Kan hon vara dräktig?
Vi parade våran tik för några veckor sedan men de fastande inte. Vi var där två gånger men de fastande inte någon av gångerna. Kan hon ändå vara dräktig och är i så fall chansen för att hon är dräktig mindre då de inte fastnade?
//Olivia

Hon kan ha blivit dräktig även om de inte fastnade men jag tror att chansen är lite mindre än om de hade fastnat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chansen är ganska liten om jag ska tala av erfarenhet. De gånger jag varit med och de inte fastnat har det inte blivit något. Men man ska aldrig säga aldrig. Hanen måste hinna tömma sej. Satt han där han skulle sitta, någon gång? Runt 30 dygn ska du kunna se på tiken om hon tagit sej.

Vi var hos hannen två gånger och ingen av gångerna fastnade dem. Dock var han inne i henne i några minuter åt gången, säkert tio gånger.
Hon är på 18 dygnet, så det är väl bara att vänta och se.
Tack för era svar!
Om svullnaden är kvar efter löpet är det chans till dräktighet, även om hon varit ovillig att äta och mått illa. men hon kan ju också vara skendräktig.
En parning kan vara genomförd trots att det inte blev en hägning.
≧◔◡◔≦

Jag tycker att svullnaden är kvar, men vet inte om det bara är inbillning och hon matvägrade efter löpningen, men har nu fått tillbaka sin aptit. Håller tummarna för att hon är dräktig.
hur många dagar är det kvar till förlossningen om hon är parad? har hon gott upp i vikt? rundare mage? tröttare på promenader?
Du kan juh göra ett ultraljud hos veterinären. Det går att göra från slutet av 3:e veckan. =)
Min hund är inne på 56:e dygnet just nu och jag har skrivit upp hur hon var varje dag under hela dräktigheten i en kalender. Det 18:e dygnet åt hon väldigt dåligt och hon var fortfarande svullen. Hon tuggade mycket tuggben. Hon var också lugnare än vanligt. Hon lekte gärna med en men tog inte initiativ till det själv. Redan då började hon bli sur mot hundar vi mötte på promenaderna.
Jag vet inte om det var till nån hjälp, men.. =P
Lycka till och hoppas att din vovve är dräktig.