iaf.
Jag är inte hundrädd, men är rätt för höga och plötsliga skall, då han skällde till högt innan han hoppade på mig.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

CarolineJ
0

Hjälpte mamma på jobb en dag (hon jobbade på ett hundtrim)

och då var där en lite ettrig sak som bet mig i armen. men det va ingen fara.

emelieA
0

Nej, faktiskt aldrig. Vid hundbråk har det som tur var nästan alltid funnits två personer och då är det ju bara att dra i varsin hund.. Så inte då heller.

VAr nära att bli biten  av en dobbis som försökte ge sig på min hund som jag var tvungen att ta tag i, men jag hann undan med fingrarna. Jag måste vara förjäkla snabb..;)

Men vilka historier ni har! Vad är det för hundar därute!? Måste ha haft en himla tur jag..:O

lena1
0

jag blev ordentligt huggen i knäet på en utställning vi var på, gick en runda med min dåvarnde collie som var riktigt stor, och när jag kommer förbi kelpie ringen så vänder sig en kelpie hel aninslöst om och sliter sig från sin matte, och skulle hugga min hund,varpå jag sätter upp knät och får kelpins käftar i det, men kände inte ett smack eftersom jag var tvungen att få lugn på min hund i samma veva, för han blev galen mi8nst sagt, det kärringen gick bara rakt förbi mig efteråt och frågade inte ens hur det hade gått, fast hon såg att hela mitt högra ben var nedblodat ovanpå jeansen…..

LillMalin
0

Stackars dig Lena! =(

Har själv aldrig blivit biten av nån hund.

lena1
0

29, ingen fara med det, jag tyckte det var tur i oturen för det var billigare för mig att åka till akuten än vetrinären med hunden i så fall ;-)

Xina
0

Jag har blivit biten i ansiktet när jag var 9år.Jag fick oxå sy.

Den hunden hade bitit deras eget barn innan mej.

Jag klarade min syn,men det var nära ögat.

Hade stort vit plåster på hela kinden på skolavslutningen.

Jag en väldig respekt för den rasen än idag.

Maddepadde
0

Har blivit biten 2 ggr. Men inte i ansiktet. Det var handen båda ggr.
Men jag får skylla mig själv om jag går emellan 2 hundar som håller på att ta livet av varandra :)
Den andra gången var det en hund som inte var van vid att bli tillrättavisad. Och då tog hon till tänderna istället.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Elna
0

Vad jag kommer ihåg har jag aldrig blivit biten av en hund. Var bara en hund som naffsade till lite i mitt ben när han försökte rymma ur sin box på ett hundpensionat när jag tog in honom igen.

Buuc
0

#0 , du förlorade synen på grund av DIG, inte honom. ;) Jag har aldrig blivit riktigt biten, bara löst lekbiten och naffsad. Men det har aldrig varit farligt.

LillMalin
0

#30, ja, det har du ju rätt i Lena, man blir ju nästan ruinerad hos vet. ;)

Mischa
0

japp, dum som jag var och gick imellan två hanhundar som slogs, fick mig vackra ärr på armen sedan dess.

≧◔◡◔≦

SparklingTindra
0

Jag blev biten i kinden av våran förra hund. Jag snubblade på nåt som låg på golvet och han blev rädd och bet mig. Han hade varit med om mycket hemskheter i sina förra hem (omplaceringshund med andra ord.) och kunde därför inte behärska sig när jag ramlade så nära honom..

Tazzar
0

En gång i handen av en osäker Chihuahuablandis i en hundrastgård, vet inte anledningen från hundens sida. Sedan vet jag några hundar som skulle kunnat bita mig om jag trängt dom eller gjort några hastiga rörelser.

Chimney
0

min syster blev biten i ansiktet när hon var liten av en border collie.

har själv inte blivit biten, men min förra hund högg en man så han fick sys med 12 stygn.

då det var på en kontroll så avlivades hon inte utan omplacerades för att rätta till psyket.

det funkade inte om när hon anfallit 2 vuxna och därefter morrat åt den nya ägarens barn så avlivades hon..

felavlad Rottis (annars är rottisar värst gullehundarna *älska*)

LimE-6
0

Nope jag har aldrig blivit biten.. och skulle jag nångång bli det skulle jag bita tillbaka (om det inte är mitt fel att den bet)

Kanske är därför jag aldrig har blivit biten, för att jag "hotar" hundarna på dagiset (de hundar som visar tendens till att göra det) genom att säga - biter du mig så biter jag dig..

SamoTi
0

jag har blivit sexuelt trakaserad av en hund * skrattar*
var ute och gick så kom det en liten hund tror det var en jack russel, och han hoppade upp på mitt ben och började jucka och varje gång ja försökte få av honom bet han mig, så där gick ja å hade en juckandes hund hängandes i mitt ben å försökte leta efter ägaren. usch!

Sara87
0

#41 Jobbig sits! Tur iaf att de va en JR å inte en Dobermann eller nåt annat stort, haha.

SamoTi
0

*41 jo det är ja väldigt glad för haha :D

Buuc
0

#41 Samma sak här.. Fast det var en fet Collie-blandning med klor. xD Det var på en skolgård också, mitt i en fotbollsmatch.. xP

Hundar_e_mitt_liv
0

Blev biten av en schnauzer lite över höften jag har 1 ärr kvar idag tur att jag hade tagit sprutan precis mot hundbett annars hade jag få åkt och gjort det , & ägaren till hunden brydde sig knapt hon&han sa bara att det skulle gå bort och att det inte var nån fara..SNACKA OM DÅLIGT…Hunden försvara bara en person och biter mig Ajj,ajj.

Susan-J
0

Jag har blivit biten när jag va runt 8-10 år av min farbrors dåvarande BC tik Kikkan. Jag och min bror stog och kastade sten till varandra så skulle hon fånga stenen men tog min kind, Men tur inge större märke blev det bara rispa. Men det va ju inte hennes fel heller.

Sen blev jag biten av våran förra prov hund Tessan då blev det ett typ skrapsår men hade ont som bara den i 2 veckor men hon blev förlåten med. Då hon hade varit med om mycket i sitt liv.