Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1428 ggr
Faxlin
0

Hallonbladsextrakt

Någon här inne som vet vart man kan få tag i det?
Har hört att det ska vara bra att ge till alla som ska ha valpar eller ungar. Underlättar tydligen vid förlossning. Lite intresserad av att testa detta på illrarna, och har hört att det redan används på hundar.
Så nu vill jag ha tips på var jag kan få tag på detta.

Någon här som provat?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Varför är det bra till ungarna? Gäller det hundar också?

Faxlin
0

Det gäller allt som har en livmoder som jag förstått det hela. Tydligen förenklar det förlossningen. Med bättre värkar och liknande. Suveränt. Fungerar på människor också om man dricker hallonte. Dock ska detta tas under hela graviditeten vilket jag kan tänka mig bli lite drygt under nio månaders tid. Fast hade jag vetat om det när jag väntade mina fyra barn hade jag gladerligen druckit av denna brygd i nio månader.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Det finns hallonblad på www.hippok9.se

bejtedejte
0

Jag har gett hallonblad till mina marsvin när de varit dräktiga. Om det hjälpt eller inte vågar jag inte svara på, men det sägs ju att det ska göra det.

Jag hittade hela hallonblad i hälsokostaffären, fanns olika storlekar på påsarna.

Borde väl funka att krossa och strö över maten till vovven, mina marsvin fick hela blad och de blev jättepoppis. :)

bejtedejte
0

oj, såg nu att det var till en iller. ;)

Grodan
0

Jag har gjort hallonbladste till mina dräktiga möss och råttor. Speciellt äldre honor eller honor som haft en svår förlossning sedan tidigare eller helt enkelt för att förhindra svåra förlossningar. Det fungerar mycket bra. Framförallt stimulerar det muskulaturen i livmodern så att det inte blöder så ymnigt samt att den orkar jobba under hela förlossningen.

Jag plockar hallonblad, torkar och gör te och ger dem under hela dräktigheten. För några år sedan hörde jag talas om hallonbladsextrakt som man kan hälla på maten till hundar. Det såldes då genom hundsidor på nätet.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️